Petteri Järvinen

Lentokonebongareille kohta palkkaa?

11 viestiä aiheessa

http://www.abc.net.au/news/newsitems/s1101411.htm:

UK recruits plane spotters for terror watch

People whose hobby involves waiting around airports watching planes take off and land are the latest recruits to the British authorities' campaign against terrorism and crime.

Plane spotters at Heathrow airport near London are to be issued with special identity cards and asked to report anything suspicious.

Police say the enthusiasts will be useful because they are familiar with the way Heathrow airport works and could spot anything out of the ordinary.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikkea sitä keksitäänkin. :P

No itseasiassa tuo voi olla varsin toimivaa jos tolla "ID-kortilla" saadaan Poliisi pois spottereiden niskasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ollut ihan tuosta kyse, mutta sattumalta minulle tarjottiin tänään hieman taskurahaa, kun Turun Sanomat haluaa käyttää huomisessa lehdessään minun ottamaani kuvaa Söderin Saabista. Enemmän tällaisen amatöörikuvaajan mieltä lämmittää kyllä se, että ottamani kuva kelpaa julkaistavaksi jossain lehdessä (vaikka onkin turkulainen... ;D) kuin siitä maksettava nimellinen korvaus.

En kyllä edes käsitä miksi haluavat käyttää juuri jotain noista mun ottamista kuvista, kun mielestäni parempiakin otoksia löytyy esim. Airliners.netistä. Vai olisiko syynä sitten se, että nuo kuvat on otettu samana päivänä kun tuo kone tuli ensimmäistä kertaa Prinkkalaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle ei tarvitsisi edes palkkaa antaa, kunhan saisi plaatalla käyskennellä laillisesti ;D

Ei tuolla hommalla taida olla mitään tekemistä plattalle pääsyn kanssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ollut ihan tuosta kyse, mutta sattumalta minulle tarjottiin tänään hieman taskurahaa, kun Turun Sanomat haluaa käyttää huomisessa lehdessään minun ottamaani kuvaa Söderin Saabista. Enemmän tällaisen amatöörikuvaajan mieltä lämmittää kyllä se, että ottamani kuva kelpaa julkaistavaksi jossain lehdessä (vaikka onkin turkulainen... ;D) kuin siitä maksettava nimellinen korvaus.

Ja minun mieltäni taasen se että oma täälläkin ollut DC-3-kuvani kelpasi Malmi-sivuillekin, ja etenkin se että paikalla oli myös paikallislehden toimittaja sekä valokuvaaja megakamojensa kanssa. Seuraavassa lehdessä olikin sitten kuva, josta saattoi päätellä että on siinä DC-3:n profiili nähtävissä, mutta kaipa siinä olikin jokin taiteellinen vaikutelma josta ei tyhmä insinööri ymmärrä yhtään mitään... Jokatapauksessa sillä hetkellä olin hetken ylpeä itsestäni ja totesin mielessäni "Ime ovenkahvaa Airliners.net..!" 8)

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enemmän tällaisen amatöörikuvaajan mieltä lämmittää kyllä se, että ottamani kuva kelpaa julkaistavaksi jossain lehdessä (vaikka onkin turkulainen... ;D) kuin siitä maksettava nimellinen korvaus.

http://www.turunsanomat.fi/osasto/?ts=1,4,0,0,162246,2004-05-05

Eipä ainakaan nettiversioon ole laitettu kuvan ottajan nimeä, joten tuskin sitten paperiversioonkaan. Toisaalta eipä tuosta asiasta ollut kyllä mitään puhettakaan, enkä minäkään kyllä lehdistä kuvien ottajien nimiä lueskele. ;)

Ainakin itselleni jäi käsitys että TS maksaa kuvan julkaisuoikeudesta, mutta minulla säilyy kuvan copyright ja muut oikeudet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin itselleni jäi käsitys että TS maksaa kuvan julkaisuoikeudesta, mutta minulla säilyy kuvan copyright ja muut oikeudet.

Joo tottakai säilyy ellei sitten ole jotain paperia allekirjoitettu missä todetaan jotain muuta.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan kätevältähän tuollainen kuulostaa, tosin luulisi että maalaisjärjellä ihminen raportoi muutenkin jos kesken spottausreissun näkee jotain epäilyttävää.

Tai no... Britithän luulevat että Suomessa jokainen pitää talvella pipoa koska viranomaiset kehoittavat siihen, joten enpä sanokaan mitään. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään