Sami Virkkula

Liftari nähty Wreden taivaalla

24 viestiä aiheessa

Piti tämäkin päivä nähdä että mopu miehet yrittävät väkisin (huutaen) liftata mopo cessnan kyytiin  :o

[ attachment removed ]

Tuomas saa jatkaa, itsellä menee hieman aikaa muokatessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistetään pari sarjassamme "lainaa kameraa kaverille kun olet estynyt kuvaamasta" -settiä. Sami, näyttäs tääkin lasi toimivan melkoisen hyvin...  :thmbup: Peruskaura vantaalta tunkeekin jo korvista ulos niin otetaan jotain muuta katsottavaa..

Eli, "minä asettelin jalustan kohdalleen ja sami laukaisi" -sarjaa..

medium

medium

Ja tää oli itse kuvattu, jalat maassa ja Kiisken Markku ohjaimissa:

medium

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistetään pari sarjassamme "lainaa kameraa kaverille kun olet estynyt kuvaamasta" -settiä. Sami, näyttäs tääkin lasi toimivan melkoisen hyvin...  :thmbup:

Joo hyvin näyttää toimivan, mutta ota pikkuisen terävöitystä pois kun nyt rekkarin ympärille tuli halot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo hyvin näyttää toimivan, mutta ota pikkuisen terävöitystä pois kun nyt rekkarin ympärille tuli halot.

Mä kato säädän Picasalla ni ei pysty - mutta tulee editoitua ja laitettua nettiin ainakin ;D

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä kato säädän Picasalla ni ei pysty - mutta tulee editoitua ja laitettua nettiin ainakin ;D

//T

Totta, mulla odottais 225  kuvaa valkkausta :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta, mulla odottais 225  kuvaa valkkausta :'(

Niinpä. Se hyöty tässä on että otit mun rungolla vaan suht vähän :)

On muuten hieno paikka!

medium

Hemmetti kun tärähti, tätä mallia pitää harjoitella lisää!

medium

Ennen lentoa..

medium

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten hieno paikka!

Erittäin hieno, suosittelen kaikille!  :thmbup:

[ attachment removed ]

Edit: Tomppa: Tuo sun kakkula toimii kuin tauti.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo se on aika oiva.

medium

medium

Oiva kenttä, suosittelen, jos 700m nurmea riittää koneelle. (Muistakaa että pitää soittaa ennen lentoa kentän pitäjälle, joka tosin antaa toki luvan - oleellisinta on tieto siitä että kentän maapohja on kuiva ja nurmi leikattu, se tietää sitä että sieltä pääsee myös pois..)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piti tämäkin päivä nähdä että mopu miehet yrittävät väkisin (huutaen) liftata mopo cessnan kyytiin  :o

Mää olin kuulevinani tuon komian pilotin huutaneen, että tää on ritsa on mageempi ajaa pedaali pohjassa, ku se teitin mopo suoraan  :laugh:

Mutta todella upeita kuvia. Ootellaan lisää vaan!

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit: Tomppa: Tuo sun kakkula toimii kuin tauti.  :thmbup:

Jep, se on kiva lasi. Saanko mä sitä enää takaisin?  :o

Miellyttävän näköistä settiä kummaltakin.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mää olin kuulevinani tuon komian pilotin huutaneen, että tää on ritsa on mageempi ajaa pedaali pohjassa, ku se teitin mopo suoraan  :laugh:

Mutta todella upeita kuvia. Ootellaan lisää vaan!

-A-

Joo jotain sellaista taisi kuulua, taisi olla vain jotain kohinaa kun mopun radio rätisi muutenkin.  ;)

tomppa: Nikkori on aina nikkori eli eiköhän me vaihdeta takaisin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wii wont moor, wii want moor! Eli missä loput kuvat  :P

-A-

prkle ja kaivaa silmät ristissä Lightroomin esille. Sulle Antti tulee kunnon galleria esille isommalla resolla, tänne pistetään vaan nämä pakollisest "second quality" otokset ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

prkle ja kaivaa silmät ristissä Lightroomin esille. Sulle Antti tulee kunnon galleria esille isommalla resolla, tänne pistetään vaan nämä pakollisest "second quality" otokset ;)

Okei okei, ei vaan malta, ku on niin hiano kones  :P

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei okei, ei vaan malta, ku on niin hiano kones  :P

-A-

Helpottaisiko nämä hetken tuskaasi ja saisit nukuttua yön yli?  ;)

Oho, horisontti vinossa  :-[

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Prkle tärähti.  :(

[ attachment removed ]

On se vaan pitkäsiipi

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiusataas Antin yöunia pikkasen: Kokkolan ilmailukerho on myymässä tuommoista ilmojen kaunotarta!

Kannattaa ottaa yhteyttä Peter Furubackaan... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiusataas Antin yöunia pikkasen: Kokkolan ilmailukerho on myymässä tuommoista ilmojen kaunotarta!

Kannattaa ottaa yhteyttä Peter Furubackaan... ;D

Argh, matkustan seuraavalla koneella Kurnupyyhyn  8)

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia Helsingin herroille hienoista kuvista, olisko mahdollista saada siitä ensimmäisestä keikasta kuvia vaikka privaatisti.

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tee se! Kone on ollut liian vähällä käytöllä ja nyt siis myynnissä. Kun vielä tiedän että meidän konevastaava on suurella rakkaudella ilmailua kohtaan ja oppimallaan huolellisuudella vaalinut tätä kaunotarta niin voin vain todeta että erittäin hyväkuntoinen kone on jollekin lähdössä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No katsomassahan sitä on käytävä vähintäänkin :) Tietääkös kukaan muuten RF4D OH-474:n historiasta jotakin? Vähäisten informaatiolähteideni mukaan se olisi tuotu Hollannista 1975 ja olisi kenties remontissa Kuopion suunnilla, mutten ole mokomasta tainnut edes kuvaa nähdä ikinä. 399 puolestaan taitaa olla se yksilö, joka aikanaan meni metsään ja taisi viedä pilotinkin mennessään?

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia Helsingin herroille hienoista kuvista, olisko mahdollista saada siitä ensimmäisestä keikasta kuvia vaikka privaatisti.

Markku

Joo pistetään iltasella tulemaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkös kukaan muuten RF4D OH-474:n historiasta jotakin? Vähäisten informaatiolähteideni mukaan se olisi tuotu Hollannista 1975 ja olisi kenties remontissa Kuopion suunnilla, mutten ole mokomasta tainnut edes kuvaa nähdä ikinä.

OH-474 on tosiaan Kuopiossa KIY:n omistuksessa. Sitä ollaan pikkuhiljaa kasaamassa kymmenisen vuotta sitten tapahtuneen kaputin jäljiltä.

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei, kiitos Markku! Sainkin itse asiassa eräältä kaimaltasi vahvistuksen tuohon tietoon vissiin samana päivänä, kuin sitä kysyin. Mutta kiva kuulla senkin projektin etenevän.

Mainittakoon nyt sitten, kun ketjussa oli puhetta, että se Kokkolan 371 muutti viime tiistaina Wredebyhyn systerin viereen asumaan  :P

Asiaa sivuten. Kun nyt olen tämmönen Fournier- eli Tuulia-friikki, olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan maassamme olevista yksilöistä lisääkin. Yhtä ja toista niistä on tullut pengotuksikin, mutta lisädetaljit olisivat mukavia. Eritoten olisi lystiä saada kuvamateriaalia menneiltä ja nykyisiltä ajoilta, jos vaikka saisin koostettua jollain aikavälillä pikku historiikin aiheesta vaikka nettiinkin. Erityisen vieraaksi ovat jääneet yksilöt 372, 382, 399 ja 474 yksipaikkaisista. Kaikista kaksipaikkaisista olen sentään nähnyt edes kuvamateriaalia, joskaan en kaikkia livenä. Neljällä yksipaikkaisella on tiimaa blokattuna, kakkosista vain yhdellä. Taitaa noista yksipaikkaisistakin olla viimeistä lukuunottamatta yksi haalea kuva jostain 70-luvulta. Jos noista häkkyröistä tietoa tai kuvia omistat, olisin enemmän kuin kiitollinen saadessani hyödyntää sitä tässä penkaustyössäni. Saa laittaa vaikka privaa. Kiitos.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla