Kalle Heinonen

Toulouse Blagnac 20.06.2007, mm. LQC

7 viestiä aiheessa

Moro!

 

Tuli Barcelonan reissulla käytyä yhtenä päivänä Airbusin tehtailla Toulousessa tutustumassa A380 tuotantolinjaan. Sitä ennen oli kuitenkin vähän aikaa kierrellä kenttää ja kuvailla.

 

Liikenneympyrä ennen kenttää.

[ attachment removed ]

 

Tässä se lupaamani OH-LQC Delivery Centerin puolelta, tai noh, ainakin puolet siitä! ;D

[ attachment removed ]

 

Uunituore A320 kiinalaiselle Sichuan Airlinesille, F-WWDB.

[ attachment removed ]

 

Kokovalkoinen A320 F-WWIJ, kellään tietoa kenelle menossa?

[ attachment removed ]

 

Intialaisen Air Deccanin A320, F-WWIF.

[ attachment removed ]

 

Päivän perät: Aeroflot, Sichuan ja Wizz. ;)

[ attachment removed ]

 

ATR puolelta F-GKPH. Entinen CCM:n kone, nyt siis albiinona.

[ attachment removed ]

 

Ilmeisesti toinen A340-600 Etihadille, F-WWCG. Pääsi taas klassisesti yllättämään, kun oltiin seikkailemassa vastavalon puolella. >:(

[ attachment removed ]

 

Aerospatiale SN-601 Corvette, 5R-MHK.

[ attachment removed ]

 

Lisää raatoja, F-GJPN.

[ attachment removed ]

 

Paikallinen Fouga, F-GJIJ.

[ attachment removed ]

 

Möhköfantti telakalla.

[ attachment removed ]

 

Sitten kierrokselle, missä ei kuvia arvatenkaan saanut ottaa. ::) Kerrottakoon nyt kuitenkin, että sisällä hallissa olivat Singapore Airlinesin, Qantaksen ja Emirateksen A380:set jo hyvällä mallilla. ;)

[ attachment removed ]

 

Spottauspaikkojen kannalta Blagnac ei ole ehkä mikään maailman paras paikka. Kentänlaidat on peitetty melko tehokkaasti halleilla yms. rakennuksilla ja koneet ovat kaukana, mikä taas näkyy lämpöväreilynä. Finaalista saa varmaan kyllä kuvia, mutta sinne ei tälläkertaa ollut aikaa mennä. Kenttä vaikutti kaikenlisäksi varsin hiljaiselta, mutta jos jaksaa odottaa (ja aikataulu sen sallii), niin varmasti jotain erikoista osuu linssin eteen jossakin vaiheessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa, erilaisen mukava ja mielenkiintoinen kuvasarja, vaikka busseja olivatkin,  kiitos   :P

 

Tuo F-WWIJ jos c/n on tuo 3164 ?  On menossa Saudi-Arabiaan NasAir-yhtiölle ja tuleva HZ-???

 

Tietoa tuosta mm. tätä kautta

 

http://www.ch-aviation.ch/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Spottauspaikkojen kannalta Blagnac ei ole ehkä mikään maailman paras paikka. Kentänlaidat on peitetty melko tehokkaasti halleilla yms. rakennuksilla ja koneet ovat kaukana, mikä taas näkyy lämpöväreilynä. Finaalista saa varmaan kyllä kuvia, mutta sinne ei tälläkertaa ollut aikaa mennä. Kenttä vaikutti kaikenlisäksi varsin hiljaiselta, mutta jos jaksaa odottaa (ja aikataulu sen sallii), niin varmasti jotain erikoista osuu linssin eteen jossakin vaiheessa.

 

 

Kivoja kuvia. Rohkenen olla pikkisen eri mieltä tuosta Blagnacin spottailumeiningistä. Minä ainakin löysin viime kesänä ihan kävelypelillä kohtuullisia kuvauspaikkoja. Jos olisi ollut joku kulkulaite alla, olisi epäilemättä päässyt ihan hienoille mestoille.

 

Jos joku haluaisi selittää minulle tuon kammon lämpöväreilyä kohtaan. Tietty se on siinä vaiheessa häiritsevää, kun kuvista ei saa enää mitään tolkkua, mutta semmoinen sievä ja hillitty väreily, etenkin moottorien lämmöstä (mikä näyttää olevan nykyään myös pannassa), tuo vaan fiilistä kuviin. Lentokentät ja koneet nyt vaan fyysisten ominaisuuksiensa vuoksi syytävät lämpöä ympäristöön.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rohkenen olla pikkisen eri mieltä tuosta Blagnacin spottailumeiningistä. Minä ainakin löysin viime kesänä ihan kävelypelillä kohtuullisia kuvauspaikkoja. Jos olisi ollut joku kulkulaite alla, olisi epäilemättä päässyt ihan hienoille mestoille.

 

Nojoo, 14L ja 14R:lle löydettiin kyllä ihan kivat paikat, mutta laskut ja nousut olivat kuitenkin 32L:ltä ja 32R:ltä, joidenka päästä ei kyllä löydetty juurikaan mitään järkevää paikkaa. En tiedä etsittiinkö sitten tarpeeksi ja aikakin oli kortilla... Rappuset olisivat myös olleet hyödyksi muutamassa paikassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos joku haluaisi selittää minulle tuon kammon lämpöväreilyä kohtaan. Tietty se on siinä vaiheessa häiritsevää, kun kuvista ei saa enää mitään tolkkua, mutta semmoinen sievä ja hillitty väreily, etenkin moottorien lämmöstä (mikä näyttää olevan nykyään myös pannassa), tuo vaan fiilistä kuviin. Lentokentät ja koneet nyt vaan fyysisten ominaisuuksiensa vuoksi syytävät lämpöä ympäristöön.

 

Ööh, kuka ja missä on sanonut, että moottorien lämpöväreily olisi "pannassa"? Kyllä sillä kuvat pilaavalla lämpöväreilyllä tarkoitetaan maasta säteilevää väreilyä, joka jo varsin vähäisenä saa suoratkin linjat mutkille. Ei minulle ainakaan iske sellainen kuva, missä vaikka koneen runko on mennyt "röpelöiseksi" kameran ja koneen välissä olevan väreilyn takia. Ellei sitä sitten ole käytetty tehosteena, mutta se onkin taas asia erikseen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla