Niklas Kivinen

Kesäinen päivä Rissalassa-3.6.2007

16 viestiä aiheessa

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Tällainen Dassault Falcon (liekkö Dassault Falcon 2000? ) tänään Rissalassa teki useita läpilaskuja.

[ attachment removed ]

Blue1 Avro "keulii" :P

[ attachment removed ]

Myös tällainen pikku "räpistin" nähtiin.

[ attachment removed ]

Ja Aeron "Atikka" saapuu

Kuvat: K.T&N.K

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heheh, sielläkin ollut hiukan lämpöväreilyä :P Muuten hyvät kuvat.

Kuulostikos tuon Falconin miehistö suomenkieliseltä? Josko joku suomalainen yhtiö olisi tilannut uuden koneen, jos kerran ovat läpäreitä tehneet ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heheh, sielläkin ollut hiukan lämpöväreilyä :P Muuten hyvät kuvat.

Kuulostikos tuon Falconin miehistö suomenkieliseltä? Josko joku suomalainen yhtiö olisi tilannut uuden koneen, jos kerran ovat läpäreitä tehneet ???

Jaa en miehistöstä osaa sanoa juuri mitään. Kone seisoi asematasolla ja ennen lähtöään siinä hääri kentän huoltoporukkaa ja sitten yksi mies/ todennäköisesti koneen pilotti myös

teki tarkistuksia  koneen ympärillä. Joku muukin spottaaja kuvaili samaan aikaan..liekkö foorumin väkeä. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku muukin spottaaja kuvaili samaan aikaan..liekkö foorumin väkeä. ::)

Tunnustetaan...  ::)  ;)

Joo komea kone teki läpäreitä tänään ja eilen. Eilen en päässyt paikalle, joten onneksi pilotti päätti jatkaa harjoituksia seuraavanakin päivänä. Kone jäi "treenien" jälkeen vieläkin kentälle, lähtiskö arjen tullen pois?

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Kone ei tietääkseni ole Suomeen tulossa. Kalakukko on vaan niiiiin hyvää, että sitä kannattaa tulla syömään vaikka vähän paremmillakin vehkeillä..  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen Dassault Falcon (liekkö Dassault Falcon 2000? ) tänään Rissalassa teki useita läpilaskuja.

On se, nimittäin Dassault Falcon 2000EX

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikohan kyseessä sama yksilö minkä kuvasin 2004 vuoden lopulla?

Paljon mahdollista. Aika laillla samoja firmoja taitaa tämä itänaapurin hävyttömänrikas käyttää mökkireissuillaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös tällainen pikku "räpistin" nähtiin.

Kuvat: K.T&N.K

Tuosta Beaglesta en ole kuvia nähnytkään, joten minulle se oli kuvasarjasi parasta antia.

Jos siitä on parempaa kuvaa kovalevyn kätköissä niin anna tulla vaan näytille. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta Beaglesta en ole kuvia nähnytkään, joten minulle se oli kuvasarjasi parasta antia.

Jos siitä on parempaa kuvaa kovalevyn kätköissä niin anna tulla vaan näytille. :thmbup:

No minä laitan pari:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Semmoinen tuli mieleen, että onkohan noissa kuvissa tapahtunut kuvankäsittelyssä (Picasa) mulla joku kupru, vai voiko koneen väri haalistua noin paljon kesän aikana? Enimmäkseenhän tuo Beagle on pihalla, säiden armoilla seissyt, mutta ensimmäinen kuva on otettu kesäkuun 2. päivä ja seuraava 18. elokuuta, samana vuonna 2005. Eroa siis noin kaksi ja puoli kuukautta.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minä laitan pari:

Kiitos Tero.

Beagle on kaunislinjainen kone, oikea " missi "

Katsoin että se asuu Kuopiossa/ Siilinjärvellä, joten ei ihme että en sitä ole kai livenä nähnytkään.

Mutta ehkäpä joku päivä tiemme kohtaavat. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei se ruohokaan elokuussa varmaan ihan noin kukertavan vihreetä ole ;) eli hieman erisävyiseksi käsitelty kuva vaan...

Joo, näyttää ekassa olevan ainakin paljon reilumpi kontrasti. Varjojen perusteella kuvien ajanottokohdalla on muutaman tunnin ero (eka aamupäivällä, toinen alkuiltapäivästä), joten varmaankin valon pitäisi olla suuntaa lukuunottamatta aika samanlainen, joten siitäkään se tuskin johtuu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistetään hätäisen kuvankäsittelyn piikkiin...  ;D

Vaikka muistelen, että aika päivettynyt se maali alkaa Beaglessa olla nykyään. Olisko sulla Mikko tuoreenpaa kuvaa? On se kumma, ettei itse saa kuvia koneesta aikaiseksi, vaikka melkein aina se siinä parkissa nököttää kun kentällä käy. Tai ehkä juuri siksi niitä ei tule otettuakaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko sulla Mikko tuoreenpaa kuvaa? On se kumma, ettei itse saa kuvia koneesta aikaiseksi, vaikka melkein aina se siinä parkissa nököttää kun kentällä käy. Tai ehkä juuri siksi niitä ei tule otettuakaan...

Suattaapi olla, suattaapi olla olematta :P Tosiasiassa ei mulla kyllä ole mitään tuon kummempaa/uudempaa. Kun ei se ole koskaan ollut siinä sillä tavalla vapaasti esillä, että olisin edes päässyt jotain tuollaista ottamaan. Aina se on ollut jonkun toisen koneen kainalossa, niin on sitten jäänyt kuvat ottamatta  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minä laitan pari:

Teron kuvissa näkyy tuo Maule (OH-JUS). Vieläkö tuo majailee Rissalassa, kun en ole lentämässä nähnyt?? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teron kuvissa näkyy tuo Maule (OH-JUS). Vieläkö tuo majailee Rissalassa, kun en ole lentämässä nähnyt??  ::)

Taitaa olla hallin puolella, laitettavana. Tai joku Maule siellä ainakin on, muistaakseni juuri "ohjus"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla