Kirjoitettu Helmikuu 15, 2012 Hetkonen, nyt meni vähän ohi. En ole kyllä aikoihin ko. koneen sisätiloja tarkastellut, huomioni kiinnityi tohon mittaripaneeliin eli onko siinä nyt pahvimalli ja menossa samannäköisenä uusiksi?? Mielestäni siinä on perinteiset mittarit olleet tähän asti, nyt näyttäis ns. lasijutskilta. On ollut perinteiset mittarit juu, ne on purettu pois pari viikkoa sitten ja nyt mittaristo on menossa uusiksi suunnilleen tuon mittaritaulua esittävän pahvimallin mukaisesti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 15, 2012 mittaristo on menossa uusiksi. Tämäpä on mielenkiintoinen projekti . Experimentaaliin voipi [ilmeisesti] laittaa melkolailla kattavan "lasiohjaamon" huomattavasti edullisemmin kuin tyyppihyväksyttyyn? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 15, 2012 Tämäpä on mielenkiintoinen projekti . Experimentaaliin voipi [ilmeisesti] laittaa melkolailla kattavan "lasiohjaamon" huomattavasti edullisemmin kuin tyyppihyväksyttyyn? Kyllä, koska mittareilta ei vaadita hyväksyntiä samalla tavalla. Tuohon koneeseen tuleva EFIS maksaa karkeasti n. kolmanneksen esimerkiksi tyyppihyväksyttyihin sopivasta garminin G500:sta, jonka hinta olisi n. 15 tonnin tietämillä. Halvimmat pienet hyväksymättömät efikset ovat saatavissa n. tonnilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2012 "On hanget korkeat nietokset, kun ..." [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Kuvat vain pienennetty, ei käsittelyjä tai vääntöjä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2012 Pari kehnoa kuvaa tältä päivältä. Näin lähti suomen ilma-alusrekisteristä yksi kone pois :'( Huomenna OH-PNB kuulema kantaa jo LN- rekisteriä. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Kone hankittiin uutena suomeen Sir Airille (vuonna 1970?). Pitkän uran teki tämä Navajo suomessa. http://www.airliners.net/photo/Sir-Air/Piper-PA-31-310-Navajo/1457987/L/&sid=389f9f92d70b4230b49988d839e65812 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2012 Vuosi 1970 on oikein. Kuinkas paljon koneella oli lennetty ennen siirtoa ? Heikki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2012 Voihan.... Pari kuvaa uran alkutaipaleelta: Vielä tehtaan väreissä v.1977 EFOU [ attachment removed / expired ] Ja kesällä 1980 melkein samassa parkkiruudussa eri värisenä: [ attachment removed / expired ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2012 Katoavaisia ovat 2-moottoriset, yli 6-paikkaiset mäntäkoneet Suomenmaassa, Navajoita lienee lentokelpoisena enää pari, C401/C402/C404- koneita ei ole enää yhtään. EASA:n määräyksetkö ne kaikki täältä hävitti, vai mikä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2012 C401/C402/C404- koneita ei ole enää yhtään. Onpas. OH-CGW Konekorhosen käytössä on vielä lentokuntoinen- ja kelpoinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2012 Onpas. OH-CGW Konekorhosen käytössä on vielä lentokuntoinen- ja kelpoinen. Kappas, olinpas huolimaton No, joka tapauksessa niitä on vähän. Yli 40 kpl:tta Cessnan 2-moottorikoneita on poistunut ilma-alusrekisteristä ja suurin osa niistä 90- luvun alussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2012 Olisko 100LL hintapolitiikka joka noita karkottaa?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2012 Olisko 100LL hintapolitiikka joka noita karkottaa?? Varmaan, mutta sääli että noin kauniit koneet häviävät muille maille... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2012 ...nojuu-u Vaan mikäs se hiljensi liikennettä Malmilla tänään? Keli oli kieltämättä vähän töyssyinen, mutta muuten kaunis. Oli nautinto ihan vain löttöstellä rantajäätiköiden rajassa ja antaa stressien valua 1200 jalkaa itseään alemmas. Oishan tuonne enemmänkin liikennettä mahtunut! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2012 Liian kylmä tuuli ulkosalla tänään, ei jaksanut kuvata juuri muuta kuin tämän, Rockwell Commander 112A D-EHXY, edelleen Saksan rekisterissä [ attachment removed / expired ] .. siiven alapintakin kiiltää ja heijastaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 Mikä sitä kotimaista viimosen päälle kunnostettua kaimaa hallissa pitelee? Kovin on vähäisiksi sen lentotunnit jääneet kunnostuksen jälkeen. Toki kaikilla on tarkoituksensa, sääli sinänsä että upea kone makaa hallissa täydessä lentokunnossa. Toivottavasti voittaisin lotossa pienen kasan fyffee, ostaisin tuon poies ja vuokraisin sitä halukkaille matkakoneeksi. Tiedä sitten olisiko omistajat halukkaita myymään sitä?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2012 Vuosi 1970 on oikein. Kuinkas paljon koneella oli lennetty ennen siirtoa ? Heikki Keskustelin tänään siirtolennon lentäneen pilotin kanssa, joka kertoi koneen kirjassa olleen noin 12 500 tuntia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2012 Keskustelin tänään siirtolennon lentäneen pilotin kanssa, joka kertoi koneen kirjassa olleen noin 12 500 tuntia. Onko D-EHXY lentänyt todella 12500 tuntia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2012 Kiitos. Mukava kuulla. Yllättävän vähän. Heikki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2012 Kalustoa reippaasti liikkeellä tänään, joten tuli hetki räiskittyä. Lumitöitä tehtiin myös [ attachment removed / expired ] OH-COK [ attachment removed / expired ] OH-CTH [ attachment removed / expired ] OH-CWQ [ attachment removed / expired ] OH-DDS [ attachment removed / expired ] OH-CMO [ attachment removed / expired ] OH-COG [ attachment removed / expired ] OH-COF [ attachment removed / expired ] OH-CAO [ attachment removed / expired ] OH-CTH [ attachment removed / expired ] OH-SRH [ attachment removed / expired ] OH-COX [ attachment removed / expired ] OH-CTL [ attachment removed / expired ] OH-PHE [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 15, 2012 Piper Chieftain OH-PNX on jo jonkin aikaa majaillut Malmilla: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2012 OH-CAQ, matkalla sulattoon? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2012 Vasaroivasta hahmosta päätellen menossa harrasterakenteiseksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2012 Hahmosta ei voi päätellä seuraavaa sijoituspaikkaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 21, 2012 Vasaroivasta hahmosta päätellen menossa harrasterakenteiseksi? Pakkohuutokaupan meklari paukauttaa kolmas kerta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla