Lauri Juhansalmi

SIO haku -07

413 viestiä aiheessa

No sittenhän meitä on tässä toiset kolme, ruvetaanko tällä Mikkonen, Keinänen, Jolkkonen -porukalla etsimään kämppää vai onko teillä jo muita suunnitelmia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo minulle sopii ainakin tuo hyvin. Noita 3h soluja pitäisi ainakin Hoasilta löytyä. Sinne varmaan voisi noita hakemuksia ruveta tässä hiljalleen laittamaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sittenhän meitä on tässä toiset kolme, ruvetaanko tällä Mikkonen, Keinänen, Jolkkonen -porukalla etsimään kämppää vai onko teillä jo muita suunnitelmia?

Minulle passaa myös. HOAS:in siivulla näyttää että neljää kuukautta aiemmin pystyy hakemuksia lähettelemään. Yksityiseltä vissiin melko kallista lystiä alkaa vuokraamaan? En tuosta Helsingin vuokrakämppätilanteesta tiedä muuta kuin että kalliita ovat.

Edit: Näkyy olevan melko suolasen hintasia kämppiä vuokrattavana. Miten tuo Helsingin kaupungin kiinteistöviraston kautta vuokrattavat? Vai välittääkö HOAS noita kaupungin kämppiä opiskelijoille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olin alunperin hakemassa yksiötä, mutta HOAS ei näköjään vuokraa niitä, kuin jo valmiiksi HOASilla vuokralla oleville loppututkintoa tekeville. Ymmärrän kyllä syyn tähän, mutta silti se on aika py***stä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HOAS ei anna mitään muuta kuin soluja, sieltä ei voi saada yksiötä tämän alan opiskelija missään vaiheessa  :P

Ei oikein innostaisi tuoda tyttöystävää viikonloppuisin soluasuntoon  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HOAS ei anna mitään muuta kuin soluja, sieltä ei voi saada yksiötä tämän alan opiskelija missään vaiheessa  :P

Ja mistäs tällänen luulo. Kyllä ainakin itse sain kaksion, samoin kuten kurssikaverini...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen kuva minulle muotoutui useiden henkilökohtaisten kyselyiden ja koulukavereilta saadun tiedon perusteella  :P Tjaa, kai se on sitten uskottava, parempihan se näin on  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antaa ne kun perustelee ;)

Nimim. yksiössä asuva HOASlainen

No mitenkäs tämä tapahtuu?....Olen yrittänyt kaksi kertaa jo perustella ja aina nougouta tullut. Olen soittanut kylläkin puhelimella. Varmaan olisi parempi käydä paikanpäällä, mutta kun matkaa pääkaupunkiseudulle on jonkin verran, niin ei viitsisi käydä enää kolmatta nougouta toteamassa paikanpäällä. Oletko asunut aikaisemmin HOASilla? Sanoivat että yksiön voi saada jos on lääkäriltä todistus ettei voi asua solussa, mutta muuten ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sitten tuli se varmistuskin SIO 13 -kurssin alkamisajankohdasta. Ainakin Patrialla se alkaa 9.2.2009. Alkaako Salpauslennolla samaan aikaan?

Itselle tuli yllätyksenä että koulutus siirtyykin heti PPL/NF -jakson jälkeen Poriin, kun jossakin vaiheessa olen kuullut puhuttavan että koko eka vuosi olisi nykyään Malmilla. No sama kai se missäpäin sitä ilmatilaa sekoittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sitten tuli se varmistuskin SIO 13 -kurssin alkamisajankohdasta. Ainakin Patrialla se alkaa 9.2.2009. Alkaako Salpauslennolla samaan aikaan?

Itselle tuli yllätyksenä että koulutus siirtyykin heti PPL/NF -jakson jälkeen Poriin, kun jossakin vaiheessa olen kuullut puhuttavan että koko eka vuosi olisi nykyään Malmilla. No sama kai se missäpäin sitä ilmatilaa sekoittaa.

Joo Salpauslennolla aloittaa samaan aikaan toinen puoli. Tais olla 12 henkilöä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys tulevat kurssikaverit!

Täällä foorumilla näyttääkin olevan monia Patrialla kurssinsa aloittavia lentäjänalkuja.

Itseäni ihmetyttää tuo PPL/NF vaiheen kesto, 6kk. Pekka Lehtisen blogia kun hieman selaillee, niin SIO 7 vietti Malmilla vain reilut 3 kuukautta ja suorittivat nuo samaiset paperit... Onkos kellään valistunutta arvausta mitä meidän varalle on mahdollisesti suunniteltu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselle sopii Bravo ainakin hyvin, niin ei tule Vinkan jälkeen niin suuria vieroitusoireita joita ehkä kesnalla tulisi :D

Ihmeellistä kyllä että meillä menisi puolta kauemman samoihin papereihin kuin muilla. Toivottavasta ei kuitenkaan johdu mistään suuresta koulutettavien määrästä vaan että tähän on jokin muu selitys. Mutta ihan sama +-3 kuukautta. Pääasia että saa ne paperit joskus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselle sopii Bravo ainakin hyvin, niin ei tule Vinkan jälkeen niin suuria vieroitusoireita joita ehkä kesnalla tulisi :D

Ihmeellistä kyllä että meillä menisi puolta kauemman samoihin papereihin kuin muilla. Toivottavasta ei kuitenkaan johdu mistään suuresta koulutettavien määrästä vaan että tähän on jokin muu selitys. Mutta ihan sama +-3 kuukautta. Pääasia että saa ne paperit joskus.

Patrialla on kuulemani mukaan lähiaikoina ollut melkoista ruuhkaa. Eli kurssit ovat olleet hieman myöhässä, suuren oppilasmäärän takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kestääkö salpauslennossakin PPL/NF se puol vuotta?

Jep.

Salpauslennossa aloittavalla kaverilla oli kirjeessä samat alku- ja loppupäivämäärät...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tulihan se kirje itellekkin, päivän viiveellä =) onko kuulunu hoassilta mitään niille jotka on hakemuksen laittanu?? mä heitin tos viel satolle, jos ny ees jonku yhteisen katon sais morsiammen kaa pään päälle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

Osaisikohan joku kertoa tarkkoja lukemia, että miten haun aikana tiputettiin porukkaa pois? Kuinka paljon kutsuttiin lopulta haastatteluihin ja kuinka monta vielä siitä tippui pois?

Kertokaahan minkälaista on ollut alkuvaiheet koulussa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos et ole lukenut vielä.

http://www.netti.fi/~plehtin/sio/malmilla.htm

Tuosta linkistä kun lähtee kahlaamaan eteenpäin, niin saa jonkunlaisen käsityksen opiskelun alku ja vähän muistakin vaiheista.

Simo

Tietoja blogista

SIO blogi kertoo Pekka Lehtisen vaiheista Suomen Ilmailuopiston oppilaana SIO 7 -kurssilla. Blogi on täysin yksityinen, eikä sillä ole mitään tekemistä Suomen Ilmailuopiston kanssa. Ennen kaikkea blogin on tarkoitus olla asiallinen kuvaus lentäjäopinnoista oppilaan näkökulmasta katsottuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Osaisikohan joku kertoa tarkkoja lukemia, että miten haun aikana tiputettiin porukkaa pois? Kuinka paljon kutsuttiin lopulta haastatteluihin ja kuinka monta vielä siitä tippui pois?

Tuosta Lehtisen Pekan blogista löytyy myös -05 haun eri vaiheiden henkilömäärät:

http://www.netti.fi/~plehtin/sio/haku.htm

-07 haussa ne menivät käsittääkseni jokseenkin näin:

Hakemuksia 1276

Esivalinnoissa 549

Jatkokokeissa ~250?

Haastatteluissa ~150?

Lääkärissä 98

Valittu 94

Viisaammat korjailkoot, nuo kysymysmerkillä varustetut on enempi mutuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäköhän kaikkea tuossa kirjeessä kerrotaan tuosta kurssin alkamisesta? Eli tuleeko kirjeessä jo tietoja kurssimaksusta? Aikataulusta? yms.?

Miten muuten ton Medical 1:n kanssa, pitääkö käydä vuosittain omalla kustannuksella uusimassa vai auttaako opisto kuluissa?

Itsellä siis tuo kurssi 14 on odoteltavissa.

Niin ja terve vaan kaikille kurssitovereille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys ja tervetuloa foorumille.

Kopterikurssin osalta ainakin kurssimaksu suoritetaan erissä Poriin siirtymisen jälkeen. Kirjeessä oli mainittuna vain, että kuinka kauan ollaan Malmilla ja kuinka kauan Porissa. Mitään sen tarkempaa erittelyä aikatauluista ei ollut.

Medical1 minulla oli jo valmiiksi, joten siitä en tiedä sen enempää.

Nämä siis tosiaan kopterikurssin osalta.

Ps. Jos olet sukua Jannelle, niin kerro terveisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tarvitseeko kurssin alkuun valmistautua mitenkään? Vai tuleeko kaikki info kurssin alkaessa?

P.S Velipoikahan se Janne on, pistän terveiset eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meille annettiin aloituspäivä ja kellonaika Malmilla ja siirtymispäivä Poriin. Oletettavasti siellä tulee lisätietoa. Jännitys lähentelee huippulukemia, kun maanantaina alkaa kurssi.

Mulla on Jannen piirtämä kuva olkapäässä, kun joskus ystävällisesti sellaisen minulle piirsi. Jos en väärin muista, niin sinäkin työskentelit joskus rahdissa?

No, onnea opintoihin jokatapauksessa, nähtäneen sitten Porissa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään