Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Hei Kuka kehtaa puhua MD-11 romuista? Kyllä MD-11 hakkaa mennen tullen nuo uudet "lussut". Finnair joutuu varmaan kohta hankkimaan erikseen rahtikoneet lentämään 340:stä ylijääneen kuorman. Sen payloadihan on vain 47 t eli puolet MD-11 vastaavasta, ja on hitaampikin, eikä loppujen lopuksi niin modernikaan kuin siitä mediassa on yritetty tehdä. A340-500/600 isoilla myllyillä saatta olla toista maata, (vaikka eihän se rahtitila siinäkään siompi ole) mutta tuo nykyinen on kone jossa on viisi APUa! Asi ps. unohdin tuossa purkauksessa, että 340:hän oli vain pakon sanelema hankinta, kun 350 myöhästyy niin pahasti, ja maailmalta ei kerta kaikkiaan MD-11:a ole saatavissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Finnair joutuu varmaan kohta hankkimaan erikseen rahtikoneet lentämään 340:stä ylijääneen kuorman. Sen payloadihan on vain 47 t eli puolet MD-11 vastaavasta, Kannattaa muistaa tässä rahtikapasiteetti vouhotuksessa että rahdin käyttöaste on alle 50% http://www.finnairgroup.com/linked/fi/sijoittajat/Monthly_traffic_dataAPR_2007FI.pdf Kyllä mulle sopisi ihan hyvin että finski ei kuljettais ensimmäistäkään rahti pakettia vaan kunnon cargo firmat hoitelis ne, saatais lisää kuvattavaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Hei Kuka kehtaa puhua MD-11 romuista? Kyllä MD-11 hakkaa mennen tullen nuo uudet "lussut". ps. unohdin tuossa purkauksessa, että 340:hän oli vain pakon sanelema hankinta, kun 350 myöhästyy niin pahasti, ja maailmalta ei kerta kaikkiaan MD-11:a ole saatavissa Näin juuri :thmbup: MD-11 on MIES, isoilla kirjaimilla. Haisee ehkä vähän enemmän ja saattaa pitää kovaa ääntä aika ajoin, mutta kun sitä vertaa Lussubussiin, metroseksuaalien äitiin, kaikkien androgyynien esikuvaan, on se mies paikallaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Finnair joutuu varmaan kohta hankkimaan erikseen rahtikoneet lentämään 340:stä ylijääneen kuorman. Ei tuo mikään huono asia välttämättä olisi. A330-200F sopisi Finnairin tulevaan laivastoon paremmin kuin hyvin. Sitä paitsi, käyhän täällä nytkin jo Cargolux hakemassa MD-11:ilta yli jäänyttä kuormaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Lehdet huomio: Airbus A330 MRTT keskustelu taas käyntiin! http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A330_MRTT Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Lehdet huomio: Airbus A330 MRTT keskustelu taas käyntiin! http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A330_MRTT Kamalan vaikea löytää yhteneväisyyttä MD-11 -myöhästymisiin tuosta wikin artikkelista. Voisiko joku kertoa mikä se on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Hei Kuka kehtaa puhua MD-11 romuista? Kyllä MD-11 hakkaa mennen tullen nuo uudet "lussut". Finnair joutuu varmaan kohta hankkimaan erikseen rahtikoneet lentämään 340:stä ylijääneen kuorman. Sen payloadihan on vain 47 t eli puolet MD-11 vastaavasta, ja on hitaampikin, eikä loppujen lopuksi niin modernikaan kuin siitä mediassa on yritetty tehdä. A340-500/600 isoilla myllyillä saatta olla toista maata, (vaikka eihän se rahtitila siinäkään siompi ole) mutta tuo nykyinen on kone jossa on viisi APUa! Asi ps. unohdin tuossa purkauksessa, että 340:hän oli vain pakon sanelema hankinta, kun 350 myöhästyy niin pahasti, ja maailmalta ei kerta kaikkiaan MD-11:a ole saatavissa Just joo. Mikset ihmeessä hae Finnairille laivastonsuunnittelijaksi, kun on homma noin hyvin hanskassa? Ihanko niinkuin tosissasi heitit tämän koko jutun? Kyllähän fakta on se, että vaikka A340 ehkä olisikin ollut pakon sanelema A350:stä odotellessa, niin siltikin se olisi valittu, vaikka Md11:ia olisi aavikot pullollaan. Nämä brand new A340:t eivät sitä paitsi juurikaan edes häviä MD11:lle rahtikapasiteetissa. Näin on ihan itse tj. Hienonen vieläpä sanonut. Väitätkö tietäväsi asian paremmin, kuin asiaan oikeasti perehtynyt? Kunhan noista vanhoista tri holereista päästään eroon, niin alkaa Finskin laivasto tuottaa kummasti säästöjäkin polttoaineen ja huoltojen suhteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Just joo. Mikset ihmeessä hae Finnairille laivastonsuunnittelijaksi, kun on homma noin hyvin hanskassa? Ihanko niinkuin tosissasi heitit tämän koko jutun? Väitätkö tietäväsi asian paremmin, kuin asiaan oikeasti perehtynyt? Vilkaisepa, Timo, Asin profiiliin. Mielenkiinnolla lueskelen täältä nimenomaan lentäjien näkemyksiä eri konetyypeistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Vilkaisepa, Timo, Asin profiiliin. Kaikilla kunnioituksella Anteroa kohtaan, mutta silti ainakin minusta pitää hyväksyä se, että ajat muuttuvat ja toiset koneet tulevat kilpailukykysemmiksi vaihtoehdoiksi kuin toiset. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Vilkaisepa, Timo, Asin profiiliin. Mielenkiinnolla lueskelen täältä nimenomaan lentäjien näkemyksiä eri konetyypeistä. Vilkaisin kyllä ja mitä sitten? Pitäisikö tuon kertoa minulle, että Asi on ehdottomasti enempi oikeassa kuin konekauppaa tehneet henkilöt? Tuskin. En minä Asin tietämystä asioista epäile ja jos on lentänyt kerran MD11:sta niin voi olla, että on jonkin sortin tunnesidekkin koneeseen tullut. Siltikin enempi luotan siihen, mitä nämä henkilöt asioista sanoo, jotka ovat kone kauppaa suunnitelleet ja tehneet. Kaikilla kunnioituksella Anteroa kohtaan, mutta silti ainakin minusta pitää hyväksyä se, että aijat muuttuvat ja toiset koneet tulevat kilpailukykysemmiksi vaihtoehdoiksi kuin toiset. Kyllä juurikin näin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Kaikilla kunnioituksella Anteroa kohtaan, mutta silti ainakin minusta pitää hyväksyä se, että aijat muuttuvat ja toiset koneet tulevat kilpailukykysemmiksi vaihtoehdoiksi kuin toiset. Juuri näin. MD-11, kaunis, kyvykäs ja tehokas kone, ei ole enää järkevä matkustajakoneena; Finnair on ainoa konetta matkustajaversiona lentävä yhtiö, mitä voi pitää jonkinlaisena merkkinä. Itse toivon koneen jäävän pian eläkkeelle Finnairin laivastosta, mutta kun viimeinen lähtee, niin olo on varmasti haikea...itse asiassa on jo nyt. A340 on sekin jo vanhaa polvea, mutta uudempi ja nykyaikaisempi, ja etenkin Finnairin nykytilanteessa hyvä valinta (ja ainoa, jos/kun halutaan A350, joka tullessaan on vuosikaupalla B787:ää uudempi). Finnairin MD-11:ien matkustamot ovat kaikissa hieman erilaisissa versioissaan tunkkaisia, penkit vanhoja, viihdesysteemit antiikkisia ja melutaso on uusia koneita korkeampi. LGG erityisesti on ankea. Kyllä taas edellisellä MD-11 -keikalla tunsi olevansa kuin kävelevää rahtia, vaikka yhtiön mukava henkilökunta saikin matkan tuntumaan mukavalta. Aasialainen vieruskaveri kertoi lentävänsä koneella vain siksi, että se on halvin yhteys Eurooppaan. Lentäjän kannalta taas tilanne on varmastikin toinen :-) Tehoa ja nopeutta jos haluaa, niin Concordet takaisin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Juuri näin. MD-11, kaunis, kyvykäs ja tehokas kone, ei ole enää järkevä matkustajakoneena; Finnair on ainoa konetta matkustajaversiona lentävä yhtiö, mitä voi pitää jonkinlaisena merkkinä. KLM ainakin lentää vielä MD:llä ja saattaa käyttää niitä pitkään. Oliko vielä joku jenkkiyhtiö myös? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 KLM ainakin lentää vielä MD:llä ja saattaa käyttää niitä pitkään. Oliko vielä joku jenkkiyhtiö myös? Delta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Delta? Delta ei käytä MD-11 -koneita. Onko Martinairin kaikki ykstoistaset rahtikäytössä? Lisäksi TAM käyttää ykstoistasen matkustajaversioita. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 että aijat muuttuvat ja toiset koneet tulevat kilpailukykysemmiksi vaihtoehdoiksi kuin toiset. Nimenomaan, ja juuri siksi ihmetyttää miksi piti ottaa 90-luvun alun nelimottinen elinkaaren loppupäässä oleva syöppö. Mutta kädet kyynärpäitä ristissä pitäen, että nämä lussut lähtevät alle kymmenen vuoden aavikolle ja saadaan se A350 tilalle ja että se ylipäätänsä tehdään. Muuten näitä valmiita museovehkeitä lennätetään taas 20 vuotta. Finnairin MD-11:ien matkustamot ovat kaikissa hieman erilaisissa versioissaan tunkkaisia, penkit vanhoja, viihdesysteemit antiikkisia ja melutaso on uusia koneita korkeampi. LGG erityisesti on ankea. Kyllä taas edellisellä MD-11 -keikalla tunsi olevansa kuin kävelevää rahtia, vaikka yhtiön mukava henkilökunta saikin matkan tuntumaan mukavalta. Aasialainen vieruskaveri kertoi lentävänsä koneella vain siksi, että se on halvin yhteys Eurooppaan. Nyt jo vanhat penkitkin ovat MD-11:sta vika? Mun mielestä siellä on aika uudet penkit, keulalla noin vuoden vanhat. Aasialainen oli valinnut koneen vai Finnairin halpuuden vuoksi? Oliko vielä joku jenkkiyhtiö myös? World. Delta myi omansa jo monta vuotta sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 KLM ainakin lentää vielä MD:llä ja saattaa käyttää niitä pitkään. Oliko vielä joku jenkkiyhtiö myös? Sori... Yhtiöitähän on paljon ja varsin kunnioitettavia sellaisia! Siis: KLM Royal Dutch Airlines (10), TAM Linhas Aéreas (3), VRG Linhas Aereas (1) ja World Airways (6), joka lennättää koneilla pääasiassa sotilaita Air Mobility Commandin tilauksesta. Nimenomaan, ja juuri siksi ihmetyttää miksi piti ottaa 90-luvun alun nelimottinen elinkaaren loppupäässä oleva syöppö. Mutta kädet kyynärpäitä ristissä pitäen, että nämä lussut lähtevät alle kymmenen vuoden aavikolle ja saadaan se A350 tilalle ja että se ylipäätänsä tehdään. Muuten näitä valmiita museovehkeitä lennätetään taas 20 vuotta. Nyt jo vanhat penkitkin ovat MD-11:sta vika? Mun mielestä siellä on aika uudet penkit, keulalla noin vuoden vanhat. Aasialainen oli valinnut koneen vai Finnairin halpuuden vuoksi? Jos A350 jää tekemättä, niin Airbus kaatuu, mikä ei ole todennäköistä, ja vaikka niin kävisikin, niin silloin saa B787:stä uusia versioita pienemmällä odottamisella :-) Penkit eivät ole ainakaan yhtä mukavia kuin yleisimmin käyttämilläni muilla pitkänmatkanyhtiöillä (vaikka siis viihdelaitteet ja penkit laskee erikseen). Ja LGG:n busineksessa ei ole edes henk.koht. näyttöjä, eikä se kannettava DVD-soitin lohduta, vaikka penkissä pääseekin vällyjen alla ihan pitkälleen. Aasialainen valitsi Finnairin halpuuden vuoksi ja totesi koneesta, että se sopii yhtiön low cost -maineeseen. Hänen mukaansa niin ajatellaan laajemminkin. Toivottavasti uudet koneet eivät tärvele halpahintamainetta, vaan tuovat vielä turistipuolen mukavuuttakin arvostavia matkustaja kyytiin! Mitä tulee elinkaaren päässä olevaan syöppöön, niin mitä luulette: jos MD-11 olisi edelleen tuotannossa, vuosien mittaan parannettuna, niin olisiko F tilannut niitä? Tuskin...kolmimoottorinen on huono kompromissi nelimoottorisen ja kaksimoottorisen välillä. DC-10 -aikaan se oli varmasti pätevä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 KLM ainakin lentää vielä MD:llä ja saattaa käyttää niitä pitkään. Oliko vielä joku jenkkiyhtiö myös? Moikka, No juuri näin...Ehdit ensin.KLM tuli mieleeni,kun juuri tänään saapui huoltoon Helsinkiin... Ei A343 kilpailukyvystä MD-11 kannata paljon puhua.Kyllähän asia on selvää pässinlihaa niin monilla mittareilla... Niin,lauantaina 2.6. LQB sitten lähtee Naritaan ! -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Sori... Yhtiöitähän on paljon ja varsin kunnioitettavia sellaisia! Siis: KLM Royal Dutch Airlines (10), TAM Linhas Aéreas (3), VRG Linhas Aereas (1) ja World Airways (6), joka lennättää koneilla pääasiassa sotilaita Air Mobility Commandin tilauksesta. Lisätään listaan vielä malesialainen Transmile, jolla on kolme MD-11 matkustajaversiona. Jos oikein laskin, niin maailmalla lentää 30 MD-11 matkustajaversiona (Finnairin koneet mukaanluettuna) ..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2007 Kyllähän asia on selvää pässinlihaa niin monilla mittareilla... Totta, Airbusissa on enemmän mittareita. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 29, 2007 Penkit eivät ole ainakaan yhtä mukavia kuin yleisimmin käyttämilläni muilla pitkänmatkanyhtiöillä (vaikka siis viihdelaitteet ja penkit laskee erikseen). Ja LGG:n busineksessa ei ole edes henk.koht. näyttöjä, eikä se kannettava DVD-soitin lohduta, vaikka penkissä pääseekin vällyjen alla ihan pitkälleen. Tämä on totta. Finnairin business-luokan kilpailukyky alkaa olla vaakalaudalla juurikin kahden asian vuoksi: 1) istuimet eivät ole business-luokka tasoa noin yleisesti. Kun kaksi isompaa kaveria istuu vierekkäin, lyövät kyynäspäät aika ajoin yhteen, "vuodeistuimet" eivät mene vaakasuoraan vaan jäävät epäkelpoon viistoasentoon, osassa, ainakin yhdessä MD-11:ssä ei tosiaan ole edes henk.koht. viihdejärjestelmän näyttöä. 2) Ateriat menevät alaspäin laadullisesti. Kirjoittamattoman säännön mukaan business-luokan illallisella on pihvivaihtoehto. Ei ole Finnairilla. Siellä saatetaan tarjota "makkaraa talonpojan tapaan" pihvin sijaan. On aika lailla sama kuin "nakit ja muusi" toisissa asiayhteyksissä. Ja ennenkuin anaboit (so. Antti-poika) alkaa vinkuun, sanottakoon, että en ole koskaan saanut potkuja Finnairilta ja olen niiden avainasiakas jo aika monen vuoden ajalta ja siten nähnyt sen laadullisen laskun, joka on busineksessa tapahtunut vasta ihan viime aikoina. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 29, 2007 1) osassa, ainakin yhdessä MD-11:ssä ei tosiaan ole edes henk.koht. viihdejärjestelmän näyttöä. Näissä tuontimalleissa LGE, LGF ja LGG ei ole viihdepuolta. Aikoinaan operoijat City Bird ja Garuda tilanneet karvalakkimallia. Vaakalaudalla ei näytä Finnairin businessluokka olevan ainakaan varaustilanteen ja esim. businesspalkintolentojen saatavuuden kantilta katsottuna. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 29, 2007 Näissä tuontimalleissa LGE, LGF ja LGG ei ole viihdepuolta. Aikoinaan operoijat City Bird ja Garuda tilanneet karvalakkimallia. Vaakalaudalla ei näytä Finnairin businessluokka olevan ainakaan varaustilanteen ja esim. businesspalkintolentojen saatavuuden kantilta katsottuna. Mutta matkustajapalautetta näkee mm. internetin review-palstoilla, missä Finnairin MD-11 Business luokitellaan lähinnä Economy Plussaksi. Ateriat todellakin ovat menneet alas busineksessakin, viinit ovat ainoastaan loistavat. Makkara ei sovi tähän matkustusluokkaan. Istuinmukavuus on muiden yhtiöiden Economy Extra/Plus -tasoa. Turistin hinnat ovat kilpailukykyiset muihin yhtiöihin verrattuna, en yhtään ihmettele, että joku valitsee AY:n MD11 karjaluokkalennon päästäkseen kohteeseen ja takaisin. Omalta osaltani ikää kun on tullut jo lisää, on valmis maksamaan enemmän mukavuudesta, mitä AY:n MD11 turisti ei ole toistaiseksi, jos ajatellaan koko pakettia. Kaikki MD11-lentoni ovat olleet myöhässä ja se vaan on ikävää sattumaa. Tämän päivän JFK-lento myöhässä: Arvioitu saapuminen 10:30. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 29, 2007 Tämän päivän JFK-lento myöhässä: Arvioitu saapuminen 10:30. Mitenköhän paljon A340 olisi ollut myöhässä yli puolentoistatunnin taxin jälkeen Kennedylla. Vaikka joku hehkutti että A340 on nopea rullaamaan, olisikohan se sitten selvinnyt tuosta JFK:n taxista puolessa tunnissa.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 29, 2007 Mitenköhän paljon A340 olisi ollut myöhässä yli puolentoistatunnin taxin jälkeen Kennedylla. Vaikka joku hehkutti että A340 on nopea rullaamaan, olisikohan se sitten selvinnyt tuosta JFK:n taxista puolessa tunnissa.... Rupee jo muistuttamaan tämä MD11:n ja 340:n vertailu, arvostelu ja vittuilu samaa ku "meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äiti", "meidänpä iskä tekee teidän äitien lapset" jne.. Jokainen kirjoittaa toinen toistaan viisaampia kommentteja ja suurin osa ei ole varmaan edes nähnyt ko. koneita. Joku voisi sanoa, että älä lue ko. juttuja? No se ei onnistu muuten ku lopettamalla koko foorumin käyttö, Tämän topicin aihe on "MD-11 myöhästymiset". Mitä helvettiä ylipäänsä 340:lla on tekemistä ko. aiheen kanssa ja miten ko. aiheeseen liittyy konetyyppien vertailu? Ei mitenkään! Allekirjoittaneen harras toive olisi, että nämä "keskustelijat" laitettaisiin omaan uuteen topicciinsa keskustelemaan asiastaan ja muut topicit vastaisivat niiden käyttötarkoitustaan. Pikaisesti laskin, että tällä hetkellä 11 puussa riidellään kumpi kone on parempi, 340 vai MD11. Toivottavasti ei kerro foorumin tasosta kauheen syvällisesti, Ei kiinnosta ylipäänsä katsoa näitä riitelypuita mikä on sikäli harmillista koska niissä puissa on sen puun käyttötarkoitustakin vastaavia viestejä välissä.. RiPa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 29, 2007 Rupee jo muistuttamaan tämä MD11:n ja 340:n vertailu, arvostelu ja vittuilu samaa ku "meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äiti", "meidänpä iskä tekee teidän äitien lapset" jne.. Jokainen kirjoittaa toinen toistaan viisaampia kommentteja ja suurin osa ei ole varmaan edes nähnyt ko. koneita. Joku voisi sanoa, että älä lue ko. juttuja? No se ei onnistu muuten ku lopettamalla koko foorumin käyttö, Tämän topicin aihe on "MD-11 myöhästymiset". Mitä helv****ä ylipäänsä 340:lla on tekemistä ko. aiheen kanssa ja miten ko. aiheeseen liittyy konetyyppien vertailu? Ei mitenkään! Allekirjoittaneen harras toive olisi, että nämä "keskustelijat" laitettaisiin omaan uuteen topicciinsa keskustelemaan asiastaan ja muut topicit vastaisivat niiden käyttötarkoitustaan. Pikaisesti laskin, että tällä hetkellä 11 puussa riidellään kumpi kone on parempi, 340 vai MD11. Toivottavasti ei kerro foorumin tasosta kauheen syvällisesti, Ei kiinnosta ylipäänsä katsoa näitä riitelypuita mikä on sikäli harmillista koska niissä puissa on sen puun käyttötarkoitustakin vastaavia viestejä välissä.. RiPa Lyhyesti ja ytimekkäästi täyttä asiaa, kannatan samaa!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla