Guest hellemaa

FS 2004:n tukemat ominaisuudet peliohjaimissa

4 viestiä aiheessa

Moi

 

Aion juuri hankkia FS 2004:n. Pitäisi vielä päättää, mitä peliohjaimia.

 

Minkälaista on force feedback suurilla matkustajakoneilla FS 2004:ssä? Muuttuuko ohjaimen jäykkyys lentonopeuden mukaan? Täriseekö ohjain koneen sakatessa? Nykäiseekö koneen osuessa maahan? Tuntuuko turbulenssi? Minulla ei ole mitään tietoa näistä efekteistä, koska pelailen vielä FS 95:ta!

 

Jossain sanottiin, että force feedback ei toimi FS 2000:ssa erillisten pedaalien tai tehovivun kanssa - eihän tämä päde USB-laitteisiin ja FS 2004:ään?

 

Voiko pedaalijarruilla antaa eri jarrutusvoiman lentokoneen vasemmalle ja oikealle päälaskutelineelle FS 2004:ssä? Onko jarrutusvoima liukuva vai ON/OFF?

 

Toimiiko CH:n uusi Throttle Quadrant -tehovipu jo FS 2004:ssä niin, että sillä todella voidaan säätää tehoja moottorikohtaisesti? Miten reverssit toimivat? Onko markkinoilla mitään muita vastaavia USB-laitteita?

 

Uudessa koneessani ei ole peliporttia analogisille ohjaimilleni. Thrustmaster HOTAS Cougariin saisin vanhat analogiset pedaalini (CH Pedals) kiinni ja force feedbackin(?) Vaihtoehtona olisi alkaa kasata kokoonpanoa esim. CH:n laitteista (CH Throttle Quadrant houkuttaa, mutta silloin jäisin kai ilman force feedbackiä).

 

Petri

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Joku sellainen jolla on FF-tikku saa vastailla nuihin Forcejutuihin.

 

Mutta. 2004 tukee varvasjarruja. Eli molemmilla päätelineillä on oma jarrupolkimensa. Ja jarrutusvoimaa voi säätää.

 

Throttle Quadrantin pitäisi toimia. Sillä FS2004 on mahdollista käyttää tikullatai muulla ohjaimella, jossa on eri kaasukahvat eri moottoreille. Sama pätee mixture ja prop säätöihin. Ja nämähän tuo Throttle Quadrand tuo.

 

Reverssit on edelleen FS:ssä ongelma. FS itsessään ei tue analogisia reverssejä, joita voisi ohjata tikun akselilla. Reverssit joutuu siis tekemään näppäimellä. Peliohjaimen näppäimen voi määrittää tähän käyttöön.

 

Toinen vaihtoehto on FSUIPC-lisäpalikka, jonka ohjeista löytyy keino kuinka saadaaan oma akseli toimimaan reversseillä. Tässäkin on se ongelma, että molempia moottoreita ohjataan yhdellä akselilla.

 

Sitten oma mielipide. Hintaansa nähden CH:n throttle quadrant ei ole kannattava hankinta. Eli on totaalisesti ylihinnoiteltu. Harmi vain että se on ainoita lajissaan. Toinen tietysti olisi Simavionicsin 757 kaasupaketti.

 

- J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FS:ssä on voimamallinnus, mutta minusta siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Teki ainakin Logitechin tikulla älyttömiä temppuja, kuten tempaisi ilmakuopassa kahvan eteen ääriasentoon, josta se piti käsin kiskoa pois. Hankalaa, kun ei oikein voi koko ajan pitää kättä tikulla. Eipä tuo muutenkaan oikein tuntumaa parantanut. Maassa tuntuu että on kolmikulmaiset pyörät ja ilmassakin aika outoa tempomista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maassa tuntuu että on kolmikulmaiset pyörät ja ilmassakin aika outoa tempomista.

 

Itselläni on M$:n oma Force Feedback 2 ja yhdyn täysin edelliseen. Kyseisellä tikulla pelailu on täyttä tuskaa. En voi missään olosuhteissa suositella voimatikkuja Flight Simulatoriin... Sen verran olen oikealla koneella lentänyt, että tiedän, ettei tikku kisko ilmassa miten sattuu ::).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään