Guest ohjvg

Boeing 787 Dreamliner uutisia

1 216 viestiä aiheessa

Kuulema homma on niin että 787:n ensilento siirtyy päivä päivältä niin kauan kun lakko jatkuu.... Noh kohta ei enää tehdä B:n koneita Seatlessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu ei yllätä, yritän vain provota noita fanaattisia B-osaston miehiä niin saatais "keskustelua" ;D

 

Se osasto on kadonnut ja vaijennut jo aikaa sitten. Ainakin jos muistelee A380:n ongelmien aikaan esiintynyttä oikeamielisten kuoroa, joka lauloi "Boeing on paras, Boeing ei mokaa"  :laugh:

Juha

 

No kun kerran provotaan, niin vastataan sitten että A on tosi lirissä XWB:n kanssa kun apuun pitää huutaa ilmaista opiskelija-apua  ;D

http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,82050.0.html

 

Ja AA muuten ostaa päräytti 48 Dreamlineria kuten tuolla konekaupat ketjussakin kerrttiin. Taitaa alkaa pikkuhiljaa liima kuivua ja runko pysyä kasassa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa alkaa pikkuhiljaa liima kuivua ja runko pysyä kasassa  ;D

 

Kunhan vaan ei pääse liima kuivumaan liikaa. :laugh: Saas nähdä miten tuon rungon kanssa käy  ::), sitten joskus lakon loputtua kun pääsevät kokeilemaan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja AA muuten ostaa päräytti 48 Dreamlineria kuten tuolla konekaupat ketjussakin kerrttiin. Taitaa alkaa pikkuhiljaa liima kuivua ja runko pysyä kasassa  ;D

 

Ai siis lakko Seatlessa on ohi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja AA muuten ostaa päräytti 48 Dreamlineria kuten tuolla konekaupat ketjussakin kerrttiin.

 

Köyhien on helppo ostaa kun ei koskaan tarvi lunastaa koneita jotka ei lennä :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA ostaa muuten 42 + 58.

 

Sori, olin niin liekeissä että muistin luvut 48 + 52.  :laugh:

 

Köyhien on helppo ostaa kun ei koskaan tarvi lunastaa koneita jotka ei lennä :laugh:

 

Entäs ne rikkaat jotka on ostaneet konetta jonka suunnittelua ei ole edes jäädytetty vielä  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs ne rikkaat jotka on ostaneet konetta jonka suunnittelua ei ole edes jäädytetty vielä  ;)

 

Joo ei siitä euroopan "ylpeydessäkään" ole kehumista

 

Todellisuudessa tämä koko lakko on vain peitetarina jotta Boeing saa lisäaikaa ratkoa ongelmia. Tällä nikottelulla saavat myös pidettyä vanhat linjat toiminnassa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeingin lakko jatkuu USA:n länsirannikolla jo seitsemättä viikkoa. Torstaina markkinoilla liikkui tietoja, joiden mukaan yhtiön johto ja työntekijöiden edustajat aloittavat neuvottelut lakon lopettamisesta.

 

kauppalehti

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellisuudessa tämä koko lakko on vain peitetarina jotta Boeing saa lisäaikaa ratkoa ongelmia. Tällä nikottelulla saavat myös pidettyä vanhat linjat toiminnassa ;)

Tuo on kyllä hyvä veikkaus, sillä esimerkiksi 767-linjahan on ollut saattohoitoa vailla, ja nyt 787:n myöhästyminen on saanut jotkut asiakkaat valitsemaan väliaikaisratkaisuksi 767:n. Ja taustalla kummittelee se jatkoajalla oleva Yhdysvaltain ilmavoimien tankkerikauppa, perustuen sekin 767-runkoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeingin insinöörien liitto SPEEA aloittaa neuvottelut uudesta sopimuksesta ensi tiistaina. SPEEAn edustaja sanoo, että heidän ammattiliittonsa voi myös mennä lakkoon todennäköisyydellä 50 - 50.

 

Myös insinöörejä huolestuttaa työpaikkojen ulkoistaminen:

 

Ray Goforth, executive director of the Society of Professional Engineering Employees in Aerospace (SPEEA), says the 787 outsourcing has produced program delays unprecedented in Boeing history and has fueled "disdain for corporate management."

 

"We want to make sure they never make this disastrous decision again," said Goforth, "We would like the professional and technical community to have a serious say in how future production systems are set up."

 

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2008290580_boeingspeea21.html

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lakko on päättynyt 57 päivän jälkeen. Uusi sopimus on nelivuotinen, työntekijät saavat 15% korotuksen sopimuskautena, välitömämän 16% korotuksen eläkkeisiin sekä vähintäin 8 000 USDn kertakorvausta sopimuksen kestoaikana. IAMn jäsenistöstä sopimuksen puolesta äänesti 74 %.

 

aero-news

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruuvit ovat Boeingilla ongelmana myös uusien 737-koneiden toimituksissa. Alihankkijat ovat toimittaneet sellaisia kiinnittimiä, joita ei ollut päällystetty korroosiota estävällä tavalla. Boeing saattaa joutua korjaamaan jopa 400 jo asiakkaille toimitettua koneyksilöä.

 

http://www.theaustralian.news.com.au/business/story/0,28124,24647420-36418,00.html

 

Tarttiskohan alihankinnan valvontaan ja tavaran vastaanottoon tehdä jotain? Aika mielenkiintoista että tuollaiset koneet on päästetty asiakkaille?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Johan nyt koko ajan, Boeing!!!???  :o

 

Ei ne vissiin ole ottaneet Bussi tehtaan ongelmista opikseen... Noh ei voi mitään asialle hyvät että ongelmat ovat löytyneet ja asialle tehdään jotain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lakon päättymisen jälkeen on päästy 787-ohjelmassa eteenpäin. Videota siitä, miten 787:n siiven puolikasta taivutetaan väkisin siihen asti, kunnes siipi murtuu, löytyy täältä otsikolla "wing break test":

 

http://787milestones.tpninteractive.com/

 

Testissä siis todettiin, että rakenne kesti enemmän kuin vaaditaan ja murtui siitä kohdasta, mistä sen oli laskettu murtuvan. Onnistunut koe siis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing ja SPEEA-ammattiliitto ovat tällä välin solmineet uuden nelivuotisen sopimuksen, joten mitään uutta lakkoa ei ole enää näkyvissä. Otsikoihin on nyt noussut Airbusin yksityiskohtainen sisäinen 787-muistio, jonka Airbus väittää olevan koottu vapaasti netistä löytyvästä tiedosta. Muistiossa arvioidaan 787:n tuotantoprosessia ja sen virheitä. Flightbloggerin sivuilta löytyy linkki kyseiseen pitkään muistioon, jos asia kiinnostaa.

 

http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2008/12/exclusive-airbus-dreamliner-do.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käväisin eilen Boeing:in tehtaalla, Everett/Payne fieldillä, ja siellähän tuo sisarineen möllötti. On luonnossa aika messevän näköinen peli. Nykyinen yhtiöni on luvannut laittaa meidät 777 kuskit myös 787 kurssille, kun tilatut Dreamliner:it saapuvat riviin. Koneita tullaan siis operoimaan yhteisellä tyyppikelpuutuksella. Sormet jo tässä syyhyää...  ;D ;D ;D

 

Sääli vain ettei tehtaalla saanut ottaa kuvia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään