Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 USA:n itärannikolla on juuri nyt yö. Pari tuntia sitten ensimmäinen 787 saatiin yleisön ihailevien katseiden alle. Ekat kuvat linkin takana: http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3478111/ EDIT: Vaihdettu linkki uuteen toimivaan edit mk: otsikko muutettu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 No niin uusi kone uunista ulos mutta missä on komeasti kaartuvat siivenkärjet ja sulava muoto? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Nokkakin on vähän, hmm...lyhyt. Itse luulin että tulee vasta ensi syksynä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Tuosta linkistä tulee tulokseksi: "Sorry, the post you are trying read does not exist (could have been deleted or you followed a faulty link). Click here to return to the forum" ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Tuosta linkistä tulee tulokseksi: "Sorry, the post you are trying read does not exist (could have been deleted or you followed a faulty link). Click here to return to the forum" ??? Kokeilepas seuraavaa linkkiä. http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3478111/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Hyi helvetti.. kyllä ollaan huonompaan suuntaan menossa.. ensin A380 ja sit tämä.. toivottavasti ne A350 bussit on ees paremman näkösiä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 mutta missä on komeasti kaartuvat siivenkärjet ja sulava muoto? ??? Joo, tommonen ylensyönyt sorsahan tuosta ensivilkaisulla tulee mieleen. Mutta harvemminpa sitä on hirveän sulavalinjaista laajarunkoa taidettu nähdä? Nokan muodoista tulee mieleen Embraer 170, eli ei kyllä mikään maailman kaunein. Ohjaamon ikkunat ovat varsin perinteisestä poikkeavat, mikä sinällään on hienoinen yllätys. Yleensä kun nuo on ensimmäisissä luonnoksissa piirretty vaikka miten futuristisiksi, mutta lopulta sieltä on putkahtanut sitten jotain ihan muuta. Kaartuvuutta kyllä näyttäisi siipien jne. kärjissä olevan, mutta ei läheskään niin paljon, kuin taiteilijan kuvissa. Toistaiseksi aikamoinen "pettymys", mutta toisaalta huonopa tuosta on vielä täysin valmista konetta kuvitellakkaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Itse luulin että tulee vasta ensi syksynä. Pitäähän se saada ulos kun ens kesänä ne lentää kiinassa reittilentoja olympialaisten kunniaksi. tai sitten ei Nokan muodoista tulee mieleen Embraer 170, eli ei kyllä mikään maailman kaunein. Ohjaamon ikkunat ovat varsin perinteisestä poikkeavat, mikä sinällään on hienoinen yllätys. itsekkin katsoin että näyttää EMB-170 kertaa 3. Ikkunoista pointsit. Yleensä kun nuo on ensimmäisissä luonnoksissa piirretty vaikka miten futuristisiksi, mutta lopulta sieltä on putkahtanut sitten jotain ihan muuta. Kaartuvuutta kyllä näyttäisi siipien jne. kärjissä olevan, mutta ei läheskään niin paljon, kuin taiteilijan kuvissa. Sitä tuolla ekalla viestillä hain. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Olen Sampon kanssa melko samaa mieltä. Nykyajan koneet eivät enää näytä aidoilta "lentokoneilta", vaan sen sijaan muovisilta leluilta. Mun mielestä MD-11, B757, B747, B757, B767, B777, A300, A32X, A330 sekä A340 on sentää lentokoneiden näkösiä, toisin kuten tämä 787 ja A350XWB sekä A380. Kysymyksenä vielä perään, onko kellään tietoa millanen istuinjärjestely 787:n turistiluokassa on? Onko 2 x 4 x 2 vai 3 x 4 x3? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Olen Sampon kanssa melko samaa mieltä. Nykyajan koneet eivät enää näytä aidoilta "lentokoneilta", vaan sen sijaan muovisilta leluilta. Mun mielestä MD-11, B757, B747, B757, B767, B777, A300, A32X, A330 sekä A340 on sentää lentokoneiden näkösiä, toisin kuten tämä 787 ja A350XWB sekä A380. Niin se kehitys kehittyy... Omasta mielestäni lentokoneiden näköisiä olivat tietysti oman nuoruuteni koneet: Caravelle ennnen kaikkea, Concorde tietysti, DC-8 totta kai, B727 myös, Tummpi-Ysi, Comet, Trident ja kaikki ne sirpillä ja vasaralla väsätyt venäläisvehkeet! Kaikki myöhemmät pelkkiä leikkikaluja. Ja voi kun joskus kuulisi vielä Convairin ja DC-6:n komeat ääneet; mäntämoottorien jälkeen kaikki on ollut pelkkää takapakkia! Ennen oli puolikarkeat vehnäjauhotkin puolikarkeampia kuin nykyään! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Itseäni haittaa tuossa ainoastaan perä, kun se menee jotenkin kummalisen "suorasti".. Mutta tosiaan ei nykyajan lentokoneita voi kovin kauneiksi kutsua. Esim. Airbus 300 oli vielä ihan nätti, mutta nykyiset 32x, 330, 340 ja 380 ovat niin hemmetin rumia. Boeingilla tulee ilmeisesti tulemaan sama vaihe. Mitäköhan ihmiset sanovat 40-50 vuoden päästä, jos lentokoneita enään on. "Voi kuinka kaikki kaipaammekaan vanhoja kunnon A320-koneita" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Mitäköhan ihmiset sanovat 40-50 vuoden päästä, jos lentokoneita enään on. "Voi kuinka kaikki kaipaammekaan vanhoja kunnon A320-koneita" Edes niin kauas...sama tapahtui jo MD-80:isillä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Kyllähän tuo ihan soivalta peliltä näyttää. Nuo motit on kyllä mahtavat, ei mitään mikkihiiri -sarjaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Tuohan on isompi ja mega-rumempi versio B757:sta! Finnair on onneksi tilannut A350:ä. //P.L Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Olen pettynyt täysin ulkokuoreen luulin että se olisi ollut yhtä sulava kun luonnoksissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Joopa joo... Mielenkiinnolla monenmoisia sulavalinjaisia suunnitelmapiirroksia vuosien varrella Dreamlinerista on nähty, mutta: siinä se nyt on... Ei mitään erityisen uutta, ainakaan ulkoisessa habituksessa verrattuna jo nyt taivailla lentäviin Boeingin siskoihin tai muiden valmistajien vempeleisiin. Odottelemme A350:n suunnitelmien kehittymistä ja vähitellen syntymää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Seinään ajetun Caravellen keula yhdistettynä B767:n runkoon....dreammmmm....kuitenkin kun kannuissa on kokoa niin lussumanaajat saa läähättämään.... - - Kuiteskin ihan oikeesti siinä on varmaakin paljon muutakin kuin kaikkien haukkuma ulkokuori. Ehkä aerodynaamisesti oikein muotoiltu putki ei enään lisäsäätöä paljoa kaipaa kunhan se on tehty "paremmasta" materiaalista kuin edeltäjänsä. - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2007 Taitaa Bojon pojilla olla Timelinit punaisella. Jos jotain niin kuin markkinoinnista ymmärtää niin kone olisi ollut valmiiksi maalattu ja teipattu; jos niin kuin "katu uskottavuutta" haettaisiin. Mikäköhän on häkkyrän paino veikkaisin että tämä on vain katselu kappale. Väkisin on saatu eka proto valmiiksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2007 Taitaa Bojon pojilla olla Timelinit punaisella. Jos jotain niin kuin markkinoinnista ymmärtää niin kone olisi ollut valmiiksi maalattu ja teipattu; jos niin kuin "katu uskottavuutta" haettaisiin. Mikäköhän on häkkyrän paino veikkaisin että tämä on vain katselu kappale. Väkisin on saatu eka proto valmiiksi. Boeing 787:n julkistustilaisuus (rollout) on vasta 8. heinäkuuta joten kyllä kone ehditään siihen mennessä maalata. http://www.boeing.com/news/releases/2007/q2/070521c_nr.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2007 Oudon näkönen ilmestys, vähän tönkön olonen. No kaipa se tosta muuttuu kun saavat maalia pintaan tuohon. Tosin kivan isot kannut tossa oli. Mutta silti kovin lyhyen olonen masiina. No ei noista paljoa voi vielä sanoa, mutta esimakua tuli kyllä siitä, mitä tuleman pitää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2007 Taitaa Bojon pojilla olla Timelinit punaisella. Jos jotain niin kuin markkinoinnista ymmärtää niin kone olisi ollut valmiiksi maalattu ja teipattu; jos niin kuin "katu uskottavuutta" haettaisiin. Mikäköhän on häkkyrän paino veikkaisin että tämä on vain katselu kappale. Väkisin on saatu eka proto valmiiksi. Sorry, mutta noita tekstejä voisi vaikka lukea jne. Konettahan nimenomaan siirrettiin noissa kuvissa maalausta varten toiseen halliin. Ei tämä mikään esittelytilaisuus, saati sitten roll-out ollut, vaan pakon sanelema siirto. Jos heillä olisi mahdollisuus siirtää se sisäkautta ilman uteliaiden töllistelyjä, varmasti olisivat niin tehneet Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2007 Mutta silti kovin lyhyen olonen masiina. Kait tuostakin tulee sitten ajan kanssa erimittaisia versioita? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2007 Kait tuostakin tulee sitten ajan kanssa erimittaisia versioita? Pitäis ainaki tulla (ja toivottavasti tuleeki) . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2007 Moikka, Niin, ehkä olisi kannattanut näyttää konetta vasta maalattuna. Eihän tuolla paljon markkina-arvoa tuollaisena ole ! Muuten kyllä Bojoista pidän. Erityisesti T7 on hieno. No sekin tietysti riippuu siitä minkä yhtiön confissa kone on etc. -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2007 Moikka, Niin, ehkä olisi kannattanut näyttää konetta vasta maalattuna. Eihän tuolla paljon markkina-arvoa tuollaisena ole ! Sorry, mutta noita tekstejä voisi vaikka lukea jne. Konettahan nimenomaan siirrettiin noissa kuvissa maalausta varten toiseen halliin. Ei tämä mikään esittelytilaisuus, saati sitten roll-out ollut, vaan pakon sanelema siirto. Jos heillä olisi mahdollisuus siirtää se sisäkautta ilman uteliaiden töllistelyjä, varmasti olisivat niin tehneet Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla