Tuomas Kuosmanen

Small is Beautiful, EFHF

2 043 viestiä aiheessa

Hauskoja nuo tollaiset kuvat :) Olisi kiva oppia tekemään tuollaisia.  :thmbup:

 

Siinähän ne on selkokieliset ohjeet yläpuolella..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-CLE uudessa kuosissa, hienoa työtä :thmbup:

 

 

Hienoa  työtä on tehty talven pimeinä iltoina. Tuskin maltan odottaa maanantaita jolloin pääsen avaamaan -09 lentokauteni lima-ekkon ratissa.

 

-Esa-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Vantaan Katriinantien spottausterassi viipyy, mutta Malmin pyöreän pihalla ravintola Hopealintu on avannut kesäterassin ja Vantaan liikennettä voi spottailla kahvinjuonnin lomassa.

 

Cargoluxin jumbo

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen Cessna Citation CJ1 löytyin tänään Malmilta. Kenelläkään tietoa, että milloin tullut ja milloin lähtee takaisin?

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No TÄÄ ...   ;D

 

Terveiset siis Lontoosta. 

 

Kaksi päivää ja noin 12 lentotuntia meni kotimatkalla (Biggin Hill - Groningen-Göteborg  ja Göteborg-Maarianhamina-Malmi).

Kipparina oli Laura Kaartinen (ja minä totesin ainakin että oikea etuistuin sopii hyvin nukkumiseen.)

Sen verran tasaista oli kyyti. Parhaat ground speedit 153 KT Kanaalin päällä FL100.

Ja alkuviikosta sitten rekisteröintipuuhiin...

 

Peter

 

PS .  Näköjään Patrialla osataan opettaa lentämään   8)

Sen verran oli vanha pilotti huuli pyöreänä. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskoisiko kuvan nimeä vai mittaritaulun rekisterikilpeä G-BZHW? :-)

 

t. Juha

 

Katos tuosta linkistä http://www.airliners.net/photo/Aircraft-Grouping/Piper-PA-28-181-Archer/1395846/L/ kuvan alla tiedoissa molemmat rekkarit se paneelissa ollut on aiemmin "previously". En eilen kentällä huomannut katsoa, mikä rekkari oli nyt kabiinissa. Todennäköisesti tuo kabiinikuva otettu just kun rekkari vaihtunut ja ohjaamo laattaa ei vielä keretty uusia.

 

t.Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysyinpä itsekin samaa asiaa myyjältä aikaisemmin, ts. miksi rekkari on muuttunut Englannissa, jossa kone on ollut uudesta asti.

 

 

Kertoivat että Aircraft Grouping -lentokoululla haluttiin saada kaikki koneet G-GFB_ -rekisteriin , siis -A, -B, -C jne. Siksi rekisteröinti oli muutettu.

Samasta koneesta siis on kyse.

 

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No TÄÄ ...   ;D

 

Terveiset siis Lontoosta. 

 

Kaksi päivää ja noin 12 lentotuntia meni kotimatkalla...

 

Postimerkkien keräilyä väheksymättä, kyllä lentokonekokoelman kartuttaminen kuitenkin lienee kiehtovampaa. Ja vielä tähtisilmän ohjaamana :) Onnea Peter!

 

Sakari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Postimerkkien keräilyä väheksymättä, kyllä lentokonekokoelman kartuttaminen kuitenkin lienee kiehtovampaa. Ja vielä tähtisilmän ohjaamana :) Onnea Peter!

 

Sakari

 

:laugh:

 

Ihminen on kuitenkin keräilijä-luonne, olen kuullut kerrottavan..  :)

 

Toivottavasti OH-JEE pyörähtää joskus Seinäjoki Internationalillakin. Näiden peruskaura-Boeingien  ;D välissä.

 

-Tony-

 

edit: typo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnea koneelle ja sen käyttäjille  :thmbup:

 

Ihan mielenkiinnosta... mikähän se antennilla varustetuttu aparaatti siinä pa-hanan vieressä on ?

 

PS. Kuinka kauan Suomen ilmatilaan saa vielä tulla vanhoilla 121,5-hätälähettimillä ?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:laugh:

 

Ihminen on kuitenkin keräilijä-luonne, olen kuullut kerrottavan..  :)

 

Toivottavasti OH-JEE pyörähtää joskus Seinäjoki Internationalillakin. Näiden peruskaura-Boeingien  ;D välissä.

 

-Tony-

 

edit: typo

 

No vastahan minä sieltä aamulla lähdin.  Oli siellä yksi peruskaura-Boeingkin toisella puolella kenttää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnea koneelle ja sen käyttäjille  :thmbup:

 

Ihan mielenkiinnosta... mikähän se antennilla varustetuttu aparaatti siinä pa-hanan vieressä on ?

 

PS. Kuinka kauan Suomen ilmatilaan saa vielä tulla vanhoilla 121,5-hätälähettimillä ?

 

 

 

Se aparaatti on kannettava ELT.

Ja en tiedä noista vanhoista ELTeistä; tässä(kin)  koneessani on 400 MHz uuden mallinen ELT kiinteästi asennettu.

 

Peter

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No vastahan minä sieltä aamulla lähdin.  Oli siellä yksi peruskaura-Boeingkin toisella puolella kenttää.

 

:-[

 

Ääh.. taas oli tämä miäs väärässä paikassa väärään aikaan..

 

-Tony-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen Cessna Citation CJ1 löytyi tänään Malmilta. Kenelläkään tietoa, että milloin tullut ja milloin lähtee takaisin?

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Kyllä pikkulinnut oli oikeassa, tänään tiistaina klo 16:05 take off RW 18, oli siisti eleetön ja hiljainen lähtö ja baanaa kului 1/3 osa pituudesta. Rullas rivakasti julietista kiitotietä pitkin 18 lähtöpaikalle. Tarttis tuo kentän kohtalo jo selvitä et sais kunnostettua kaikki sydeemit kentällä. Sekin rullaustie 18 odotukseen on niin kuoppainen ja kapea ettei tollaset jetit juuri niille viitti mennä rullimaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla