Guest anony91

Kuvia kauhavalta

67 viestiä aiheessa

Eli n. 3500kg. Ja paljonko jää ku tulee takas?Jotain 1000lbs? Että kyllä sitä aika kivasti varmaan palaa ku liekit on persuuksissa kokoajan :)

Eli noin 3000 kiloa menee esityksessä. Tarkoittaa, että tuolla lipputulosummalla lentää noin 150 esityslentoa.

Pitäis riittää kevyesti ja jotain jää vielä takataskuunkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-16 veti noin 10 min show. Kuinkahan kauan tosta olis ollut poltto päällä? neljäsosa showta? Eli jotain 1800 kiloa poltolla. Mitähän perusmoottori vie? Reilusti vähemmän kuitenkin.

Voisi kuvitella että F-16 olisi polttanut 2500 kiloa polttoainetta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleisöä on ollut muistaakseni 8000 - 15 000. Ennätysyleisö oli silloin kun oli Jari Sillanpää esiintymässä. Enemmän väkimäärään vaikuttaa se, että millainen sää on ja ketä siellä on laulamassa. Lentonäytöksen koneilla ei ole tuntunut olevan kovinkaan suurta vaikutusta yleisömäärään. Muistaakseni väkeä oli yli 10 000 myös silloin kun ei ollut kuin suomalaiset esiintymässä tässä pari vuotta sitten.

Lisäksi väkimäärään vaikuttaa aattoaamun sää.

Aamulla sataa, mutta iltapäivällä paistaa => väkimäärä jää pienemmäksi, kuin jos aamulla paistaisi ja iltapäivästä sataisi.

Tieto perustuu perskohtaiseen tuntumaan 33juhannuskerran pohjalta ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin joskus menneisyydessä "huvialueen" vierestä showta katselleena paheksun sellaista kirjoittelua, jossa moralisoidaan ja tuomitaan meitä ei-maksaneita.

Siinä on kavereilla sellainen ryssämeininki ettei todeksi uskoisi >:(:thmbdn:

Niin. Paheksut varmaan myös niitä joiden mielestä musiikkilevyjen kopiointi on tuomittavaa?

Elämä tässä tapauksessa on hyvin yksinkertaista. Ne jotka ostavat lipun ja menevät alueelle maksavat näytöksen ja varmistavat sen että näytöksiä järjestetään myös tulevaisuudessa.

Jos pidät ryssämeininkinä sitä että joutuu maksamaan siitä mitä saa, niin se ei ole minun ongelmani. Eikös ryssänmaalla se ongelma ollut pikemminkin toisinpäin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lipun ostaneita yli 13 000

Eli kun lippu maksoi 30 EUR niin siitä saadaan 390 000 EUR rahaa. Sitten vielä myyntikojujen paikkamaksut ja ravintolan maksut järjestäjälle niin kyllä

tolla rahalla nyt muutaman löpölitran saa ostettua.

Niin kaikki myydyt liput oli sitten aikuisten  ;)

Jos vaikkapa 25% oli lastenlippuja niin se tiputtaa tuloja jo reippaasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-16 veti noin 10 min show. Kuinkahan kauan tosta olis ollut poltto päällä? neljäsosa showta? Eli jotain 1800 kiloa poltolla. Mitähän perusmoottori vie? Reilusti vähemmän kuitenkin.

Voisi kuvitella että F-16 olisi polttanut 2500 kiloa polttoainetta?

Itse mitä olen katsonut F-16:n esitystä, niin kyllähän siinä poltto on päällä melkein koko ajan.

Olisko Rissalassa loppukesästä sama kone esityslennolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse mitä olen katsonut F-16:n esitystä, niin kyllähän siinä poltto on päällä melkein koko ajan.

Ei se ole läheskään kokoaikaa. Kun katselin ottamiani kuvia niin ehkä neljäsosassa on poltto päällä.

Jos olisi niin yksimoottorinen F-16 veisi esityksessä melkein tuplasti sen mitä kaksimoottorinen F-18? Kuulostaa aika hurjalta.

F-16 sisäisiin tankkeihin sopii maksimitankkauksella 7160 lbs. Jos se vie 800 lbs / min poltto päällä niin eihän toi riitä edes koko esityksen ajaksi  ;)

Kuitenkin pitää jotain olla tankeissa kun tullaan maahan, rullaukset, lämmityskäyttö (varsin pitkä F-16:lla), jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinaatteko että F-16 tukijoukkoineen tulee pyhällä hengellä euroopasta?  ::)

Mitä olen kuullut huhuja niin suomen IV:n F-18 show suomessa maksais kuluineen 50000euroa (saa korjata) ja siinä on vasta yks esitys kone. Mitä luulette paljonko maksaa kun koneita on kymmenen ja ne lennätetään portugalista? + ranskalaisten lauma yms. yms. Siinä järjestäjät kyllä tarvii jokaisen maksavan asiakkaan rahat. Samat aidan takana katsovat jätkät sitten marmattaa että suomessa on pskat näytökset ja että hommatkaa kunnon esiintyjiä. Miettikää nyt vähän!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin. Paheksut varmaan myös niitä joiden mielestä musiikkilevyjen kopiointi on tuomittavaa?

En näe asiayhteyttä. Mutta yleisesti paheksun niitä, jotka syyllistyvät perheväkivaltaan.

Jos pidät ryssämeininkinä sitä että joutuu maksamaan siitä mitä saa, niin se ei ole minun ongelmani. Eikös ryssänmaalla se ongelma ollut pikemminkin toisinpäin?

Kyllä se lähinnä on vain sinun ongelmasi, koska tulkintasi on aivan väärä. Päin mäntyä, etten pahemmin sanoisi.

Tarkoitin sitä, että huveista maksetaan jos huvit katsotaan sen arvoiseksi. 13000 katsoi, muut joko eivät tai sitten eivät ehtineet paikalle.

Ryssämeininki on tässä sitä, että joku ryssä kuvittelee, että vain ne lipun maksaneet saisivat katsella taivaalle Kauhavalla.

Sinä näet asian varmaan sitten toisin, enkä minä voi sinua siinä auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä olen kuullut huhuja niin suomen IV:n F-18 show suomessa maksais kuluineen 50000euroa (saa korjata)

En pysty varsinaisesti korjaamaan, kun ei ole mitään summia varsinaisesti tiedossa, mutta uskaltaisin väittää, että 50000 euroa on hemmetisti yläkanttiin. Tämänkin saa korjata, ken tietää tarkemmin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos ei tarkkaa tietoa ole niin voiko sanoa että 50000€ on yläkanttiin? Ei mielestäni.

Arvailujahan voi tietysti aina esittää, ja itse arvelisin että 50000€ ei kovin väärässäkään ole. Ei ne kulut ole pelkästään polttoaineesta johtuvia. Vaikkakin suurin kulu se tietysti on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos ei tarkkaa tietoa ole niin voiko sanoa että 50000€ on yläkanttiin? Ei mielestäni.

Arvailujahan voi tietysti aina esittää, ja itse arvelisin että 50000€ ei kovin väärässäkään ole. Ei ne kulut ole pelkästään polttoaineesta johtuvia. Vaikkakin suurin kulu se tietysti on.

No jopas nyt taas osui sitten arkaan paikkaan?

Voi toki olla, että hinnat ovat sitten viimeaikoina nousseet niin maan hemmetisti. Oman muistikuvani mukainen hinta muutaman vuoden takaa ei kyllä ollut kuitenkaan lähelläkään tuota hintaa. Mutta en rupea sen tarkemmin erittelemään, koska kyse on tosiaankin vain muistikuvasta, mitä HN:n esiintyminen olisi maksanut eräässä näytöksessä aikoinaan. Ja ainahan on mahdollista, että muistan väärin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämähän etenee hyvin...  ;D

Googlella löysin sellaisia lukuja, että Hornetin lentotunti maksaisi pari kymmentä tuhatta euroa, hivenen päälle. En tiedä, mitä kuluja siihen on laskettu. Intissä sanoivat meille, että MI-8:n lentotunti maksaa 40 000 markkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se arkaan paikkaan osunut. Kommentoin vain. Mielestäni on turha manata toisen hinta-arvio "hemmetin" alakanttiin jos ei itselläkään ole tarkkaa tietoa. Ei sen suurempi juttu.

Montako reenirundia muuten esityskoneet lenteli. Esim. meidän ikioma HN? Edeltävänä päivänä yhden keikan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se arkaan paikkaan osunut. Kommentoin vain. Mielestäni on turha manata toisen hinta-arvio "hemmetin" alakanttiin jos ei itselläkään ole tarkkaa tietoa. Ei sen suurempi juttu.

Muutettu sana- ja lausemuotoa vähän vähemmän ehdottomaan muotoon ;)Ja se oli muuten hemmetisti yläkanttiin :P

Pitää muuten muistaa myös se, että kun järjestävänä tahona on ilmavoimat itse (ainakin osittain), voi esim. noissa ulkomaisissa esityksissä olla "sopimushintoja" ja "vastavierailudiilejä" mukana. Tällaiset seikat voivat pienentää välittömiä hintoja/kuluja huomattavastikin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Googlella löysin sellaisia lukuja, että Hornetin lentotunti maksaisi pari kymmentä tuhatta euroa, hivenen päälle. En tiedä, mitä kuluja siihen on laskettu. Intissä sanoivat meille, että MI-8:n lentotunti maksaa 40 000 markkaa.

Muistan kanssa inttiajoilta kymmenien tuhansien markkojen hintoja lentotunneille. Niissä oli kuitenkin takana todella paljon muutakin kuin mitä ihan heti tulee mieleen. Olivat suurin piirtein jyvittäneet kaiken "tukeutumisjärjestelmän" perustamis- ja ylläpitokulutkin siihen lentotunnin hintaan, unohtamatta pilottien koulutuskustannuksia, yms. Eli oli varsin "laskennallinen" luku, mutta totta varmaan omalla tavallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liekkö tuolla on tavalliselle maagravulle mitään merkitystä et paljonko toi suhaaminen maksaa vai maksaako mitään

Toisille varmaan ei, toisille voi ollakin. Ihmisiä kiinnostaa erilaiset asiat...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä Hannu :) Nooh, makso mitä makso, paljon kuitenkin. Ja varmasti onkin jotain "kytkykauppaa" hommassa niinkuin Mikko totesi. Diilit ym. Naurattaa vaan joskus lukea PV:n sivuilta että Puolustusvoimat osti uusia maastoajoneuvoja joiden kappalehinnaksi tuli 45000€. Samaisen auton (paremmilla varusteilla) saa tavallinen kaduntallaaja 35000€. Mikä maksaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En näe asiayhteyttä. Mutta yleisesti paheksun niitä, jotka syyllistyvät perheväkivaltaan.

Asiayhteys löytyy siitä, että toiset maksavat näytöksestä ja toiset saavat sen ilmaiseksi.

Kyllä se lähinnä on vain sinun ongelmasi, koska tulkintasi on aivan väärä. Päin mäntyä, etten pahemmin sanoisi.

Tarkoitin sitä, että huveista maksetaan jos huvit katsotaan sen arvoiseksi. 13000 katsoi, muut joko eivät tai sitten eivät ehtineet paikalle.

Ryssämeininki on tässä sitä, että joku ryssä kuvittelee, että vain ne lipun maksaneet saisivat katsella taivaalle Kauhavalla.

Sinä näet asian varmaan sitten toisin, enkä minä voi sinua siinä auttaa.

Eli yrität sanoa, että huveista maksetaan jos ne on sen arvoiset ja jos eivät ole niin sitten voi ihan hyvin mennä ilmaiseksi?

Alussa kuitenkin kommentoin sitä että ilman maksavia asiakkaita ei ole näytöksiäkään ja yleensä vielä ne jotka eivät ole mitään maksaneet valittavat suurimpaan ääneen näytöksen tasosta tai siitä että ei järjestetä mitään. Kuitenkin monikin lentokerho tai järjestö järjestäisi näytöksiä jos siihen olisi taloudellisia edellytyksiä. Heidän mukaansa näin ei kuitenkaan ole koska liian moni jää portin ulkopuolelle eikä maksa siitä ilosta mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiayhteys löytyy siitä, että toiset maksavat näytöksestä ja toiset saavat sen ilmaiseksi.

Olet siis ihan oikeasti sitä mieltä, että Kauhavalla ei saa ilman maksettua Lentäjien Juhannuksen pääsylippua katsella taivaalle juhannusaattoiltana?

Mietipä nyt tätä asiaa ihan sillain rauhallisen objektiivisesti.

Eli yrität sanoa, että huveista maksetaan jos ne on sen arvoiset ja jos eivät ole niin sitten voi ihan hyvin mennä ilmaiseksi?

Eli en yritä sanoa tuota, vaan sanon että huveihin mennään jos ne katsotaan sen pääsylipun arvoisiksi.

Tämä ajatus ei pidä sisällään sitä sinun siihen lisäämää jatkoa, jonka mukaan "niihin mennään sitten ilmaiseksi". Minun logiikan mukaan ne menvät jotka maksavat, ne eivät mene, jotka eivät maksa.

Oletko Jukka koskaan ollut Kauhavalla Lentäjien Juhannuksessa ? Se lentonäytösosuus on vain pieni osa koko sitä huvia; siellä on kaljatelttaa ja oluttelttaa ja tivolia ja lavaa ja vaikka mitä muuta. Kaikki tämä on sitä, mistä ne kävijät maksavat.

Tai ainakin näin oli vielä 90-luvulla kun itse siellä kävin. Ja sitten on niitä örveltäjiä ja vaikka mitä muuta.

Joku jo kommentoikin, että se huvialue ei ole oikein sovelias lapsiperheille, ja noiden aiempien kokemusten perusteella uskallan yhtyä siihen näkemykseen.

Alussa kuitenkin kommentoin sitä että ilman maksavia asiakkaita ei ole näytöksiäkään ja yleensä vielä ne jotka eivät ole mitään maksaneet valittavat suurimpaan ääneen näytöksen tasosta tai siitä että ei järjestetä mitään.

Jos niin on, että "ne maksamattomat yleensä valittavat suurimpaan ääneen", niin sitten voi toki ihmetellä, että mistä he valittavat. Minä en valittaisi.

Veikkaan kuitenkin, että tuokin heittosi menee siihen kategoriaasi, jonka mukaan "ilman maksettua lippua ei niitä taivaalla lentäviä koneita saa katsella, koska se on varastamista samalla tavalla kuin CD-levyn kopiointi sen sijaan että sen kaupasta ostaisi". Eli tuolla heitollasi syytät näitä taivaalle katselevia varastamisesta. Se on rankka syytös se, Siirilän Jukka :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet siis ihan oikeasti sitä mieltä, että Kauhavalla ei saa ilman maksettua Lentäjien Juhannuksen pääsylippua katsella taivaalle juhannusaattoiltana?

Jos nyt ihan oikeesti luet ne mun kirjoitukset niin huomaat varmasti lukutaitoisena ihmisenä (oletan) että en ole noin sanonut.

Olen sanonut että ne jotka maksavat pääsyliput maksavat myös näytöksen niille jotka eivät maksa pääsylippuja.

Oletko Jukka koskaan ollut Kauhavalla Lentäjien Juhannuksessa ? Se lentonäytösosuus on vain pieni osa koko sitä huvia; siellä on kaljatelttaa ja

oluttelttaa ja tivolia ja lavaa ja vaikka mitä muuta. Kaikki tämä on sitä, mistä ne kävijät maksavat.

Olen. Monta kertaa sekä töissä että yleisönä.

Tai ainakin näin oli vielä 90-luvulla kun itse siellä kävin. Ja sitten on niitä örveltäjiä ja vaikka mitä muuta.

Joku jo kommentoikin, että se huvialue ei ole oikein sovelias lapsiperheille, ja noiden aiempien kokemusten perusteella uskallan yhtyä siihen näkemykseen.

Yhtään örveltäjää en tälle vuotta nähnyt. Tosin pitkä näytös piti kyllä mielenkiinnon enemmän taivaalla kuin muualla.

Hyvin siellä näytti varsin moni lapsiperhe viihtyvän.

Jos niin on, että "ne maksamattomat yleensä valittavat suurimpaan ääneen", niin sitten voi toki ihmetellä, että mistä he valittavat. Minä en valittaisi.

Tätä olen itsekin usein ihmetellyt

Veikkaan kuitenkin, että tuokin heittosi menee siihen kategoriaasi, jonka mukaan "ilman maksettua lippua ei niitä taivaalla lentäviä koneita saa katsella, koska se on varastamista samalla tavalla kuin CD-levyn kopiointi sen sijaan että sen kaupasta ostaisi". Eli tuolla heitollasi syytät näitä taivaalle katselevia varastamisesta. Se on rankka syytös se, Siirilän Jukka :thmbdn:

En ole ketään syyttänyt varastamisesta. Luetun ymmärtäminen on ilmeisesti vaikeaa kun pitää paheksua niin kovaa. Jos sinusta tuntuu siltä että varastat niin en voi sille mitään. Piratismissa on ihan sama juttu. Toiset maksaa levyistä ja toiset saa ne ilmaiseksi. Eli toiset maksavat artisteille siitä että he tekevät hyvää musiikkia ja toiset eivät. Tässä tapauksessa toiset maksavat lentonäytöksen järjestäjille siitä että saavat nauttia hyvästä näytöksestä ja toiset vain nauttivat. EN tuomitse ketään, kerron vain asioista niinkuin ne ovat.

Ja jos tähän nyt sitten vielä vedetään se, että ei halua maksaa siitä muusta mistä ei ole kiinnostunut niin ei voi mitään. Ei CD-levyltäkään voi ostaa vai niitä biisejä joista tykkää. Se on koko paketti tai sitten ei mitään. Ehkäpä Kauhavallekin joskus tulee mahdollisuus maksaa vain näytöksestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskinpa tässäkään on kyse luetun ymmärtämisestä. Lähinnähän tämä on sitä tavallista nettivenkoilua, jossa epäselvästi ilmaistut asiat tulkitaan miten parhaaksi katsotaan, ja niitä sitten jälkikäteen puolin ja toisin "korjaillaan".

Musiikkikappaleita on voinut ostaa yksitellen netistä jo vuosia. CD-levy maksaa sen 10-30 euroa, ja yksittäinen biisi luokkaa yhden euron tai sinnepäin.

Tämän takana on sama asia kuin mistä nyt keskustelemme tässä Lentäjien Juhannus-aiheessa; joku on kiinnostunut vain lentonäytöksistä, kun toinen menee pääasiassa tai yksinomaan sen esiintyvän pääartistin vuoksi, ja joku kolmas haluaa "Premium passin", jolla pääsee joka paikkaan, jne.

Eli toivon minäkin kovasti, että Lentäjien Juhannuksen konseptia kehitetään siihen suuntaan, josta jo joku aiemmista kirjoittajista mainitsikin. Eli että aletaan myydä sellaisiakin lippuja, joilla pääsee katsomaan lentonäytöstä "parhailta paikoilta". Jos sillä lipulla pääsisi vielä ihailemaan koneita "platalla", kilpaillaan jo ihan oikeasti sen "huvialueen ulkopuolelta tapahtuvan katselun" kanssa.

Koska en ollenkaan pidä "ryssämeiningistä", tulen jatkossakin olemaan sitä mieltä, että myös Kauhavalla saa juhannusaattoiltana katsella taivaalle muutkin kuin ne lippunsa maksaneet, ihan lipusta riippumatta ja ilman mitään moralisointia kuormasta syömisestä, tms. bull shittiä.

Noin muutoin tämä keskustelu tuskin tämän valmiimmaksi enää tulee, joten jäädään odottamaan seuraavia sessioita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lavetillako ne kaikki koneet tuotiin Kauhavalle? Kuluttihan ne kai matkalennollakin jotaki polttoainetta, lennonjohtopalveluja mitä kaikkea siihen nyt kuuluukin, kun lentää Euroopan halki?

No, itse uskon että raha mikä lipuista tuli meni juurikin kotimaisten artistien, ehkä paikojen vuokrien, ja kaikkiin muihin kuluihin vuoden aikana, mitä menee tollasen järjestelyyn.

Ja se millä nuo esiintyjät(lentävät) on Kauhavalle saatu on, juhlien maine ja yöttömänyön eksotiikka. Siihen kun pannaan ripaus vastavierailuja heidän paikallisiin esityksiin, niin eiköhän ne ole siinä.

Itse en jaksa uskoa, että jollain lipputuloilla saa tänne sellasta kalustoa mitä paikalla oli. On tuo ilmailu sen verran huimaa ja kallista lystiä.

ps. en ollut katsomassa aidan takana, enkä nähnyt yhtään konetta missään, paitsi näillä sivuilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska en ollenkaan pidä "ryssämeiningistä", tulen jatkossakin olemaan sitä mieltä, että myös Kauhavalla saa juhannusaattoiltana katsella taivaalle muutkin kuin ne lippunsa maksaneet, ihan lipusta riippumatta ja ilman mitään moralisointia kuormasta syömisestä, tms. bull shittiä.

Tottahan sinne taivaalle katsoa, eihän sitä millään voi kieltääkään.

Se, että sinne taivaalle SAA katsoa, ei tee siitä kuitenkaan yhtään hyväksyttävämpää. Minusta tuo vertaus nettipiratismiin on periaatteessa ihan hyvä, vaikka aivan eri asiosta puhutaankin. Kyllähän ne ihmiset jotka tulevat sinne kentän laidalle, alueen ulkopuolelle vartavasten katselemaan näytöstä tietävät, että tästä voisi myös maksaa, jos haluaisi. Samalla lailla kuin netistä musiikkia imuroiva tietää, että kaupastakin tämän saisi, mutta siitä joutuisi maksamaan.

Jokainen katsoja, joka seuraa näytöksen alueen ulkopuolelta käsin, on sen 30€ (vai paljonko se tänä vuonna oli?) pois järjestäjien kukkarosta. Siitä mikään näytös tuskin konkurssiin joutuu, mutta tässä on kyse lähinnä periaatteesta. Ja luulisin, että juuri tätä Jukka ja Sami ja muut tarkoittaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla