Kirjoitettu Syyskuu 29, 2007 Kyllä se on myönnettävä, että A340 -nousut ne ovat mielenkiintoisia katsella. Nyt täällä Keravalla aitiopaikalla kun lähdöt on 04R:ltä; juuri LQC näytti mitä se 340:n nousu oikein on. Hyvillä silmillä näkee pohjaniititkin. Tää on kato tätä kun Finnair esittelee kansalle uusia koneitaan. Ajatelkaa nyt jos koneita ei näe kuin huippulyhyissä käännöissä lentokentillä. Okei, anteeksi. Nyt takaisin älykkääseen keskusteluun.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2007 Mä kävin jo varmuuden vuoksi pudottamassa telkkariantennia alemmas täällä Keravalla ettei lussut vie sitä mennessään - varsinkin jos yksi avuista pimenee kriittisellä hetkellä TO:ssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2007 Mä kävin jo varmuuden vuoksi pudottamassa telkkariantennia alemmas täällä Keravalla ettei lussut vie sitä mennessään - varsinkin jos yksi avuista pimenee kriittisellä hetkellä TO:ssa. Mikäs on Lussun nousukyky kolmella motilla? Entäs MD-11 kahdella? Ykstoistanen menettää suoritusarvoistaan enemmän yhden moottorin pimenemisen myötä, vai? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2007 Hienonen vois antaa "nopein saa"-periaattella nuo 11:t pois niin saatais tuo vuosia jatkuva pskan jauhanta loppumaan. Me kyllä tiedetään mitä te ajattelette noista A340:stä eikä sitä tarvi joka päivä hokea niin kuin vähämieliset. Olkoot koneet vaikka Dieseli cessnoja niin tuo mantra alkaa olla aika väsynyt stoori. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2007 Paskanjauhanta loppuu kait sinä päivänä kun nuo väsähtäneet 343:t raijataan aavikolle. Siihen saakka joutuu nauramaan ranskalaisten rimpuloille ja ponnettomille nousuille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2007 Eikä tää mitään jaskanjauhantaa ole, raakaa asiaa ja jääkylmää faktaa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2007 Onko sillä nousukulmalla nyt oikeasti niin paljon väliä? Pääasiahan on, että se nousee ja kun on noussut pysyy ilmassa sovitunlaisesti ja kun laskeudutaan, niin kone tottelee ohjaajien käskyjä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2007 Eikä tää mitään jaskanjauhantaa ole, raakaa asiaa ja jääkylmää faktaa! Olkoot vaikka minkälaista faktaa ja tiedettä mutta tuo mantra alkaa oikeasti kyllästyttämään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2007 Onko sillä nousukulmalla nyt oikeasti niin paljon väliä? Pääasiahan on, että se nousee ja kun on noussut pysyy ilmassa sovitunlaisesti ja kun laskeudutaan, niin kone tottelee ohjaajien käskyjä. Näin... Ja olennaista on se miten niitä koneita käsitellään etc. Nuo 330 set kuluttavat kuulemma 30% vähemmän kasoa kuin MD-11, ja puolestaan 20 % vähemmän, kuin 343: set ... -Jukka Ja joukossa hiukan OT.... Lauralle: Tulossa muuten uusi aihe karvakäden uudet seikkailut ( tjtn). Terveisiä kaimalle. Pitää laittaa tänään joku houkuttelukuva... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2007 Onko sillä nousukulmalla nyt oikeasti niin paljon väliä? Pääasiahan on, että se nousee ja kun on noussut pysyy ilmassa sovitunlaisesti ja kun laskeudutaan, niin kone tottelee ohjaajien käskyjä. Tuossa on kyllä nyt jotain lievästi kaksimielistä.. Täyttä asiaa tuon täytynee olla, katsoo sitä sitten lentokoneen kyydissä istuvan matkustajan kantilta tai sitten..noh.. ..niin.. Mutta ihan aiheeseen eikä vain vähän vierestä, keskivertomatkustajan kannalta kun ajattelee niin 343:n kiireettömämpi nousukyky on varmasti ihan plussaa, samoin matalampi melutaso ja parempi viihdelaitteisto. Edelleen on uutukaiset itseltä testaamatta joten edellä mainittu on ihan vain spekulointia, mutta tuskin ihan väärässä olen kun näin kirjoitan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2008 Tänään aamulla bangkokilaisen perämies puhui niin hienoja asioita että itseäni oikein kotiin ajellessa hymyilytti. Laukkuja odotellessa Helsinki-Vantaalla kiitin häntä hyvästä kyydistä Bangkokista kotiin ja vaihdoin pari sanaa lussuista. Kysyin että onko totta, että Bangkokista lähdettäessä SAS:n 343 jää jalkoihin jo alkumatkasta jos lähdetään samaan aikaan. Juu, kuulemma viime yönä mentiin parin tunnin päästä lähdöstä heittämällä ohi skandinaavisesta vaikka lähtivät 10 min aikaisemmin. Mielestäni todella mukavaa tarinaa kaverilta joka tietää mistä puhuu.... Kuulemma hänenkin pitää lähitulevaisuudessa vaihtaa Cadillac Citikkaan kun amerikanrauta väistyy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2008 Yhteispohjoismainen lussu meni korkeammalla. Oli muuten LGF:lläkin viime yönä tekemistä, lentoaika oli 10:42 johtuen rankasta vastatuulesta. Onkohan SK972 vieläkään perillä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2008 Nopeempi kone kulkee kovempaa... Big deal? -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2008 On se vaan mieletonta jos toinen kulkee kovempaa kuin toinen. Tuulihan noita kuitenkin lentopinnoilla kuljettaa niin loytyy varmaan jonain paivana bussillekin parempi pinta/tuuli jolloin sillakin paasee tositiukan vanhan MD11:n ohi. hah Kulkee V8 Letukkakin ihan kohtalaisesti mutta ilmailu-urheilussa niin usein on kuitenkin kyse siita etta mennaan mielummin silla Fiat Puntolla joka syo lopoa murto-osan em:n toiseen autoon verrattuna. Kuitenkaan kaupallinen ilmailu ei ole kilpa-ajoa. Ei ketaan ehka kiinnosta milloin se SAS:n lussu on perilla jos Finnair MD11 on ohittanut sen , niin paitsi talla palstalla kiinnostaa mutta se ei ole kuitenkaan "pointti" lentoyhtiolle. - ei oo aakkosissa pilkkuja- :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2008 Ja joka tapauksessa se finskin kone on aikaisemmin perillä kuin SAS. lähti sas 10 minuuttia aiemmin tai myohemmin, oli se sitten md11 tai 340 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2008 Ja sillä, että SASin kone lensi pidemmälle ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2008 Finskin piti tulla jo alas huoltoon... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2008 Kulkee V8 Letukkakin ihan kohtalaisesti mutta ilmailu-urheilussa niin usein on kuitenkin kyse siita etta mennaan mielummin silla Fiat Puntolla joka syo lopoa murto-osan em:n toiseen autoon verrattuna. Ei muuten kulje kaikki. Nimim. Fiat Puntolle jäänyt ;D Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Tarvitaanko itseasiassa A340-300 konetta Finnairílla mihinkään? Olisiko koko kaukolaivasto triplakolmosilla mahdollinen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Tarvitaanko itseasiassa A340-300 konetta Finnairílla mihinkään? Olisiko koko kaukolaivasto triplakolmosilla mahdollinen? Joo ostetaan pelkästään A330:a ja teipataan pahvista yks rööri pyrstöön lisää niin saadaan Ilkkakin tyytyväiseksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Kyllä se paremmin menisi niin että A vaihtuisi B:ksi niin ei tarvitsisi teippailla mitään lisäkannuja tai röörejä. Mutta mihin janoisia 343-tarvitaan? Oliko virhe hankkia epätaloudellisia, vanhoja ja janoisia nelimoottorisia jos 333 ajaisi asian pienemmillä kuluilla/päästöillä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Onko sillä nousukulmalla nyt oikeasti niin paljon väliä? Pääasiahan on, että se nousee Oonksmä ainoo joka luki ton aluks ehkä hieman kaksmielisesti? edit... enpä tainnu... oli siel muutki myöhemmi samaa miettiny Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 10, 2008 Kyllä se paremmin menisi niin että A vaihtuisi B:ksi niin ei tarvitsisi teippailla mitään lisäkannuja tai röörejä. Mutta mihin janoisia 343-tarvitaan? Oliko virhe hankkia epätaloudellisia, vanhoja ja janoisia nelimoottorisia jos 333 ajaisi asian pienemmillä kuluilla/päästöillä? Mm. sen suuremman rahtikapasiteetin vuoksi. -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2008 A.netissä lussusta käytetään termiä "fuel sucking whale" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2008 Joo mutta ne tarkoittaa sitä vaan positiivisessa ja veljellisessä mielessä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla