Guest Jone

Uusi kamera ja uudet kujeet!

11 viestiä aiheessa

Morot vaan!

Eipä ole tullut kuvia tänne ennen laitettua, mutta vihdoin ja viimein sain hommattua digitaalisen järjestelmäkameran, joten vuosia pölyttyneenä ollut valokuvausharrastus toivottavasti saa uutta kipinää.

Kenno pitää putsata, mutta muuten pelaa hyvin! (Kunhan vaan itse oppii käyttämään kameraa)

Kiitoksia vaan Juho  ;)

Pikaisen kokeilureissun tuloksena peruskauraakin kuivempaa matskua Vantaalta, mutta:

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä aihio hienolle kuvalle. Vaatii kuitenkin jonkin verran muokkaamista, ennen kuin siitä siihen on. Minä aloittaisin vihreän tintin poistamisesta (muutama pykälä sinistä lisää ja vihreää pois).

Sen jälkeen sitten voi alkaa leikittelemään ja pistää vähän kontrasteja överiksi jne. ja tuloksena voi olla varsin erilainen otos :)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä aihio hienolle kuvalle. Vaatii kuitenkin jonkin verran muokkaamista, ennen kuin siitä siihen on. Minä aloittaisin vihreän tintin poistamisesta (muutama pykälä sinistä lisää ja vihreää pois).

Sen jälkeen sitten voi alkaa leikittelemään ja pistää vähän kontrasteja överiksi jne. ja tuloksena voi olla varsin erilainen otos :)

Kivasti muttui kyllä, mutta voisiko tuota hiukan terävöittää, vai menisikö överiksi?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kivasti muttui kyllä, mutta voisiko tuota hiukan terävöittää, vai menisikö överiksi?  :-[

Varmaan voisi, mutta en kehdannut ruveta tuota 800px kuvaa enää yhden tallennuksen jälkeen terävöittämään. Jpeg:ksi tallentaessa tulee aina sen verran "pakkausmössöä", että niitä ei kehtaa enää sitten yhden tallennuksen jälkeen tuoda enempää esille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä yksi muokkaus, tosin samasta kuvasta.

Se kenno pitää ihan oikeasti putsata... En tiedä miksi tästä kuvasta ei roiskeita näy, mutta lisää kuvia tulee, kunhan läpäisevät sisäisen sensorini tiukan seulan...  :)

En tiedä meneekö liian tummaksi, mutta aikanaan, kun innostuin vedostamaan mustavalkokuvia tykästyin tuohon tummuuteen siinä määrin, että ihmiset jotka kuviani katsoivat tuntuivat jakautuvan selkeästi kahtia: Joko ihmettelivät kuvien mustuuden määrää ja pläräsivät kuvia kiihtyvällä tahdilla eteenpäin, tai sitten löytyi samanlaisella silmällä varustettu jolta sain kehuja.

Itse pidän valokuvissa tietynlaisesta "surrealismista?", enkä niinkään tiukasta todellisuuden kuvaamisesta.

Mutta Mikko pisti heti hyvän kommentin tuosta vihreästä sävystä, joka osui kyllä oikeaan.

[ attachment removed ]

edit: Pari lisää

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morot vaan!

Eipä ole tullut kuvia tänne ennen laitettua, mutta vihdoin ja viimein sain hommattua digitaalisen järjestelmäkameran, joten vuosia pölyttyneenä ollut valokuvausharrastus toivottavasti saa uutta kipinää.

Kenno pitää putsata, mutta muuten pelaa hyvin! (Kunhan vaan itse oppii käyttämään kameraa)

Kiitoksia vaan Juho  ;)

Hyvä että kamera pääsi hyvään kotiin  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tältä päivältä muutama lisää.

Näitä kuvia lemminkäiseltähän on jo varmasti jokainen nähnyt, mutta jos jollakulla olisi heittää jotain rakentavaa kommenttia kuvaamisesta/kuvien käsittelystä ym. Eli kritiikkiä kiitos  :)

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toinen kuva meinaa palaa puhki, oliko pienin aukko käytössä? Kolmannessa outo suttu siiven kärjessä. Hyvät rajaukset.

Pistä lisää erilaisia kokeiluja/löytyiskö kuvia muualta kuin Lemminkäiseltä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla