Jani Salo

Mutta missä on Airbus A322 ???

17 viestiä aiheessa

Onkos tuota A322:sta ollut joskus suunnitteilla kun ei tuon A321:n ja A332:n välissä ole mitään uusia Busseja ?

 

A321: 185 pax B757: 200 pax: 1cls-228 / 2cls-200

3,000 nm/ 5,550 km 3,395 nm/ 6,287 km

 

"A322: 190-240 pax sopisi hyvin tuohon Bojonkin väliin syömään 7E7:n

4,000 nm/ 7,480 km markkinoita ;D"

 

A332: 253 pax B767-200 pax: 1cls-375 / 2cls-304 / 3cls-245

6,650 nm/ 12,300 km 5,645 nm/ 10,452 km

 

saa nähdä tuleeko Airbussilta joskus tuollainen versio vai pienentävätkö enemmin ennestään tuota A318:a A317:n :P

 

mitä mieltä muut ovat ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

saa nähdä tuleeko Airbussilta joskus tuollainen versio vai pienentävätkö enemmin ennestään tuota A318:a A317:n :P

 

Kyllä pieneksi menisi, jos A317:n tekisivät! Tulee mieleen ne modifioidut kuvat, joita mm. Juha muistaakseni tänne on joskus postannut. 8) Mistähän segmentistä tuollaisellekin koneelle markkinat löytyisi?

 

Voisi hyvin kuvitella tälleen maallikkotuntumalla, että A322:lle olisi potentiaalia etenkin nyt kun lentomatkustaminen on kasvamaan päin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisi hyvin kuvitella tälleen maallikkotuntumalla, että A322:lle olisi potentiaalia etenkin nyt kun lentomatkustaminen on kasvamaan päin.

 

Jotenkin vain tuntuisi hieman ehkä siltä että siinä vaiheessa jouduttaisiin koneelle rakentamaan mm. uusi siipi ja vakaajat, moottoritkin tarvitsisivat ehkä hieman lisäpotkua. Meinaan kaikissa A320-sarjan koneissa on täysin sama siipi, vakaajat (lukuunottamatta A318:n sivuvakaajaa) ja moottorit. Eli käytännössä pitäisi kehittää kokonaan uusi kone, ja luulen että sitten uusi kone saisi samalla täysin oman tyyppimerkinnänkin... Tiedä sitten. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A321:n siipi ei kyllä ole sama laippojen osilta...

 

Nojoo mutta siipiprofiili ja koko (kärkiväli, siipipinta-ala) ovat yhtä suuret kaikissa koneissa. Toisin sanottuna, niissä on sama siipi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A321:n siipi on hiukan muita A32S-koneita pidempi, ja sen laipat ovat kaksiosaiset, kun taas muissa yksiosaiset.

 

 

A318, 319, 320 ja 321 koneissa on samat siivet. Laipoissa eroja. Siipien kärkiväli kaikissa näissä malleissa on 34,10m.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbusin pukumiehiä kävi Suomessa n. 4-5 vuotta sitten. Pyörittivät powerpoint-esityksiä, joissa käsiteltiin muistaakseni lentokoneiden esisuunnittelua.

 

Yhdessä näistä esityksistä oli kalvo, jossa esiteltiin A320-perheen mittoja ja kuljetuskykyä. Mukana oli myös A322. Toisen esityksen ensimmäisellä kalvolla oli kuuden valokuvan rypäs, joista yhdessä näkyi A305:n pyrstö. Esityksen jälkeen kysyin asiasta, ja esitelmöitsijä kertoili, että A305 on harkinnassa oleva A330:n lyhennetty versio (A310:n korvaaja?).

 

Ilmeisesti siihen aikaan kyseltiin lentoyhtiöiltä, haluavatko ne mieluummin pidennetyn A320:n vai lyhennetyn A330:n.

 

Toulousessa on varmaan ollut kädet täynnä työtä A318:n ja A380:n kanssa, mutta tämän luulisi olevan vuorossa sitten seuraavana...

 

 

Make

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bussilla on jo malli tähän sarjaan. Sen nimi on A330.

 

tuossa on noin 60 matkustajan väli A321-A332 ja etäisyydessä melkein 3000nm tuolle väli-muoto koneelle joten tuskin se kone kuitenkaan on A332. Tuo A330 sarjahan on B767:n ja 7E7:n kilpailija.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A318, 319, 320 ja 321 koneissa on samat siivet. Laipoissa eroja. Siipien kärkiväli kaikissa näissä malleissa on 34,10m.

 

Wing chord on 321:ssä pikkasen isompi.

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wing chord on 321:ssä pikkasen isompi.

 

Juha

 

Airbussin mukaan ei ole. Wing area kaikissa 122,6m2.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbussin mukaan ei ole. Wing area kaikissa 122,6m2.

 

Tai sitten R'bus ei halua/viitsi kertoa niin pienistä eroista. ;)

 

Mallarin näkökulmasta:

[ Attachment removed / expired ]

 

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten R'bus ei halua/viitsi kertoa niin pienistä eroista. ;)

 

Ihan näin vaan kysyn, että osaisiko joku kääntää jotenkin järkevästi tuon wing chordin suomenkielelle...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan näin vaan kysyn, että osaisiko joku kääntää jotenkin järkevästi tuon wing chordin suomenkielelle...?

 

Siiven jänne eli johto- ja jättöreunan välinen etäisyys.

 

 

Make

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään