Juho Penttilä

EFHK 3.6 Spanair yms.

77 viestiä aiheessa

Spanairin Airbus A320-232 saapui noin 12.30. Laittakaahan kuvaa niistä illan saapuvista aikanaan, itse en niitä ehdi kuvaamaan.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nukkumatti meinasi myöhästyä Atlaksen sunnuntaiylläristä. Sieltä tuli kumminkin vanha tuttu.

Keuli tosi pitkään. Ei kumminkaan niin pitkään, että olisi puskienohi mennyt.  :-

[ attachment removed ]

Jep. Nähty on.

[ attachment removed ]

Oliko siinä sittenkin vikaa? Ei ollut, vaan ohi ajoi  :)

[ attachment removed ]

Kuten Virkkulalle lupasin, en ensimmäisenä laita  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän harmahtavia Matti noi sun kuvat. :-

Turhaan tuli herättyä aikaisin, kun tulivat taas tällä samalla mikä kuvattiin jo viimeviikolla. Noh sainpahan sentään "pekonit" ikuistettua. ::)

Pegasus Aviation 757-200 N741PA

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Beacon = (radio)majakka, bacon = pekoni  ;)

Nomuttakuitenkin, hienoja kuvatuksia olette laittaneet lähes perskurasta, jatkakaa vaan samaan malliin  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kallen pekonikuva on tosi magee! 8)

Voi jestas... ::)

Jo vain! Nyt ovat värit kohdallaan ja aurinko selän takana (huuva hymiö pitkällä kaulaliinalla +)  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle täysin yllärinä pamahti Air pullmanturin b747, rekkari EC-100. Miksi tämä on tänne eksynyt vai onko vakio vieras ?

p1000423ki4.th.jpg p1000432wf2.th.jpg

PS. Imageshack sen takia että fsn kautta kuvat ei enää näy minulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle täysin yllärinä pamahti Air pullmanturin b747, rekkari EC-100. Miksi tämä on tänne eksynyt vai onko vakio vieras ?

Liittyy erääseen Helsingin satamaan saapuneeseen pikkuiseen Päijänne-tyyliseen veneeseen, ;D Tuo ja hakee sieltä matkustajia.

Mitä tuolla oikean kuvan taustalla näkyy? Onko siellä poliisiauto ja jotain muita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tuolla oikean kuvan taustalla näkyy? Onko siellä poliisiauto ja jotain muita?

Juu siellä pyöri muutama auto...

p1000429xe6.th.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama poiminta 15:n finaalista. :)

Air Pullmantur 747-300 :o EC-IOO

[ attachment removed ]

TUIFly Nordic 737-800 SE-DZK

[ attachment removed ]

FlyNordic MD-83 SE-DLV (ex OH-LPC)

[ attachment removed ]

Nousukuvia odotellessa! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä hieman erilaisia EFHK kuvakulmia, joten sallittakoon peruskaura. ::)

1.

[ attachment removed ]

2.

[ attachment removed ]

3.

[ attachment removed ]

4.

[ attachment removed ]

5.

[ attachment removed ]

6.

[ attachment removed ]

7. Mikähän LQA:lla oli ongelmana, kun kääntyi kesken rullauksen takaisin? :o

[ attachment removed ]

8.

[ attachment removed ]

9.

[ attachment removed ]

10.

[ attachment removed ]

11.

[ attachment removed ]

12.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siin on kuvia mun makuun :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä nuo valokuvat on otettu?

Nuosukuvat on otettu 04R:än ja 04L:än väliseltä korkealta kallioleikkaukselta.

Muut kuvat TNT:n kulmilta. Niin ja A340 busineksen puolelta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä mahtoi tehdä Spanair helsingissä? Ei kuitenkaan taida ihan mikään vakiovieras olla? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä mahtoi tehdä Spanair helsingissä? Ei kuitenkaan taida ihan mikään vakiovieras olla? ???

Lentää aina näiden Pullmanturin risteilykeikkojen yhteydessä (vielä jopa kaksin kappalein). Pullmanturin jumbo tuo porhoturisteja Itämeren risteilylle Madridista ja ainakin toinen Spanuista tulee Barcelonasta ja tulisiko toinen sitten Madridista... Joka toinen viikko Jumbo käy Helsingissä ja joka toinen kait Köpiksessä hakemassa/tuomassa turisteja.

EDIT: typoja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai "porhoturisteja"... Pullmantur on kyllä ihan tavallinen massamarkkinavarustamo eikä risteileminen muutenkaan mitään ainoastaan rikkaiden huvia enää ole.

OTO: Pullmantur kuuluu nykyisin Royal Caribbean Cruises Ltd:n omistukseen, joka työllistää tuhansia suomalaisia rakennuttamalla maailman suurimpia risteilyaluksia Turussa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, olipas mukava päivä tänään EFHK:lla. Paljon pällistelemistä ja ihmettelemistä suuntaan sun toiseen ja keli oli mitä mainioin  8)

Tuota LQA:ta tuli kyllä ihmeteltyä kun ensin olivat tulossa 22R:lle lähtöön mutta sitten rullailivat takaisin rahdille.

Mutta tosiaan laitetaampa muutama omakin shotti kehiin.

Elunperin piti tulla tuo pullmanturin saapuminen kuvaamaan ja tulitiin "ajoissa" paikalle...

Se oli 2 min sitten tullut alas kentälle kun saavuimme, kone oli tosiaan yli tunnin etuajassa.

Mutta tosiaan tässä kuitenkin lähtökuvat

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi valmiiksi kun sanon pahasti mutta mulle ei vain uppoa kaaliin miksi te joka hlvetin kerta väännytte väkisin sinne vastavalon puolelle, jos ei muuten niin patikoimalla?  ??? Joskus epäsuora vastavalo on ihan jees mutta tuota nyt tulee kyllä vähän liikaa (ainakin allekirjoittaneelle).

Anteeksi vielä toisen kerran ruma kielen käyttöni.  :-[

Edit: Ja ennen kuin joku vetää herneet nenään niin tämä ei sitten ole mikään "Hus Hus menkää pois" -viesti vaan "vihje" että menkää sinne myötävalon puolelle niin ne kuvatkin näyttää paljon tyylikkäämmiltä. Näitä vastavalo yms. hulluja kokeilua on välillä hyvä tehdä mutta jonkinlainen itse kritiikki on hyvä pitää. Ehdottomasti kuvatkaa, kuvatkaa, kuvatkaa ja laittakaa ne omasta mielestä parhaat kuvat esille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi valmiiksi kun sanon pahasti mutta mulle ei vain uppoa kaaliin miksi te joka hlvetin kerta väännytte väkisin sinne vastavalon puolelle, jos ei muuten niin patikoimalla?  ??? Joskus epäsuora vastavalo on ihan jees mutta tuota nyt tulee kyllä vähän liikaa (ainakin allekirjoittaneelle).

Anteeksi vielä toisen kerran ruma kielen käyttöni.  :-[

...samaa olen ihmetellyt jo pitkään, eikä me ees Samin kanssa olla ainuita jotka sitä ihmettelee. Siitä on täällä puhuttu kerta toisensa jlk, useammallakin suulla (lue:sormilla).  Tietysti, jokainen taaplaa tyylillään, mutta on vaikea uskoa, että jonkun mielestä ihan oikeasti nuo täysvastavalokuvat ois parempia kuin vaikkakin-perus-kaura-kulmat mutta sentään myötävalossa. Vai onko? :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä omaa saldoa tiilikasalta. Jos kuvien käsittelyssä on oikein pahasti jotain pielessä, niin kertokaa, että tiedän säätää monitoria tai opiskella lisää kuvankäsittelyä.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Tämä KLM oli täysi yllätys minulle.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Se ensimmäinen Jumbo

[ attachment removed ]

Ja toinen Jumbo, jonka takia varsinaisesti kentälle lähdin.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla