Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Sitten vielä muuten sellainen huomio MD-11 kalustosta, että ovat lentäneet koko kesän, toukokuun alusta lähtien vain näillä vuorokauden huolloilla muutamaa poikkeustilannetta lukuunottamatta. Ja tämä kierto jatkuu lokakuun loppuun saakka. Eli kun se lähtö myöhästyy huollon viiveiden vuoksi niin pitää muistaa, että näille koneille ei ole aikaa toukukuusta lokakuuhun tehdä hallissa töitä kauempaa kun se n. 24h. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Tästä nyt paistaa läpi, kuka teksitä on kirjoittanut. A340 osalta puhutaan huoltoaikojen määrästä muutamalta päivältä, MD11 osalta puhutaan pelkästään siitä kuinka pitkään ovat olleet ilman huoltoa sekä vertailuaika paljon pidempi. Jos jollain on parempia vertailukelpoisia niin tänne vain niitä. Nämä tilastot eivät nyt juuri ole mitenkään vertailukelpoisia. Tässä on katsottu tiettyjen lasien läpi ja pahasti. hehe, kyllä mä ton luin ihan erilailla. Nuo tilastot on ihan selvät ja vertailukelpoiset. Kukaan ei sitäpaitsi väitä, ettei Airpussi kestäisi tuota menoa, vaan pelkästään että MD11 vedätetään aika tiukilla. Että lasit vaan pois päästä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Ihan niinkuin joku luulisi että lentokonetta huolletaan AINA kun se ei lennä. Jos ei oo keikkaa niin ei oo , mitä tekemistä sillä on huoltamisen kanssa ??? - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 No voihan ne koneet sen vuorokauden olla ihan koristeena pihalla tai hallissa mutta itse henkilökohtaisesti epäilen, että Finnairille sopisi paremmin että MD-11 voisi lentää ihan joka päivä eikä tarvitsisi pitää kolmea kertaa viikossa yhtä konetta yötä maissa kun strategia kaukoliikenteessä on nykyään mahdollisimman usein ja suoraan jokaiseen kohteeseen. Nyt kesäaikataulussahan tämä 3 päivää on otettu Guangzhoun reitiltä pois kun muihin MD-11 -kohteisiin mennään päivittäin. Joku joka tietää asiasta, voi kommentoida että onko nämä kolme päivää viikossa varattu huolloille vaiko keikan puutetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Joo arvasin tän....senpä takia tuossa aiemmassa viestissäni onkin yksi nelikirjaiminen sana kirjoitettu isommilla kirjaimilla jotta senkin voisi lukea....nooh antaapi olla. Otan taas pari askelta taaksepäin , lopetan ampiaispesän sohimisen kepillä ja annan "oikeiden" tietäjien jatkaa suunnittelua reittiverkoston ja huoltosuunnittelun osalta. - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Mulle on ainakin yks lysti onko joku kone kerran viikossa huollossa...Kunhan varmistutaan siitä, että koneet pääsevät turvallisesti paikasta A paikkaan B...Eiköhän ne tosiammattilaiset hommansa osaa. Mielummin istun uudessa koneessa, joka huolletaan viikon kahden välein, kun kohta 15 vuotta vanhalla, jota huolletaan kerran kuukaudessa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 ...kun kohta 15 vuotta vanhalla.. Kuuden vuoden päästä MD11 OH-LGE on 15 vuotias... entäs LGG tai LGF? Ei taida LGDkään olla vileä rippikouluiässä. LGC tulee riparivaiheeseen ensivuonna. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 LGG ja LGF ovat molemmat vm. 1996. Mitähän Koskiahde hakee nyt tällä lentokoneiden iällä kun istuu mielummin uudessa kun vanhassa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 OH-LQA ex G-VFLY First flight date 05/10/1994 onko tuo uusi vai vanha? Laajarunkokone on vanha silloin kun se täyttää 30v. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 31, 2007 Sattui silmään A.netistä juttu VS:n janoisiin nelimoottorisiin: Virgin's Branson to shun thirsty 4-engined planes http://news.yahoo.com/s/nm/20070831/bs_nm/virgin_environment_dc_1 The Dreamliners will burn around 27 percent less fuel per passenger than the Airbus A340-300s they will replace, Virgin says. Ja samaan aikaan kotimainen ja maailman ainoa 343-tilaaja mainostaa nettisivunsa ylälaidassa "The New AIRBUS 340-300E". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 31, 2007 Sattui silmään A.netistä juttu VS:n janoisiin nelimoottorisiin: Virgin's Branson to shun thirsty 4-engined planes http://news.yahoo.com/s/nm/20070831/bs_nm/virgin_environment_dc_1 Ja samaan aikaan kotimainen ja maailman ainoa 343-tilaaja mainostaa nettisivunsa ylälaidassa "The New AIRBUS 340-300E". Kun noita juoppoja MD-11 päätettiin korvata ja samalla saada lisää kalustoa välivuosiksi ei TUO Ilkan paljon mainostama MD-11 ollut edes harkinnassa. Eikä tuota "Dreamliner" konetta ollu saatavissa,eikä ole vieläkään.Jotain oli saatava ja paras vaihtoehto oli 343,kaluston yhtenäisyyden tuoma etu ja tulevat 350 samaa kalustoa.Sitäpaitsi 343 "juo" neljällä moottorilla vähemmän samalla rahdilla ja matkustaja määrällä kui toi MD-11.Ja 343:t yhtä lukuunottamatta uusia,samaa ei voi sanoa MD-11.sta ku ne tuli liikenteeseen Arizonan hautuumaalta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2007 Tuo taloudellisuus 340:n kanssa toteutuu jos se ajaa normaalia matkavauhtiaan. Kun aikataulut on tiukkoja, ja koneen täytyy pystyä käymään 24 tunnissa edestakainen Aasian kierros, joudutaan kovin usein "luukuttamaan". Kuinka taloudellinen A340 on tuolloin verrattuna M11:n? Taitaapi kääntyä toisin päin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2007 AY051 Beijing oli torstaina jo kello 18.41 myöhässä "huollon viivästymisen takia". Silloin uutta tietoa luvattiin 20.10 eli lennon alkuperäisenä lähtöaikana. Varttia yli kahdeksan arvio oli "lisätietoa 21.00". Yhdeksältä tarjottiin lisätietoa 21.30. Uusin arvio oli puoli kymmeneltä: "arvioitu aika 22.45". Kello 21.50 tuli tieto "Portille". Kone lienee LGG. Onko havaintoa mistä tässä on ollut kyse? Kone tuli myöhässä Beijingiin, päästiin perjantaina lähtemään 1,5 tuntia myöhässä, kun kone ei saapunut ajallaan. Syytä ei tarkemmin selitelty. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Ja 343:t yhtä lukuunottamatta uusia,samaa ei voi sanoa MD-11.sta ku ne tuli liikenteeseen Arizonan hautuumaalta. Yksikään M11 ei ole tullut Arizonan hautuumaalta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Eikös ainakin LGA, LGB ja LGC ole tulleet Finnairille ihan upouutena? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Eikös ainakin LGA, LGB ja LGC ole tulleet Finnairille ihan upouutena? Ja LGD. LGE haettiin Southern California Logistic Airport -kentältä (Victorville, CA) , jossa Citybirdin OO-CTC:stä tehtiin OH-LGE. http://www.airliners.net/open.file/0184963/L/ LGF haettiin samasta paikasta ja Citybirdin OO-CTB:stä tehtiin OH-LGF LGG tuli Riosta Victorvillen kautta exVarig PP-VQI Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 No johan on.... http://www.ocf.berkeley.edu/~wwu/images/hehe/fuckedup/arguing_over_internet.jpg[/img] Jos nyt joku kone saa huoltoa enemmän kuin toinen, niin kyse voi olla monen asian summasta. Veikkaan että sellaiset 12-24 h katkot on suunnitelmissa ihan joka koneelle parin viikon välein, vaan tällä hetkellä MD-11 saa lennellä tiukempaa aikataulua, kun koneista on pulaa. Tekniikan temppumiehet osaavat sen 2h turnaroundin aikana katsoa ne kriittisimmät kohdat mädäreistä läpi 20v kokemuksella, kun 340-kalustolla se sama on vielä vähän harjoitteluvaiheessa, siksi bussit lepäävät normaalin huoltorytmin mukaisesti ja mädärit lentelee pidempään katkoitta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Yksikään M11 ei ole tullut Arizonan hautuumaalta. Osavaltio oli väärin, kyseessä oli Mojaven autiomaa Kaliforniassa. Sieltä ainaski kuudes MD-11 tuli ja oli seissyt siellä kaksi vuotta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Osavaltio oli väärin, kyseessä oli Mojaven autiomaa Kaliforniassa. Sieltä ainaski kuudes MD-11 tuli ja oli seissyt siellä kaksi vuotta. Onko se sitten jotenkin huonompi kuin ne muut? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Moikka, Varmasti eräs maailman tarkimmin huolletuista MD-11 koneista. Niin kuin nuo muutkin Finnair laivaston koneet ovat. Mitään ei jätetä sattuman varaan ! -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Varmasti eräs maailman tarkimmin huolletuista MD-11 koneista. Niin kuin nuo muutkin Finnair laivaston koneet ovat. Mitään ei jätetä sattuman varaan ! Niin, Juhanin mielipide asiasta olisi varmasti mielenkiintoinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Lentokonehuolto ei ole mielipideasia. Jokaisella tyypillä on oma huolto-ohjelmansa. Ne eivät ole vertailukelpoisia tyypistä toiseen. Kone on lentokelpoinen vain jos huolto-ohjelmaa noudatetaan. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2007 Tuo taloudellisuus 340:n kanssa toteutuu jos se ajaa normaalia matkavauhtiaan. Kun aikataulut on tiukkoja, ja koneen täytyy pystyä käymään 24 tunnissa edestakainen Aasian kierros, joudutaan kovin usein "luukuttamaan". Kuinka taloudellinen A340 on tuolloin verrattuna M11:n? Taitaapi kääntyä toisin päin... Voisi kuvitella että ovat ottaneet tuon huomioon koneita tilatessa? Muuten taidan laittaa itse hakemuksen Finnairin laivastosuunnitteluun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2007 Moneen kertaan on todettu, että se oli alkuaan mukana 80-luvun lopussa Finnairin kuvioissa, mutta MD11 oli selvästi parempi, uskokaa nyt!!!!! Asi MD-11:n suurin meriitti taisi olla että oli aikaisemmin saatavilla ja se että vanhana MD asiakkaana Finnair sai varmasti hyvän tarjouksen ensimmäisistä koneista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2007 Kyllä se on myönnettävä, että A340 -nousut ne ovat mielenkiintoisia katsella. Nyt täällä Keravalla aitiopaikalla kun lähdöt on 04R:ltä; juuri LQC näytti mitä se 340:n nousu oikein on. Hyvillä silmillä näkee pohjaniititkin. Ja perään LGA näytti miten nousu se pitää tehdä. Ja nyt takaisin nauramaan LQB:n ja LQA:n nousuille. Kohta tulevat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla