Mikko Suomela

Club 3D GeForce 7600GT PCI-E 256MB 2xDVI CGNX-G766 mielipiteitä?

36 viestiä aiheessa

Vanhahko soitin DirectX9 tuelle. En edelleenkään ostaisi DX9 näyttistä, syksy tulee pikaisesti. Tämän lisäksi kortissa on Shadereita vaan 12 ja muistia 256MB.

Eli vanha eikä kummonen paitsi ehkä tekstinkäsittelyyn, ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettekö te nyt helvata jaksa kirjoittaa kahteen kertaan sitä teidän asiaanne.. vaikka se on otsikossa jo (ainakin melkein) niin sen voi silti kirjoittaa tuohon viestiinkin.. alkaa jo melkein ottamaan kuppiin tuo.. enkä varmasti ole ainoa..  :P

Ja kirjoittakaa myös siihen itse viestiin mahdollisimman tarkasti, mikä teidän ongelma on! Tämä silloinkin, vaikka otsikossakin olisi selkeä kysymys.

[/avautuminen]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olen hakemassa vain parempaa kuin VIA:n jossa on ruhtinaalliset 64mb. Sitten on toinen kanditaatti pikkaisen halvempi: CLUB 3D ATI RRADEON X1300 256 MB CGAX-136DD

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olen hakemassa vain parempaa kuin VIA:n jossa on ruhtinaalliset 64mb. Sitten on toinen kanditaatti pikkaisen halvempi: CLUB 3D ATI RRADEON X1300 256 MB CGAX-136DD

Tuo X1300 on rutkasti huonompi kuin 7600GT, ja ei sekään mikään uusi ole... Susittelen sinulle vaikka 8600 sarjaa  ;) (8600GT maksaa suht samanverran kuin tuo 7600GT)

EDIT: Jos nyt näyttistä olet ostamassa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mutta tämä näyttis ois kiva saada ennen 20 päivää

Eihän tuo 8600GT ole kuin 20€ kalliimpi kuin 7600GT.  ??? Ja tuo 8600 on hieman parempi ja tukee DX10

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

DX9 riittää mulle

No DX9 tuo 7600GT on melko laatuvehje (Parhaimmistoa AGP:ssä ainakin)

Ps. Kaverillani on tuo, ja melkoisen tehokkaalta tuntui. (FPS FS9 20-40) Täysillä asetuksilla...niin ja riippuuhan se mustakin raudasta esim. RAM ja Prossu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No pittäkin alkaa säästää ja saada jossain vaiheessa kesää kuitenkin tuo. Prossu AMD Sempron 2800+ ja oisko ollu 1.60 GHz.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No DX9 tuo 7600GT on melko laatuvehje (Parhaimmistoa AGP:ssä ainakin)

*köh köh* Sapphirella ainakin on X1950 Pro AGP mallistossa ;) *köh köh*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nyt päättänyt että otan tuon 7600 ja aloitan säästämisen. Ja yritän pärjätä siihen saakka kunnes kannan tuon kotiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla joku erittäin hyvä syy havitella noita vanhentuneen teknologian kortteja kuten erittäin rajoittunut budjetti vai mikä mättää?

Minun mielestäni kannattaisi ostaa DX10-kortti, koska hintaeroa ei todellakaan ole kovin merkittävästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sinulla joku erittäin hyvä syy havitella noita vanhentuneen teknologian kortteja kuten erittäin rajoittunut budjetti vai mikä mättää?

Minun mielestäni kannattaisi ostaa DX10-kortti, koska hintaeroa ei todellakaan ole kovin merkittävästi.

Oletko miettinyt, jospa kyseessä ei ole Vistaa käyttävä henkilö? Windows XP käyttöjärjestelmään on aivan turha ostaa DX10 yhteensopivaa korttia, tukea kun ei Microsoftin puolesta ole luvassa. Ja jos joskus tulevaisuudessa laitteistonsa ja käyttöjärjestelmänsä päivittää Vista-tasolle, lienee siihen soveltuvan DX10 yhteensopivan näytönohjaimen hankinta jättää tuohon samaiseen ajankohtaan. Hinnat kun ovat siinä vaiheessa laskeneet ja nopeudet kasvaneet, eli laadukkaampaa tavaraa saa edullisemmin. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja budjetti on rajattu erinäisten tapahtumien vuoksi, nyt on se  124 e kasassa mutta ajattelin pystyykö tuo kilpailemaan 7600GT:en kanssa? Sillä kyseinen on halvempi joten.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt olen ostamassa saphiren ATI RADEON™ X1650 Core:esta joten miten semmonen yksinkertaisesti asennetaan?

Yksinkertaisesti? Avaat kopan, otat vanhan pois ja isket uuden tilalle. Vanha kierrätykseen, FS tulille ja hymy naamalle. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt olen ostamassa saphiren ATI RADEON™ X1650 Core:esta joten miten semmonen yksinkertaisesti asennetaan?

Olethan selvittänyt, että onko emolevyssäsi AGP- vai PCI-Express-väylä (PCI-E)?

Otetaan esimerkki, että koneessasi on PCI-E-väylä. Tärkeintähän on, että käsittelet osia varovaisesti ja et hajota mikropiirejä omalla staattisella sähkölläsi. Eli aina piirilevyjä käsitellessäsi kosketa ensin koneen runkoon ja sitten piirilevyyn ja kun saat osan irti, sen jälkeen voit irroittaa kosketuksesi rungosta:

Tässä on huonohko kuva näytönohjaimesta kiinni emolevyssä: http://www.patenttinet.com/artikkelit/patentit/koneen_kasaus/koneen_kasaus_021.jpg

0. Leikkaa foliopaperista palanen, jolle näytönohjain mahtuu. Ota koneen virtajohto irti pistorasiasta.

1. Avaa keskusyksikön kotelo.

2. Pidä käsivartesi koko ajan kiinni koneen rungossa, ota näytönohjanmen ja rungon välinen ruuvi pois, vedä ohjain varovasti irti PCI-E-väylästä. Tämän jälkeen sinun ei tarvitse enää pitää kosketusta koneen rungossa.

3. Pidä näytönohjainta toisessa kädessäsi ja ota foliopaperin palanen toiseen käteesi. Laita näytönohjain foliopaperin päälle ja voit päästää molemmista irti.

4. Ota uusi näytönohjain ulos pakkauksen anti-staattisesta pussista pitäen pussista sekä ohjaimesta kiinni. Kun ohjain on kädessäsi, voit pudottaa pussin pois toisesta kädestäsi.

5. Ota taas ensin käsivarsillasi kosketus koneen runkoon, työnnä uusi ohjain varovasti PCI-E väylään ja laita ruuvi paikoilleen kosketusta vielä pitäen.

6. Kun uusi ohjain on jämäkästi kiinni PCI-E väylässä, voit irroittaa kosketuksesi koneen rungosta ja laittaa kopan kiinni.

7. Käynnistä kone ja asenna mahdolliset mukana tulleet ajurit.

8. Laita vanha näytönohjain siihen pussiin, missä uusi oli samaa kosketustapaa käyttäen, eli ensin folio ja sitten kortti ja ensin pussi...

Nuo työvaiheet eivät ole sen takia, että luulisin sinua tyhmäksi, vaan ettet tietämättä hajottaisi mikropiirejä. Ne nimittäin ovat niin heikkoja, että ihmisen jännitteen takia tulleesta sähköiskusta ne voivat viottua käyttökelvottomiksi.  ;) Lisää tästä ns. ESD:stä täällä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kipin%C3%A4purkaus ja täällä http://fi.wikipedia.org/wiki/Staattinen_s%C3%A4hk%C3%B6

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisätään pari tärkeää vaihetta, ennen kotelon avaamista hae netistä valmiiksi uuden ohjaimen uusin ajuri ja poista kaikki vanhan näytönohjaimen ajurit ja ohjelmistot (-Ohjauspaneeli -Lisää tai poista sovellus).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti, AGP siinä on, sen takia olen joutunut vaihtelemaan. Muuten ihan tyhmä kysymys mikä on koneen runko? :-[

Koneen runko on se metallikehikko, missä kotelo, emolevy, kiintolevy(t), cd/dvd asema(t) yms. ovat kiinni. Eli siis keskusyksikön "koppa".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä laittaisi vanhaa ohjainta foliopaperin päälle. Ohjaimessa saattaa olla latautuneita kondensaattoreita, jotka saattavat folion kautta päästä oikosulkuun.  Suosittelen alustaksi vanhalle ohjaimelle esimerkiksi mitä tahansa puhdasta muovista valmistettua pintaa. Esim muovilautanen tai leikkuulauta käyvät hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään