Arttu Vattulainen

Rome Fiumicino, spottauspaikkoja?

8 viestiä aiheessa

Moi!

Huomenna olisin lähdössä Roomassa piipahtamaan ja olisikin kiva tietää, että löytyykö tuolta Fiumicinolta minkäänlaisia kuvauspaikkoja. Esim. löytyykö terassia. Katselin tuossa vähän kuukkelilla, mutta en löytänyt oikein mitään tietoa asiasta.

Omakohtaiset kokemukset tervetulleita.

Saattaisi avautua mahdollisuus käydä kentällä joku päivä pyörähtämässä, kun on junayhteys kentälle ja juna-asema sijaitsee aivan hotellimme läheisyydessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Roomassa ei oikein tykätä lentokonevalokuvaajista, häätö kuulemma tulee ennemmin tai myöhemmin. Sissitekniikalla kuitenkin onnistunee koska kuvia on netissäkin runsaasti. Omia kokemuksia ei oo kuin terminaalista lasin läpi boardausta odotellessa... :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Roomassa ei oikein tykätä lentokonevalokuvaajista, häätö kuulemma tulee ennemmin tai myöhemmin. Sissitekniikalla kuitenkin onnistunee koska kuvia on netissäkin runsaasti. Omia kokemuksia ei oo kuin terminaalista lasin läpi boardausta odotellessa... :-\

Tarkoitatko, ettei lasin läpikään saa kuvata (vaikka olet kuvannut)? Itse kun olen menossa Roomaan lokakuussa, niin kiinnostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mene jetphotos.net tai airliners.net ... laita hakien Italia ja kenttä minne menet ..

siltä sit vaan valitsemaan pari kolme paikallista spotteria ja kyselyä heille menemään

privana niin saatat saada opastusta paikkojen suhteen  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko, ettei lasin läpikään saa kuvata (vaikka olet kuvannut)? Itse kun olen menossa Roomaan lokakuussa, niin kiinnostaa.

ei, vaan tarkoitin että radan ympärillä on häätöjä kuulopuheiden mukaan tullut, terminaalissa sai lasintakana kauhoa rauhassa. Mutta kuulopuheet on kuulopuheita ja tilanteet tilanteita, on mua häädetty Vantaallakin muutamasta paikasta ja silti kenttä on ihan ok kuvauksen suhteen :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos infosta. Eiku sitten siis armeijan maastopuku päälle ja kentän reunalle vaanimaan  :D...Nooh pitää nyt katsella miten tilanne edistyy siellä suunnilla sitten..

Onhan se tietysti harmittavaa, että joissain maissa suhtaudutaan tähän hienoon harrastukseen "epämyönteisesti", mutta se tietysti jossain määrin on ihan suotavaa. Nimimerkillä saman tilanteen viimeksi Dubaissa kokenut, jossa myöskin koneiden kuvaaminen oli kiellettyä, mutta näyttäähän tuolla A.netissäkin noita kuvia näkyvän.

Onneksi täällä Suomessa saa melkolailla vapaasti kuvailla.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tuli tänään koneita katseltua terminaalin lasin läpi koneen boordausta odotellessa. Mitään kovin hyvää paikkaa en löytänyt, mutta Finnairin käyttämän B-terminaalin B10-portin (kai, rakennuksen pääty) lähettyvillä rakennuksen kulmassa on paikka, josta näkee erinomaisesti 07/26:n liikenteen, ja yhdestä kohtaa rinnakkaiskiitoteiden liikenteenkin samaan aikaan, jos jaksaa seistä. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään