Guest Vilske

ATPL lupakirjaopintoihin kaupallisen koulun kautta!

5 viestiä aiheessa

Moro,

 

Kertokaahan te, jotka olette lähivuosina menneet tai olette nyt menossa liikennelentäjäkoulutukseen Patria Pilot Trainingille tai Salpauslennolle ja maksoitte/maksatte siitä sen huikean määrän rahaa, mikä sai/saa teidät ottamaan niin suuren "vekselin"?

 

Oletteko pystyneet maksamaan kuinkakin hyvin lainaa pois ja miten se työllistyminen heti koulun jälkeen onnistuikaan?

 

Olen nimittäin ite hyväksytty tuonne Patrialle, mutta en ole vielä allekirjoittanut sopimusta, kiinnostus olis kyllä prkln moinen, mutta tuo valuuttapuoli potkii koko ajan päähän!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys täältä Lagosista, Sheratonin kuudennen kerroksen loungesta, jossa vietämme parin kolleegan kanssa iltapäiväteehetkeä, kun ei oikein hotellin ulkopuolelle tee mieli lähteä.

 

Tuo summa on tietenkin suuri, mutta jos olet jo päässyt sisälle ja homma on "vain" rahasta kiinni, ajattele sitä koko elämän kestävänä sijoituksena. On tietenkin selvää, että realisti pitää olla ja pystyä hoitamaan korot ja lyhennykset ajallaan ja työn saanti ei ole mikään ihan helppo asia, mutta eihän se sitä ole muillakaan aloilla.

 

Tosiasia on kuitenkin se, että kova työ palkitaan jossain  vaiheessa ja työtä löytyy varmasti. Viestit eiliseltä ja tältä päivältä omilta kolleegoilta antavat selvästi ymmärtää, että ainakin tyyppikelpuutuksen omaaville ohjaajille on useita mahdollisuuksia. Se pitää myös muistaa, että työtä ei välttämättä saa Suomesta, joten monta asiaa pitää miettiä ennen päätöstä. Tässä kuten muissakin päätöksissä on vaan toimittava päätöksen tehtyään sen mukaisesti ja mentävä eteenpäin. Ja päätöksentekohan on osa tätä liikennelentäjän työtä.

 

Toivottavasti saat raha-asiat järjestymään! Minä olin tuossa tilanteessa 36 vuotiaana ja tein päätöksen uralle lähtemisestä ja juuri tällä hetkellä olen siitä onnellinen vaikka olenkin Nigeriassa, tavallaan "vankina" hotellissa, mutta onneksi 5 tunnin päästä pääsee taas istumaan "Lucyn" ohjaamoon sille oikealle jakkaralle ja siinä on mielestäni kiva istua!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennen laserleikkausta kurssista ei puhettakaan.

 

 

Eli tarkoitat, että jos silmiä ei ole laserleikattu (taittovikaa korjattu  ::) ), ei ole mahdollisuuksia päästä Patrialle/ Salpauslennolle? Esittäisin erinevän mileipiteeni tästä.  :)

 

-Foba-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli tarkoitat, että jos silmiä ei ole leikattu, ei ole mahdollisuuksia päästä Patrialle/ Salpauslennolle?  ???

 

Luultavimmin tarvitaan myös jokin vika silmissä jotta pääsee leikkaukseen!  :laugh:

*sarkasmia*

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se oli minä-minä omakohtainen leikkaus, silmien eriparisuuden(anisometropia) vuoksi.

 

 

OK. Ymmärrän ehdottomasti, että tuossa tapauksessa, jos on mahdollista leikkauksen avulla saada silmät kondikseen niin sitten  :thmbup:

 

Itsekkin pohtinut tuota laseria ihan vaan taittovian korjaamiseen. Mutta vielä en ole kuitenkaan "aikaa operatsiooniin varannut". Mietityttää hieman yhä edelleen se kuinka firmoissa siihen suhtaudutaan. Siitäkin huolimatta, että nykyään ymmärtääkseni laserleikkaus ei ole este medikaalille eikä firmoihin hakiessa.

 

-Foba-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään