Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 Niin kauan kuin on keliä, on myös toimintaa. C206H OH-STR lähtee: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 PerusCherokee OH-PJJ on muuttunut ulkonäöltään usealla tavalla sitten surullisenkuuluisan Bromman lentoni toukokuussa 1970... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 OH-NEUta edestä ja takaa, tai siis yltä ja alta [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 OH-NEUta edestä ja takaa, tai siis yltä ja alta Aikas hauska kyl mum miälest! -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 OH-CLE on saanut rengassuojat alleen ja mun mielestä ne sopii koneeseen kuin nenä päähän [ attachment removed / expired ] Ja tässä keväällä ilman noita suojia. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 OH-CLE on saanut rengassuojat alleen ja mun mielestä ne sopii koneeseen kuin nenä päähän Kuten omistajallekin sanoin, varmasti siisteimmän näköinen "mopo" jonka olen koskaan nähnyt. Todella hyvällä maulla suunniteltu väritys. Erityisesti ottaen huomioon minkälainen harmaavarpunen ko. yksilö oli aiemmassa värityksessään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 Laitetaan nyt vielä muutama kiellon päälle vaikka tuntuukin että Ilkka ja Minä ollaan ainoat jotka kuvaa Malmilla OH-COT [ attachment removed / expired ] OH-PYW lähti kivassa valossa lennolle [ attachment removed / expired ] ja saapui kun oli jo hämärää. [ attachment removed / expired ] OH-U520 ja tiukka katse alaspäin " mitäs siellä kuvataan " [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 Joo...EFHV:lla kuvailtiin ilmasta ilmaan, että saa talvella edes katella kuvia, kun kone stondaa hangaarissa Vähän lämmikettä Saulin takkahuoneeseen. Nää palaa kuulemma iloisesti isoina printteinä [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 No huhhuh mitä settiä Mikko! Todella komee kuva! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Lisää ultraliikennettä: Atec 122 Zephyr, OH-U555 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Salpauslento C152 OH-CTC [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Mikä säätö tekee noihin Ilkan kuviin tuon vaalean kehän koneen ympärille? Kaikissa sellaisissa viimeaikaisissa kuvissa, missä taustana on sinistä taivasta, koneen ympärillä on vaalea "sädekehä". Käytätkö reilulla kädellä jotain Clarity-säätöä tjsp? Tai shadow/highlights-toimintoa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Niin siis, sekä treenaan uudella kameralla että vähemmän käytetyllä ohjelmalla sitä, kuinka pitkälle voi mennä ja millä voi yrittää pelastaa jotain, mutta samalla dokumentoin Malmin liikennettä. Kaikista on jäljellä käsittelemättömät kopiot, jos tulee tarvetta. Pistääkö liikaa silmään? Highlights, yes. Yksi asia ihmetyttää EOS 500 D:ssä muuten. Miten on mahdollista, että järkkärin täyden kuva-alan valotusmittaus täysautomaattitoimintoa käytettäessä on niin tumppu, että 90 % ensimmäisen päivän kuvista epäonnistui totaalisesti puhkipalamisen takia, kun kuvasin kirkkaassa auringossa vaaleita koneita? En ymmärrä. Pokkarilla 90 % valotuksista onnistuu juuri oikein No, opin varsin nopeasti alivalottamaan 2 tai 3 pykälää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Niin siis, sekä treenaan uudella kameralla että vähemmän käytetyllä ohjelmalla sitä, kuinka pitkälle voi mennä ja millä voi yrittää pelastaa jotain, mutta samalla dokumentoin Malmin liikennettä. Kaikista on jäljellä käsittelemättömät kopiot, jos tulee tarvetta. Pistääkö liikaa silmään? Highlights, yes. Ajattelin ihan vaan hyvällä mainita asiasta, kun sitä olen nyt hetken aikaa ihmetellyt. Jos vaikka haluat laatua parantaa Pieni juttu, mutta kyllä mun silmä sisällön jälkeen heti seuraavana siihen tarttuu... Otappas joku noista kuvista, missä on sinistä taivasta taustalla, ja tee seuraavaa: Tee kaksi kopiota täsmälleen samalla croppauksella. Sen jälkeen käsittele toinen kuva siten, kuin olet nyt tehnyt ja toinen sitten ilman niin voimakasta highlights-toolin käyttöä. Pistä sitten kuvat päällekkäin erillisiksi layereiksi ja rupea räpsyttämään ylempää layeria päälle ja pois. Silleen se tulee varmaan parhaiten esille... Yksi asia ihmetyttää EOS 500 D:ssä muuten. Miten on mahdollista, että järkkärin täyden kuva-alan valotusmittaus täysautomaattitoimintoa käytettäessä on niin tumppu, että 90 % ensimmäisen päivän kuvista epäonnistui totaalisesti puhkipalamisen takia, kun kuvasin kirkkaassa auringossa vaaleita koneita? En ymmärrä. Pokkarilla 90 % valotuksista onnistuu juuri oikein No, opin varsin nopeasti alivalottamaan 2 tai 3 pykälää... Jos taustasta suurin osa on oikein syvän sinistä taivasta, tummaa metsää tjsp, kamerat hyvin helposti polttavat valkoisen rungon puhki. Lentokoneen muoto on sellainen, että sen taustan osuus kuvasta jää yleensä aina huomattavasti suuremmaksi, kuin itse kohde. Ja kun se valotuksen mittaus mittaa sitten keskiarvon koko kuva-alasta, vaaleat palavat helposti puhki. Alivalotus on hyvä lääke ja minä olen pienen hairahduksen jälkeen palannut siihen, että 90% ajasta alivalotan aina -0.3 aukkoa. Tarpeen mukaan sitten myös enemmän, tai vähemmän, ja joskus jopa ylivalotankin, mutta harvemmin. Eli tilanteen mukaan... Toinen tapa välttää valkoisten puhki palaminen kirkkaalla kelillä on käyttää piste-, tai keskustapainotteista mittausta, mutta näillä saattaa sitten myös alivalottaa kuvaa liikaa, ellei ole tarkkana... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Joo ja kohta mä näytänkin Kanaselta, ikää ja kiloja tulee kokoajan lisää sori offtopic, nyt takaisin aiheeseen eli kuviin Malmilta! Puli ja Kalle, hehhee... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Pistetään ohjeita korvan taakse. Anyway, nyt on taas hyvä päivä ja täytyy kerätä lisää pikseleitä pussiin, ennenkuin Tymäkki TM tulee ja sumentaa maisemat. Että on sitten talvi-illoiksi väännettävää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Toinen tapa välttää valkoisten puhki palaminen kirkkaalla kelillä on käyttää piste-, tai keskustapainotteista mittausta, mutta näillä saattaa sitten myös alivalottaa kuvaa liikaa, ellei ole tarkkana... Jep. Mä käytän yleensä keskustapainotteista mittausta ja pistemittauskin toimii varmasti hyvin jos kuvattava kohde on yleensä keskellä kuvaa. Tosin kirkkaalla valolla saattaa joskus joku heijastus tulla just siihen keskelle ja fuulata mittauksen ihan liian tummaksi. Yksi tapa toki on se, että käyttää ihan manuaalivalotusta ja säätää suljinajan haluamakseen ja aukolla sopiva valotus kuvaan. Ei hypi edestakaisin kuvasta toiseen - haittapuolena on se että pitää muistaa aina haarukoida se uudelleen jos vaihtaa paikkaa tai jos sää muuttuu. Mutta ei tule ainakaan yllätyksiä automatiikan taholta - t Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Laitetaan nyt vielä muutama kiellon päälle vaikka tuntuukin että Ilkka ja Minä ollaan ainoat jotka kuvaa Malmilla OH-U520 ja tiukka katse alaspäin " mitäs siellä kuvataan " Katselin vaan kun varastit sieluni! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Katselin vaan kun varastit sieluni! Mutta varmasti mukava paikka menettää sielunsa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 PerusCherokee OH-PJJ on muuttunut ulkonäöltään usealla tavalla sitten surullisenkuuluisan Bromman lentoni toukokuussa 1970... [ attachment removed / expired ] mitähän tällä lennolla sitten tapahtuipi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 mitähän tällä lennolla sitten tapahtuipi? Taisi olla peräti ensimmäinen viestini tälle foorumille... löytyi vielä hakutoiminnolla: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?topic=19501.msg218892#msg218892 ...silleen .... nyt sille voi jo nauraa toisenkin kerran .. jaa, paransin vähän viestin luettavuutta lisäämällä tyhjää kappaleiden väliin, on nyt helpompi lukea. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Tänään käymässä: OH-BRA, Cirrus SR22 GTS [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 OH-COV, samoin käymässä ja myös ulkonäkö muuttunut niistä ajoista, kun sillä lensin: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 OH-PMI tulee: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2009 Päivän ultra Dova DV-1 Skylark, OH-U565 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla