Aarno Isomäki

lapuan liikettä

9 viestiä aiheessa

käytiin aamusella kuvailemassa. en kyllä osaa sanoa, mikä se noista on. minusta tuntui, että niitä olisi useampiakin.

[ attachment removed ]

sirkus oli tullut myös lapualle.

[ attachment removed ]

tarkemmin, kun haasteltiin, selvisi, että kyseessä onkin suunnistajien kokoontumisajo nimeltään jukolan viesti. ilkka-lehden mukaan ilmasotakoulu harjoittelee jukolan viestissä. harjoittelevat kuulemma telttojen pystytystä ja viestiliikenneyhteyksien tekoa.

[ attachment removed ]

ilmassa ei näkynyt muuta liikettä, mitä nyt rauno ja marko välillä vastaan ajelivat. starttikeli mitä mainioin ja ilma melko tasaista.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

tuossa tomahti melkolailla muistaakseni vuonna -76. monesta perheestä meni sekä isä, että äiti ja räjähdyksen ääni kuului tänne ähtäriin asti. rakennus toimii nykyään kulttuurikeskuksena ja on nimetty vanhaksi paukuksi.

[ attachment removed ]

pernaantien varrella viljellään tietysti perunaa. onkohan siinä nimikyltissä painovirhe?

[ attachment removed ]

vaasantien ja lapuanjoen risteys.

[ attachment removed ]

abc-asema lapualla

[ attachment removed ]

lapualla peltoa piisaa. onkohan tämä nyt se lapuan alajoki?

[ attachment removed ]

jokivarren asutusta

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

kuvia keskustan tuntumasta

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

ja itse ydinkeskusta. se on tuo risteys tuossa ;)

[ attachment removed ]

tuomiokirkko on rakennettu kahden joen yhtymäkohtaan.

[ attachment removed ]

nurmonjoki lapuan keskustassa

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koskas se Aarno tulee Kurikan (ja erityisesti tänne "kusikiven") ylle pörräilemään? :laugh: [kivi siis likellä Kankaan koulua, jos tämä auttaa yhtään]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mistäs sen kusikiven kurikasta sitten löytää?

1

Tervehdys Aarno!

Kusikiven löytää Kurikasta helposti. Siitä jatkat matkaa, suoraan mononkärjen osoittamaan suuntaan, ns. vanhaa tietä Kauhajoelle päin about 2 kilometriä! Siinähän se kuuluisa kusikivi jäkittää tien vasemmalla puolen.

-Kari-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

itse asiassa taitaa olla kirkon kohdalta vähän yli 3km ... joskus olen mitannutkin (katsonut auton mittarista ;D)

Kusikivellä, tai siis sen vieressä on sitten Espi:n leipomo/myymälä ja toisella puolella tietä vapaakirkko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sirkus oli tullut myös lapualle.

Etkö todellakaan tiennyt mitään Venloista ja Jusseista? :o. Se iso pyöreä"sirkus"-teltta oli ravintolan myyntitiskin (pitkä punainen teltta siinä heti vasemmalla) ruokailualue.

Olitkos Aarno Lapuan taivaalla myös Jukolan viestin lähdön aikoihin? Telkkarissa vilahti joku lentävä "patja"

Aikaisemmin päivällä siinä yllä kaarteli Rallye? ja jokin mopu heitti lyhyen lenkin ylitse. Myöskin alkuillasta(Jukolan ajanlaskua) meni ylitse kuumailmapallo, sininen pääosin väriltään, jotain nosto-ovia taisi kyljessä mainostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

<<<<Olitkos Aarno Lapuan taivaalla myös Jukolan viestin lähdön aikoihin? Telkkarissa vilahti joku lentävä "patja"

enpä ollut tuo paramotoristi, jota telkkarissakin zoomailtiin suorassa lähetyksessä.  kolme tuonväristä (sinivalkoista) actionia on suomessa, joten se on joku heistä ollut.  ajatuksena kyllä kävi mielessä iltalentokin, mutta tuuli tyyntyi niin myöhään, että valokuvaus ei olisi enää kunnolla onnistunut.

<<<Etkö todellakaan tiennyt mitään Venloista ja Jusseista?

no, tiesinhän minä ja tapahtumaa varsinaisesti tulinkin lapualle kuvaamaan. sitä en kylläkään tiennyt, että väkeä alkaa lappaa paikalle vasta lauantaipäivän aikana. kuvistakin näkee, että melko hiljaista alueella oli vielä lauantaiaamuna.

muutama vielä lapualta. paikkakuntaa tuntevat ehkä valottavat kuvissa esiintyviä kohteita. minä en tunne, kun tuon harjun markon, joka lentää vastaan ::)

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nurmonjoki lapuan keskustassa

[ attachment removed / expired ]

Nonnii oot onnistunu kuvaamaan meirän tuvan... Tällä kertaa oon kyllä nukkunu onneni ohitte.

Rallilla tuli käytyä katselemassa venlojen viestiä. Olin kuulemma päässy ihan oikeeseen telkkariinkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla