Jari Kähkönen

Vichyä vai vettä?

72 viestiä aiheessa

Mulla pitää aina olla kaapissa kevytoloa tms kivennäisvettä...jääkylmänä toi on ihan ässää!  :thmbup: Tällä hetkellä sinisen Kevyt olon on melkeinpä syrjäyttänyt Bonaquan "suolaton" sininen. Lapset (7 & 6) tykkää sitruunavichyistä.

Penskana en voinut sietää tuota kirpeää litkua (faija joi aina sitä Hartwallin "valkoetikettiä"), joka kirveli, poltti ja vesi tuli silmistä. Nyt sekin menee vanhalla kuin vesi vaan...

Lisäksi kaipaisin kokemuksia noista kauppojen hiilihapotuskoneista, saako niillä vedestä juotavaa "vichyä"? Meillä oli joskus nassikka-aikoina joku soodastriim tms, mutta silloin kiinnosti cokis enemmän..

-Kähis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vichyä. Aina löytyy pullo niin jääkaapista, kuin autostakin.

Karpalo Kevyt Olo on itsellä ehdoton suosikki. Tai ainakin sitä tulee eniten ostettua. Joskus vaihtelun vuoksi myös päärynä menee, kuin myös ihan maustamaton. Sitruunaa harvemmin, ja muita makuja, kuten jotain mansikkaa ei koskaan. Nyt oli Virpi tuonut kaupasta myös Bonaquan mustikkavichyä, mikä sekään ei ollut mitään pahaa.

Mutta sitten ne makeutetut vichyt on ihan hirveitä. Esim. se Kevyt Olo puolukka oli aivan karseeta litkua. Hyi helvata  :thmbdn:

Niin ja se legendaarinen valkoetikettinen + kossu on perinteisen kurko yhdistelmä ;) Makuvichyistä ei ole lantringiksi...

EDIT: vastasin nyt "makuvichy", kun niitä kuitenkin enemmän menee, kuin perinteistä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäksi kaipaisin kokemuksia noista kauppojen hiilihapotuskoneista, saako niillä vedestä juotavaa "vichyä"? Meillä oli joskus nassikka-aikoina joku soodastriim tms, mutta silloin kiinnosti cokis enemmän..

Soda Stream löytyi meiltäkin (tai on kait se varmaan vieläkin jossakin). Joskus tuli tehtyä "vichyä", mutta kyllä se enemmän muistutti jotain soda vettä. Kauheasti isoja happokuplia ja tuli kyllä pikkupojalla nenän ja korvien kautta pihalle ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole veden voittanutta. Minä en noista hiilihapoista niin välitä ja vielä vähemmän välitän maustetusta vedestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hanavettä etupäässä - vichyä kuluisi enemmän jos vaan jaksaisi kantaa kaupasta.

Hapotuskonetta en itse omista mutta olen noita jonkin verran käyttänyt veden tekemiseen. Toimii minusta oikein hyvin - etenkin isomman porukan illanvietoissa on arvossaan että kuplavesi ei lopu kesken. Hapotuksen määrää voi aika hyvin kontrolloida, minä pidän enemmän varsin kevyesti hapotetusta vedestä ja se onnistuu kyllä ihan hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitään vettä juoda! Vichyä sen olla pitää, mieluiten ihan stanua.

BTW_ Onneksi olkoon, Dani. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitään vettä juoda! Vichyä sen olla pitää, mieluiten ihan stanua.

Kiitos!

Pakko se on kai paljastaa että Vichyä tulee välillä juotua :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vettä. Kyllä suolaa saa muutenkin liikaa.

Kuumana kesä päivänä tulee helposti puutetta suoloista, vuosi tai kaksi sitten joku puheli tv:ssä ja radiossa, että suolallinen vichy olisi kesällä hyvää. Itse juon vettä ja Tropicanaa.  :thmbup:

Ja onnea minunkin puolesta.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän ne KevytOlo karpalo ja sitruuna parhaiten maistuvat  :P Sit yks hyvä on kans korkeahiilihappoinen vichy :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuumana kesä päivänä tulee helposti puutetta suoloista, vuosi tai kaksi sitten joku puheli tv:ssä ja radiossa, että suolallinen vichy olisi kesällä hyvää.

Suolan tarve on n. 1,2 g/pv ja ravinnosta keskiverto suomalainen saa kymmenen kertaa niin paljon. Runsas hikoilu poistaa suolaa, mutta ei tavallisen meikäläisen tarvitse puutosta pelätä. Maratoonarin tietty pitää vähän katsoa mitä juo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihinkäs se vissyn toinen osa unohtui? ;)

Vichy maistuu oikein hyvin, hapokkuus virkistää. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihinkäs se vissyn toinen osa unohtui? ;)

Onneksi ei sentään kyselty Tonicista.... sitä ei kukaan varmaan tosissaan väitä juovansa ilman sitä toista osaa ( joka sitten muuten pitää olla Bombay Sapphire )

Mutta tähän kyselyyn vastataan "värivissy" joita niitäkin alkaa saamaan jopa Texasissa..... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään