Petri Koivisto

Päivän hevit (24.6)

32 viestiä aiheessa

Moro!

Tänään oli tarkoitus käydä kuvaamassa nimenomaan nuo hevit.. töistä hyökkäsin suoraan kentän laidalle..  8)

LGF.. vähän kosteutta mööttöreissä näköjään  8)

[ attachment removed ]

LGE menee jo korkealla..

[ attachment removed ]

LGB.. moro vaan sinnekki  :thmbup:

[ attachment removed ]

toinen..

[ attachment removed ]

LQB hyökkää vihaisesti..  :laugh:

[ attachment removed ]

nousee nousee...  :thmbup:

[ attachment removed ]

Palautetta tulemaan ja muutkin vaan kuvia perään! Oli muuten lämmin päivä taas vaihteeksi (minkä huomaa viimeistään tosta törkeestä väreilystä) 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On toi vaan aika lussu toi A340. Siitä ei saa vihaisen näköistä vaikka kuinka kääntäisi :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On toi vaan aika lussu toi A340. Siitä ei saa vihaisen näköistä vaikka kuinka kääntäisi :o

Komeita kuvia! Itse olin seuraamassa saman Heavy-rumpan ja on se aina vaan mukava puolistoistatuntinen,  :) Tapittakaa joskus jotain muutakin A340:ssa kuin tehoja! Mielestäni tänäänkin tyylikkäin kone.. Siipien kärkiväli, solakkuus etc. todella mahtavan näköistä. Se ei todellakaan ole vihaisen näköinen (onneksi), vaan erittäin tyylikäs ja iso kone. Muistuttaa jotain haukkaa kun MD11 on pöllö,  ;D Tms... Liiteli muuten taas kentällä haukka, 22R:n länsipuolella. Eikös siitä ollu yks topickikin aikoinaan täällä? Madridin dösä oikein väisti ko. komeeta lintua, ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komeita kuvia! Itse olin seuraamassa saman Heavy-rumpan ja on se aina vaan mukava puolistoistatuntinen,  :)

Kiitti! Sinäkös se siellä olit tiilikasan penkeillä? Joku kysy multa siellä että mikä se albiino mädäri oli..  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti! Sinäkös se siellä olit tiilikasan penkeillä? Joku kysy multa siellä että mikä se albiino mädäri oli..  ???

Jep jep, sama ukko,  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep jep, sama ukko,  ;)

Aaa  :P Kumpikohan niistä olit, se vaaleapaitainen vai se kuka kysyi?  :thmbup: Ja joo, AtlasJettihän se taisi tosiaan olla.. en kyllä nähnyt sitä mutta veikkaisin.. itse nimittäin olin sitä lastaamassa juuri ennen ku duuni loppu.. Muuten kokovalkoinen mutta kyljessä pienellä "Operated by MAP" ...  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt alkaa ihan tosissaan menemään yli tämä juttu, onko sitä pakko joka ketjuun tunkea?

Se on varmaan kun ei näillä leveysasteilla ole noin laiskoja laajarunkoja ennen nähty, niin kaikki haluavat tuota mopoutta kommentoida. :)

Mutta mutta....otsikko on "päivän hevit" ja näytillä vain neljä konetta. :o Missäs neljä muuta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mutta....otsikko on "päivän hevit" ja näytillä vain neljä konetta. :o Missäs neljä muuta?

Niinno, illan hevit varmaan kävis paremmin  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aaa  :P Kumpikohan niistä olit, se vaaleapaitainen vai se kuka kysyi?  :thmbup: Ja joo, AtlasJettihän se taisi tosiaan olla.. en kyllä nähnyt sitä mutta veikkaisin.. itse nimittäin olin sitä lastaamassa juuri ennen ku duuni loppu.. Muuten kokovalkoinen mutta kyljessä pienellä "Operated by MAP" ...  8)

Tää rupee menemään jo Napakympin puolelle, mutta se kuka kysy, ;D Joo Atlasjettihän se.. Se toinen herrasmies tiesi huru mycket ilmailusta ja valisti allekirjoittanutta 3h, kiitos hänelle,  :thmbup: Finski lähti Arlanda/Boston-reitille 757:lla; ennen ku koneen tehot menivät täysille, koneen oikeassa moottorissa (vasempaa ei nyt sattuneesta syystä näkynyt) oli etupuolella joku "tuubi", joka oli noin 30cm ulkona moottorista ja korkeus oli puolet varsinaisen moottorin korkeudesta. Kun tehot menivät täysille ja kone lähti kelaamaan niin tuubi meni pikkuhiljaa sisään,  :-\ Mikäköhän on ko. "tuubin" tarkoitus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienot fotot olet napannut! Tuolta saa hienoja otoksia just heveistä (olettaen että nää on siis sieltä pikkunyppylältä Katriinantieltä). Pärjää suht hyvin ilman tikkaita eikä tarvi horjua kivien päällä... ellei sitten satu horjahtamaan alas monttuun  :thmbdn:

Oon muuten Riston kanssa tismalleen samaa mieltä siitä, että 340 muistuttaa haukkaa kaikessa komeudessaan. Oon monta kertaa miettinyt ihan samaa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on varmaan kun ei näillä leveysasteilla ole noin laiskoja laajarunkoja ennen nähty, niin kaikki haluavat tuota mopoutta kommentoida. :)

Sinä se kanssa jaksat,  :-\ Noh, elämäntehtävänsä kullakin.. Nykkiläisestä tuli muuten tänään laskun jälkeen rullauksen aikana niin paljon savua, että se vietiin oikopäätä halliin tuunattavaksi, mikäköhän lie TÄLLÄ KERTAA,  ??? "Thank´s mekaanikot to pimp my plane"- sanoi muuan MD11 kippari..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinä se kanssa jaksat,  :-\ Noh, elämäntehtävänsä kullakin.. Nykkiläisestä tuli muuten tänään laskun jälkeen rullauksen aikana niin paljon savua, että se vietiin oikopäätä halliin tuunattavaksi, mikäköhän lie TÄLLÄ KERTAA,  ??? "Thank´s mekaanikot to pimp my plane"- sanoi muuan MD11 kippari..

Ei mitään mainittavaa kun se lähti 14:40 takaisin sinne Nykkiin. LQA muuten savuttaa edelleen. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienot fotot olet napannut! Tuolta saa hienoja otoksia just heveistä (olettaen että nää on siis sieltä pikkunyppylältä Katriinantieltä).

Kiitos! Noi on siitä DHL:n terminaalin vastapäätä olevalta kalliolta napattu  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mitään mainittavaa kun se lähti 14:40 takaisin sinne Nykkiin. LQA muuten savuttaa edelleen. :laugh:

Asutko sä siellä niiden korjaushallissa?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikkaako toi oikeesti LGB:stä, vai kääntääkö esim. sanomalehden sivua? :P

Alkaa muuten olla LGB maalauksen tarpeessa, vai maalataankohan sitä enää Finnairin väreissä?

Hienoja kuvia hienoista koneista. :thmbup:

Jatkan samoilla koneilla, mutta eri paikasta kuvattuna.

OH-LGF

[ attachment removed ]

OH-LGF

[ attachment removed ]

OH-LQB

[ attachment removed ]

OH-LGB

[ attachment removed ]

OH-LGE

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tää rupee menemään jo Napakympin puolelle, mutta se kuka kysy, ;D Joo Atlasjettihän se.. Se toinen herrasmies tiesi huru mycket ilmailusta ja valisti allekirjoittanutta 3h, kiitos hänelle,  :thmbup: Finski lähti Arlanda/Boston-reitille 757:lla; ennen ku koneen tehot menivät täysille, koneen oikeassa moottorissa (vasempaa ei nyt sattuneesta syystä näkynyt) oli etupuolella joku "tuubi", joka oli noin 30cm ulkona moottorista ja korkeus oli puolet varsinaisen moottorin korkeudesta. Kun tehot menivät täysille ja kone lähti kelaamaan niin tuubi meni pikkuhiljaa sisään,  :-\ Mikäköhän on ko. "tuubin" tarkoitus?

Eiköhän se tuubi ole samaa ainetta kuin pilvi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alkaa muuten olla LGB maalauksen tarpeessa, vai maalataankohan sitä enää Finnairin väreissä?

Miksei maalaittaisi, onhan sillä vielä vuosia jäljellä sinivalkoisena.

Ihan nippelitietona muuten, että OH-LGB on viimeksi 30.5. vetänyt henkeä eli huilannut päivän verran ja sen jälkeen tehnyt 25 reittiä tauotta. On aika kovalla käytöllä hänkin eikä ihme jos alkaa pakkeli himmenemään. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan nippelitietona muuten, että OH-LGB on viimeksi 30.5. vetänyt henkeä eli huilannut päivän verran ja sen jälkeen tehnyt 25 reittiä tauotta. On aika kovalla käytöllä hänkin eikä ihme jos alkaa pakkeli himmenemään. ???

On noi uskomattomia määriä,  ??? Jos miettii nykykoneiden vikojen suhdetta toimivaan aikaan niin kyllä on varmaan toimivin ihmisen rakentama kulkuneuvo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se tuubi ole samaa ainetta kuin pilvi.

Hä  ??? Siis noita taivaalla möllöttäviäkö tarkoitat? Minun mielestä ko. "tuubi" näytti mekaaniselta osalta, mutta voi se toki olla joku vesi-ilmiö, jonka moottori imaisi sisään kierrosten noustessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hä  ??? Siis noita taivaalla möllöttäviäkö tarkoitat? Minun mielestä ko. "tuubi" näytti mekaaniselta osalta, mutta voi se toki olla joku vesi-ilmiö, jonka moottori imaisi sisään kierrosten noustessa?

Enpä ole nähnyt sellaista moottoria jossa tulisi kierroksia nostaessa joku "tuubi" ulos.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole nähnyt sellaista moottoria jossa tulisi kierroksia nostaessa joku "tuubi" ulos.  :laugh:

Missäs niin lukee, että kierroksia nostattaessa tuubi tuli ulos?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla