Vesa Juntunen

Raw-kuvat 350D:stä

11 viestiä aiheessa

Moikka!

Ongelmana on RAW-kuvien vaikea saaminen ulos Canon 350d:stä. Picasa ei löydä kuvia kamerasta ollenkaan, kun klikkaa "tuo" painiketta. Kaikki muut paitsi Raw-kuvat saa Picasalla. MYöskään Canonin oma ohjelmisto ei käynnisty kun piuhan lykkää kameraan sekä tietokoneeseen. Olen yrittänyt asentaa ohjelmiston uudestaan, mutta ei auta. Joutuuko koko kovalevyn "forkkaamaan", jotta saa toimimaan. Nyt Raw-kuvat on joutunut siirtämään iPodin kautta Picasaan...

Olisiko kenelläkään hyviä neuvoja asian suhteen...??

Kiitos..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta pitäishän kuvat silti saada kamerasta ilman lukijaakin..???  :o

käytössä pitää olla se toinen kortin käyttömuoto. jolloin sen kortin sisältö näkyy suoraan resurssien hallinnan kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lataa uusin versio Canonin softista niiden kotisivuilta. Auttoi minulla. Katso myös mikä firmis kameressa. Helppo päivittää sekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä oon tähän asti tehny(väärin?) sillein, että avaan vain resurssienhallinasta kameran.(piuha tökätty kameraan, ei kortinlukijaa) Sitten vain copy pasteen haluamaani kansioon kuvat. Siellä on Tiedosto -> Lisää Picasaan kansio.. Josta voi määritellä kuvien skannauksen kiintolevyltä. Mulla se skanaa omia kuvatiedostoja, jonne kaikki kuvani tallennan. Jos se ei heti tunnista, niin käytän sen kansion "Skannaa kerran" vaihtoehdossa. Hyvin on toiminut, eikä ole vaikeatakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä oon tähän asti tehny(väärin?) sillein, että avaan vain resurssienhallinasta kameran.(piuha tökätty kameraan, ei kortinlukijaa) Sitten vain copy pasteen haluamaani kansioon kuvat. Siellä on Tiedosto -> Lisää Picasaan kansio.. Josta voi määritellä kuvien skannauksen kiintolevyltä. Mulla se skanaa omia kuvatiedostoja, jonne kaikki kuvani tallennan. Jos se ei heti tunnista, niin käytän sen kansion "Skannaa kerran" vaihtoehdossa. Hyvin on toiminut, eikä ole vaikeatakaan.

Minulla näkyy resurssienhallinnassa kameran valikossa vain tyhjiä kansioita. Ei mitään kuvia...mitenkähän tästä pääsisi helpoiten yli... >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla näkyy resurssienhallinnassa kameran valikossa vain tyhjiä kansioita. Ei mitään kuvia...mitenkähän tästä pääsisi helpoiten yli... >:(

Helpoin tapa on ostaa se 10euron kuvan kortinlukija ;) jo pelkästään sen helppo käyttöisyyden takia vaikka ei oliskaan "kameran kytkemis" -ongelmia.

Edit: siis kortinlukija  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helpoin tapa on ostaa se 10euron kuvan lukija ;) jo pelkästään sen helppo käyttöisyyden takia vaikka ei oliskaan "kameran kytkemis" -ongelmia.

Pakkohan se oli tuittuspäissään tilata Sandiskin kortinlukija... Ja samalla 2gb kortti! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään