Mikko Kallas

Korruptoitunut (?) RAW-tiedosto?

5 viestiä aiheessa

Ongelma näkyy tuossa:

[ attachment removed ]

Kuva näkyy hetken aikaa "normaalina", mutta kun RAW-ohjelma saa tarkennuksensa tehtyä, niin tuo punainen alue ilmestyy.  Kokeiltuna nyt RSE ja Picasa. Kameran (Nikon D70) esikatselussa kuva näkyy "oikein". Onko tuolle mitään tehtävissä?

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuva näkyy hetken aikaa "normaalina", mutta kun RAW-ohjelma saa tarkennuksensa tehtyä, niin tuo punainen alue ilmestyy.  Kokeiltuna nyt RSE ja Picasa. Kameran (Nikon D70) esikatselussa kuva näkyy "oikein". Onko tuolle mitään tehtävissä?

Esikatselu ja taitaa näyttää NEF:n sisäisen jpg-kuvan, kuten tekee raw-kääntäjä ensin. Muutamia vastaavalla tavalla korruptoituneita NEFfejä olen "pelastanut" kaivamalla tuon sisäisen jpg:n ulos ilmaisella Preview Extractor -ohjelmalla. Jpg:tä parempaa tapaa pelastaa tuollainen tiedosto en ole (vielä) löytänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esikatselu ja taitaa näyttää NEF:n sisäisen jpg-kuvan, kuten tekee raw-kääntäjä ensin. Muutamia vastaavalla tavalla korruptoituneita NEFfejä olen "pelastanut" kaivamalla tuon sisäisen jpg:n ulos ilmaisella Preview Extractor -ohjelmalla. Jpg:tä parempaa tapaa pelastaa tuollainen tiedosto en ole (vielä) löytänyt.

Kiitoksia paljon! Tämähän oli jopa enemmän kuin eilisten googlausten perusteella osasin toivoa.

[ attachment removed ]

Tuo oli minulle uusi tieto, että D70 sisällyttää NEFfeihin isokokoisen jpg:n.

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään