Juho Vastapuu

Rippikoululaisia?

36 viestiä aiheessa

Huomenna leirille  :thmbup: Jännittää ehkä hieman, mutta hyviä kommentteja olen kavereilta ja serkuilta kuullut. Ketkäs muut käyvät/ovat jo käyneet rippikoulunsa ja missä muodossa tänä vuonna?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Opetus tylsää, muu todella hauskaa. Ainakin meillä oli ;D

Viime vuonna siis tuli käytyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan syvältä ku itse kävin. Varmaan turhin viikko tähän astisesta elämästäni. Aamulla joutuu heräämään joskus klo 8 johonkin gospel-musaan jne. Aikamoista pelleilyä :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Armeijassa oli jo lähellä, etteivät saaneet pirut viekoiteltua, kun olisi saanut muutaman löysän päivän kesken alokasajan. Mutta pidin onneksi pintani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ripari 1-8.8 ,mutta ei tarvi jännittää kun tuntee melkee kaikki sieltä riparilta... Kokkolassa on otettu käyttöön joku uus

järjestelmä jossa rippikoululaiset on jaettu  T1,T2,P,K1-K9. Ite saatiin täyttää laput ja tämmöset mutta jotku ei päässyt      haluamalleen leirille  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kävin rippileirin moooonta vuotta sitten :P Se oli erittäin mukava kokemus :thmbup: Leiri oli Kuivajärvellä, ja mukana oli tuttu uskonnonopettaja. Muita en tuntenutkaan...Mutta leirin jälkeen kaikki tunsivat toisensa, ja ollaan jopa nähtykin sen leirin jälkeen :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hehheh, tuo ei ole mitään, meillä kun soi hengellinen hevi 7:30... ;D Sarjassamme karseat herätykset. :P

Meillä tulee olemaan herätys kuulema 7:00  :laugh: Eli vielä on kuitenikin ripari edessä heinäkuussa. En tiedä millaista tulee olemaan, mutta jotenkin on sellainen olo, että turhaa ajanhukkaa. Kesällä olisi niin paljon muutakin.  :P  No toisaalta varmaan ihan mukavaa tulee olemaan.

(itse en muuten päässyt sinne leirille, joka minulla oli ensímmäisenä vaihtoehtona.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
En tiedä millaista tulee olemaan, mutta jotenkin on sellainen olo, että turhaa ajanhukkaa.

Mutta sitähän se onkin, mutta parempi vaan nauttia kun sinne kerran pakko on mennä! Kyllä siellä yleensä on aina hirveesti hauskaa, ainakin meillä oli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heheehehee...mitä tekstiä tuolla välissä on...  ;D Onko se rippikoulu ihan tosissaan pakkopullaa nykyään? Itse jätin väliin ja kävin vasta päälle parikymppisenä pikakurssin kun vaimoehdokas oli valittu ja suunniteltiin papin eteen marssimista.

Aamulla joutuu heräämään joskus klo 8 johonkin gospel-musaan jne. Aikamoista pelleilyä :thmbdn:

Hehheh, tuo ei ole mitään, meillä kun soi hengellinen hevi 7:30... ;D Sarjassamme karseat herätykset. :P

Onko asennekysymys vai oletteko tutustunut tarjontaan laajemminkin minkä pohjalta nämä kommentit tulee? Toki jos esim. hevistä ei tykkää ollenkaan voi tosiaan olla tympeitä herätyksiä...  ;)

-Mika K.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin en tiedä.. Ei mua ainakaan innostanut mennä tuhlaamaan kesälomaani johonkin metsän keskelle, jossa opetellaan jotain jeesusjuttuja eikä saa edes nukkua. Hyvät pöytätennispelit tosin saatiin aikaseks  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä tulee olemaan herätys kuulema 7:00  :laugh: Eli vielä on kuitenikin ripari edessä heinäkuussa. En tiedä millaista tulee olemaan, mutta jotenkin on sellainen olo, että turhaa ajanhukkaa. Kesällä olisi niin paljon muutakin.  :P  No toisaalta varmaan ihan mukavaa tulee olemaan.

(itse en muuten päässyt sinne leirille, joka minulla oli ensímmäisenä vaihtoehtona.)

Sääli meillä on herätys kuortaneella kello 8:00-8:30.  ;) Ja ohjelma alkaa uimisella/Jumiksella. (Jumalanpalvelus?  :-\) Mutta kyllä te jotka tunnette nuo muut rippikoululaiset olette hyvässä asemassa, itse tunnen omalta rippileiriltä yhden, enkä häntäkään hyvin.  ;D No kai kahdessa viikossa tulee tutuiksi.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jumiksella (tarkoittaakohan jumpaa?)

Meillä ainakin tarkoitti JumalanPalvelusta. Niitä olikin sitten joka päivä ja yleensä jouduttiin jotenkin osallistumaan järjestelyihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä ainakin tarkoitti JumalanPalvelusta. Niitä olikin sitten joka päivä ja yleensä jouduttiin jotenkin osallistumaan järjestelyihin.

Niin varmaan tarkoittaakin.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, Johanneskin menee Kuortaneelle, uintiripari? Meidän Jää/YU ripari oli siinä kuukautta aikasemmin (viime vuonna kuitenkin). Sama kaava oli, aamulla jumis  ja sitte reenit :laugh:

Uintiriparillehan sitä minä menen. Hyvin arvatt/tiedetty.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan syvältä ku itse kävin. Varmaan turhin viikko tähän astisesta elämästäni. Aamulla joutuu heräämään joskus klo 8 johonkin gospel-musaan jne. Aikamoista pelleilyä :thmbdn:

Jepjep... Rippikoulu siis kunniaan (nimim. herätykset oman kellon toimesta 10-11 aikaan).  ;) Tuli tuo hengellinen koulu käytyä parisen vuotta sitten, eikä se nyt ollut erityisen  mukavaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta sitähän se onkin, mutta parempi vaan nauttia kun sinne kerran pakko on mennä! Kyllä siellä yleensä on aina hirveesti hauskaa, ainakin meillä oli.

Siis rippukouluunhan ei ole pakko mennä! Jos haluat kirkossa naimisiin, niin on hyvä olla käytynä, muuten en ymmärrä miksi sinne kukaan jaksaisi raahautua ellei ole uskovainen...

/Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

muuten en ymmärrä miksi sinne kukaan jaksaisi raahautua ellei ole uskovainen...

Yksi sana. Vanhemmat.

:'(

Sellasta se on kun ovat sitä wanhaa polvea.. Ennen sitä, ennen tätä.

Kirkosta lähden sillä sekunnilla kun kello lyö 00:00 syntymäpäivänäni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Karseita muistoja on kyllä jäänyt.. Oli jalkapallon mm kisat samaan aikaan, joten ratkaisupelit osui kohdalle. No tietenkään siellä p**keleen metsässä ei ollu telkkariin antennia, joten matsit olisi jääneet näkemättä. Onneksi keksin ottaa ennen selvään ja mukaan tuli pikkuruinen mustavalkoinen matkatelkkari, josta jengissä tapitettiin matsia.. Nooh.. Alku meni hyvin, mutta ohjelma sanoi puolentunnin kirkkotauon siihen kohtaan, jonka jälkeen nukkumaan. Hetki ehdittiin katsoa matseja, kunnes töllö takavarikoitiin  :thmbdn: Siinä vaiheessa kävi mielessä ottaa kamppeet mukaan ja tepastella lähimpään kyläpahaiseen, josta pääsisi bussilla kotiin. Kaikessa pakollisessa ohjelmassa olin mukana, mutta vapaaehtoisista peleistä yms pelleilyistä linttasin torkkumaan/kuuntelemaan musiikkia. Aamuherätys oli lähes kuusi tuntia normaalia aikaisempi ja illat hiukan venyivät.. En oo koskaan tykännyt olla mitenkään porukassa. Pakkohan sinne oli mennä, kun koko (pieni) suku sanoi niin. Mutta "palkka" parista viikosta oli varsin hyvä  :thmbup: Ja ettei ihan lyttyyn haukkuisi, niin ruoka oli hyvää.

Olen ortodoksi, joten meillä on hiukan erilainen systeemi, mutta täysin "vapaaehtoinen".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmeellisen tympeetä väkeä! Haluatte mielummin hakata Flight Simulatoria kotona ku viettää laatuaikaa kavereiden kanssa? ;)

Olin toissavuonna itse riparilla ja mulla ainakin oli hauskaa, joten tänä vuonna mennään isosena riparille.

Sielläkin on ikäviä asioita mm. aamuherätykset kesälomalla, mutta kyllä nekin kestää kun muuten on niin mukavaa!

Tietenkin, jos haluu mielummin istua kotona ja menee riparille "tää on perseestä" -asenteella niin lupaan et se on anaalista :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kidutusta oli pääosin, ainakin herätykset ja se ohjelma. Joka päivä laulua ja jotain ***tun piirileikkejä, joista allekirjoittanut niin kovasti pitää. >:( Onneksi oli kuitenkin kaverit tukena, ettei seonnut niiden "aivopesuun". Huumori asenne tosiaan auttaa, mutta jos veemäiset isoset yms. papit osuu samalle reissulle niin kyllä se huumorikin loppuakohti hiipuu... Plussana kuitenkin se että safkaa oli riittävästi ja hyvää. ;)

en ymmärrä miksi sinne kukaan jaksaisi raahautua ellei ole uskovainen...

Raha ja lahjat? ::)

P.S. Pitäkää hyvää huolta TV:n antennijohdoista ja muista ylellisyyksistä, niillä kun on yleensä tapana lähteä heti alkuun. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis rippukouluunhan ei ole pakko mennä! Jos haluat kirkossa naimisiin, niin on hyvä olla käytynä, muuten en ymmärrä miksi sinne kukaan jaksaisi raahautua ellei ole uskovainen...

/Mikko

Tuntuu että lahjat ovat kohtuu tärkeä asia, kun mietitään että mennäänkö rippikouluun. Niin ja kait jotkut menevät vain juttelemaan kavereiden kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

25.6.-1.7. on mulla ripari. Konffi 8.7... Itse otan tämän kokemuksena ja jos tapaa naisen joka haluaa sitten kirkkohäät niin hyötyäkin on ;)

Henkilökohtaisesti en usko mihinkään yliluonnolliseeen. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime vuonna tuli ripari omalta osaltani suoritettua. Ei se kyllä mitään herkkua ollut, mutta kyllä sen kesti, kun oli hyviä kavereita mukana.

Vieläkin muistuu mieleen kuinka heräsimme joka toinen aamu klo.7.00 juoksulenkille papin ja kavereiden kanssa. Pappi oli kuulema juossut maratoonin ja oli ihan mukavaa juoksuseuraa, vaikka nainen olikin.  :)

Onneksemme leirillä oli TV ja saimme katsoa jalkapallon MM-kisa otteluita. :thmbup: Ripari muuten on ihan ok, paitsi opetusosiot ja muut jeesustelut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään