Mikko Suomela

Mitä Ratti/poljin yhdistelmää suosittelette?

7 viestiä aiheessa

Terve!

Vaikka otsikko kertoo kaiken niin kyseisen yhdistelmän pitäisi olla pitkäikäinen, kohtuullisen halpa (enin. 150e) ja siinä saa olla vaihde. Lisäksi se täytyy olla niin pieni että ratti yksikkö mahtuu hyvin n 20X30 alueelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Logitechin Formula Force mulla on ollut vuosikaudet ja hyvin on kestänyt ja toiminut, vaikka siitä hieman rimpulan vaikutelman saakin. Jos vaihteen haluaa keppimuodossa, niin saman valmistajan Driving Force sisältää sen. Koko saattaa mennä liian isoksi siinä. Molemmat ovat alle satkun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Logitechin MoMo on toiminut mukavasti tällä, vois suositella hinta pyöri jossain 100€ eli aika mukava hinta/latu.  Toki G25 on parempi mutta noin 3x kallemppi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä komppaan Eetua tässä asiassa ja suosittelen Logitechin Driving Force Pro-rattia. Polkimet ei ole häävit, mutta ihan riittävät noin ensi alkuun. Ratin kääntösäde on itse vapaasti säädettävissä 900 ja muistaakseni 180 asteen välillä joten ei ihan jokaista rata-autoa tarvitse veivata tolla 900 asteen kääntösäteellä.

Mulla kokemuksia on DFPstä ja Logitechin MOMO Racingistä. Omasta mielestäni DFP:ssä on laadukkaampi tuntuma ja tarkempi ohjaus. Itse pidän myös siitä että saa vähän kasvatettua kääntösädettä. MOMO Racingissä on paremmat vaihdeläpyskät ratin takana.

EDIT: Niin se unohtui vielä että DFP tarvitsee pöydästä 35cm x 15cm kokoisen alueen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä vielä MBnetin hintavertailun hinnat:

Ylin hinta:

125 €

Keskihinta:

105 €

Alin hinta:

89 €

Eli hinnat on tullu alas huimasti!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään