Guest siiran-3

A340 vs MD-11 keskustelua (oli: MD-11 myöhästymiset)

273 viestiä aiheessa

Kyllä se on myönnettävä, että A340 -nousut ne ovat mielenkiintoisia katsella. Nyt täällä Keravalla aitiopaikalla kun lähdöt on 04R:ltä; juuri LQC näytti mitä se 340:n nousu oikein on.  Hyvillä silmillä näkee pohjaniititkin. :laugh:

Tää on kato tätä kun Finnair esittelee kansalle uusia koneitaan. Ajatelkaa nyt jos koneita ei näe kuin huippulyhyissä käännöissä lentokentillä.

 

Okei, anteeksi. Nyt takaisin älykkääseen keskusteluun..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä kävin jo varmuuden vuoksi pudottamassa telkkariantennia alemmas täällä Keravalla ettei lussut vie sitä mennessään - varsinkin jos yksi avuista pimenee kriittisellä hetkellä TO:ssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mä kävin jo varmuuden vuoksi pudottamassa telkkariantennia alemmas täällä Keravalla ettei lussut vie sitä mennessään - varsinkin jos yksi avuista pimenee kriittisellä hetkellä TO:ssa.

 

Mikäs on Lussun nousukyky kolmella motilla? Entäs MD-11 kahdella? Ykstoistanen menettää suoritusarvoistaan enemmän yhden moottorin pimenemisen myötä, vai?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Hienonen vois antaa "nopein saa"-periaattella nuo 11:t pois niin saatais tuo vuosia jatkuva pskan jauhanta loppumaan.  ;D Me kyllä tiedetään mitä te ajattelette noista A340:stä eikä sitä tarvi joka päivä hokea niin kuin vähämieliset. Olkoot koneet vaikka Dieseli cessnoja niin tuo mantra alkaa olla aika väsynyt stoori.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paskanjauhanta loppuu kait sinä päivänä kun nuo väsähtäneet 343:t raijataan aavikolle. Siihen saakka joutuu nauramaan ranskalaisten rimpuloille ja ponnettomille nousuille.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sillä nousukulmalla nyt oikeasti niin paljon väliä? Pääasiahan on, että se nousee ja kun on noussut pysyy ilmassa sovitunlaisesti ja kun laskeudutaan, niin kone tottelee ohjaajien käskyjä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

;D Eikä tää mitään jaskanjauhantaa ole, raakaa asiaa ja jääkylmää faktaa!

 

Olkoot vaikka minkälaista faktaa ja tiedettä mutta tuo mantra alkaa oikeasti kyllästyttämään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sillä nousukulmalla nyt oikeasti niin paljon väliä? Pääasiahan on, että se nousee ja kun on noussut pysyy ilmassa sovitunlaisesti ja kun laskeudutaan, niin kone tottelee ohjaajien käskyjä.

 

Näin...

 

Ja olennaista on se miten niitä koneita käsitellään etc.

 

Nuo 330 set kuluttavat kuulemma 30% vähemmän kasoa kuin MD-11, ja puolestaan 20 % vähemmän, kuin 343: set  :thmbup: ...

 

-Jukka

 

Ja joukossa hiukan OT....

 

Lauralle: Tulossa muuten uusi aihe karvakäden uudet seikkailut ( tjtn). Terveisiä kaimalle.  Pitää laittaa tänään joku houkuttelukuva...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sillä nousukulmalla nyt oikeasti niin paljon väliä? Pääasiahan on, että se nousee ja kun on noussut pysyy ilmassa sovitunlaisesti ja kun laskeudutaan, niin kone tottelee ohjaajien käskyjä.

 

Tuossa on kyllä nyt jotain lievästi kaksimielistä.. :laugh: Täyttä asiaa tuon täytynee olla, katsoo sitä sitten lentokoneen kyydissä istuvan matkustajan kantilta tai sitten..noh.. ..niin.. ;)

 

Mutta ihan aiheeseen eikä vain vähän vierestä, keskivertomatkustajan kannalta kun ajattelee niin 343:n kiireettömämpi nousukyky on varmasti ihan plussaa, samoin matalampi melutaso ja parempi viihdelaitteisto. Edelleen on uutukaiset itseltä testaamatta joten edellä mainittu on ihan vain spekulointia, mutta tuskin ihan väärässä olen kun näin kirjoitan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään aamulla bangkokilaisen perämies puhui niin hienoja asioita että itseäni oikein kotiin ajellessa hymyilytti.  ;D

 

Laukkuja odotellessa Helsinki-Vantaalla kiitin häntä hyvästä kyydistä Bangkokista kotiin ja vaihdoin pari sanaa lussuista.

Kysyin että onko totta, että Bangkokista lähdettäessä SAS:n 343 jää jalkoihin jo alkumatkasta jos lähdetään samaan aikaan.

Juu, kuulemma viime yönä mentiin parin tunnin päästä lähdöstä heittämällä ohi skandinaavisesta vaikka lähtivät 10 min aikaisemmin.   :laugh:

Mielestäni todella mukavaa tarinaa kaverilta joka tietää mistä puhuu....

 

Kuulemma hänenkin pitää lähitulevaisuudessa vaihtaa Cadillac Citikkaan kun amerikanrauta väistyy.  :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhteispohjoismainen lussu meni korkeammalla.

 

Oli muuten LGF:lläkin viime yönä tekemistä, lentoaika oli 10:42 johtuen rankasta vastatuulesta.

 

Onkohan SK972 vieläkään perillä.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On se vaan mieletonta jos toinen kulkee kovempaa kuin toinen.  :thmbup:

 

Tuulihan noita kuitenkin lentopinnoilla kuljettaa niin loytyy varmaan jonain paivana bussillekin parempi pinta/tuuli jolloin sillakin paasee tositiukan vanhan MD11:n ohi. hah

 

Kulkee V8 Letukkakin ihan kohtalaisesti mutta ilmailu-urheilussa niin usein on kuitenkin kyse siita etta mennaan mielummin silla Fiat Puntolla joka syo lopoa murto-osan em:n toiseen autoon verrattuna. Kuitenkaan kaupallinen ilmailu ei ole kilpa-ajoa. Ei ketaan ehka kiinnosta milloin se SAS:n lussu on perilla jos Finnair MD11 on ohittanut sen , niin paitsi talla palstalla kiinnostaa mutta se ei ole kuitenkaan "pointti" lentoyhtiolle.

 

- ei oo aakkosissa pilkkuja-  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kulkee V8 Letukkakin ihan kohtalaisesti mutta ilmailu-urheilussa niin usein on kuitenkin kyse siita etta mennaan mielummin silla Fiat Puntolla joka syo lopoa murto-osan em:n toiseen autoon verrattuna.

 

Ei muuten kulje kaikki.

 

Nimim. Fiat Puntolle jäänyt  ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarvitaanko itseasiassa A340-300 konetta Finnairílla mihinkään? Olisiko koko kaukolaivasto triplakolmosilla mahdollinen?

 

Joo ostetaan pelkästään A330:a ja teipataan pahvista yks rööri pyrstöön lisää niin saadaan Ilkkakin tyytyväiseksi  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se paremmin menisi niin että A vaihtuisi B:ksi niin ei tarvitsisi teippailla mitään lisäkannuja tai röörejä.  :)

 

Mutta mihin janoisia 343-tarvitaan? Oliko virhe hankkia epätaloudellisia, vanhoja ja janoisia nelimoottorisia jos 333 ajaisi asian pienemmillä kuluilla/päästöillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sillä nousukulmalla nyt oikeasti niin paljon väliä? Pääasiahan on, että se nousee

 

Oonksmä ainoo joka luki ton aluks ehkä hieman kaksmielisesti?  :-[  :laugh:

 

edit... enpä tainnu... oli siel muutki myöhemmi samaa miettiny  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se paremmin menisi niin että A vaihtuisi B:ksi niin ei tarvitsisi teippailla mitään lisäkannuja tai röörejä.  :)

 

Mutta mihin janoisia 343-tarvitaan? Oliko virhe hankkia epätaloudellisia, vanhoja ja janoisia nelimoottorisia jos 333 ajaisi asian pienemmillä kuluilla/päästöillä?

 

Mm. sen suuremman rahtikapasiteetin vuoksi.

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään