Peter Lord

Miten ehdin Pisaan ..

38 viestiä aiheessa

OK, tässäpä tulee yksi.  Otettu paluumatkalla Lille-Bornholm -legillä.

Mikä ongelma kuvassa on vallalla ?

 

Peter

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

En tiennytkään että Romeo Tangossa on nykyään Sandelsi?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiennytkään että Romeo Tangossa on nykyään Sandelsi?  ???

 

Jaa nykyään...onhan se siinä ollut jo muutaman vuoden ;-)

 

t. tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa nykyään...onhan se siinä ollut jo muutaman vuoden ;-)

 

t. tero

 

Niin arvelinkin, tarttis varmaan joskus katsoa vähän tarkemmin  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisikohan tällä kuvalla jo todistusvoimaa siitä, että PRT on ollut kaukana kotoa ...

 

[ attachment removed ]

 

Edelleen, (erityisesti Kallelle tiedoksi)  hyvä matkustamohenkilökunta on avainasemassa lennon onnistumisen kannalta. Niinpä meilläkin oli lennolla stewardess, (jolla sama valmistusvuosi kuin Kallella).

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luotettavimmin pa-paineen katoamisen huomaa varmaan korvilla  ;D Saattanee fuelflow-mittarinkin tarkkaileminen auttaa...

 

Mihinkäs Alt. Ampere näyttö on kadonnut ?

 

Tapio

 

PS. Mikä kone on kyseessä ? PA32R300 ?

 

polttoaineen virtausmittari (se alkuperäinen) on tosiaan painemittari jossa paine on suoraan verrannollinen virtaukseen.  Tässä koneessa on lisäksi JP Instrumentsin EDM-800 -mittari jossa on erillinen virtausanturi joka näyttää gallonan kymmenyksen tarkkuudella todellisen virtauksen.

 

Niin, ja jos latausmittarista puuttuu viisari, on vaikea arvioida näyttämää.  Onneksi tämän anaalimittarin  eh... anaLOGISEN AMP-mittarin lisäksi koneessa on samaa tarkoitusta palveleva digitaalimittari.

Ja kyllä, tyypin arvasit oikein.  Se on T-pyrstöinen Lance. Kysynpäs lisää: mikä epämiellytävä ominaisuus T-pyrstöllä on Pipereissa?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarvitaan tikkaat hyttysten poistoon ?

 

Olisikohan Vr-nopeus korkeampi kuin ristipyrstöisellä  (= takeoffrun pitenee ?) ?

 

Tapio

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuka tunnistaa missä mennään ?  Mikä maa ?

Espanjaa näyttäis olevan. Vähän Barcelonasta koiliseen. :)

 

Oskari.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarvitaan tikkaat hyttysten poistoon ?

 

Olisikohan Vr-nopeus korkeampi kuin ristipyrstöisellä  (= takeoffrun pitenee ?) ?

 

Tapio

 

 

Yksi käytännön toiminnan ongelma on tosiaankin korkeusvakaimen korkeus.  Jos kone pitää harjata puhtaaksi lumesta, tarvitaan tosiaankin tikkaat. Tai minua metrin pitempi mies.

Toinen ongelma on se, etä lähtökiidossa korkeusvakain ei ole pienellä nopeudella tehokas, koska se ei ole potkurivirrassa. Käytännössä pituusohjaus tuntuu rotaatiovaihessa varsin raskaalta ja on olemassa yliohjauksen vaara.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei Peter.

 

Sori... ehkä hieman OT  :-\

 

Kiinnostaisi millä teho- ja laihennusasetuksilla lensit pitkiä legejä (FL100) ja paljonko laskit litroja menevän tunnissa.

 

Toinen kysymys olisi että onko siinä PRT:ssä se originaali laskutelinautomatiikka (vähän niinkuin Arroweissa nopeusanturi oikealla puolella) vielä käytössä ?  Jos on niin millä nopeudella telineet tippuvat ?

 

Tapio

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei Peter.

 

Sori... ehkä hieman OT  :-\

 

Kiinnostaisi millä teho- ja laihennusasetuksilla lensit pitkiä legejä (FL100) ja paljonko laskit litroja menevän tunnissa.

 

 

 

Toinen kysymys olisi että onko siinä PRT:ssä se originaali laskutelinautomatiikka (vähän niinkuin Arroweissa nopeusanturi oikealla puolella) vielä käytössä ?  Jos on niin millä nopeudella telineet tippuvat ?

 

Tapio

 

Kiitos kysymästä;

joka legillä käytin 65% tehoasetusta niin ylös kuin se oli saatavilla.  Todellinen kulutus oli noin 15 USG/h

 

ja edelleen, koneessa on yhä se automatiikka ja vasemmassa (!) kyljessä se pitot-putki.  En suoraan sanottuna muista kirjasta katsomatta millä nopeudella se automatiikka toimii koska eipä ole tuota vielä tarvittu (kuuluisia viimeisiä sanoja tämä, ilmeisesti ... :P)

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa !

 

 

Moni on siitä puhunut ja harva on sitä nähnyt.  :)

Eilen illalla se toinen Pisan torni jäikin minulta kuvaamatta kun lensin liian kaukaa ohitse.

(Matkalla kotiin OH-BRA:lla tämän vuoden lentorallista Maltalta, eka välilasku oli eilen Luccassa (LIQL) siinä Pisan takana).

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään