Guest Sergei Freundlich

19.05.2007 EFHK-AGP-EFHK

11 viestiä aiheessa

Taidan olla ensimäinen täälä, joka on kuvaillut Malagassa ;D mutta enivei, taitaa olla tuo Malaga jo niin suosittu kohde, että koneita saapui ja lähti 5-10 min välein.

 

Itse kuviin!

 

Mädäri rullaili takaisin kotiin Japanista. Tiedän, laatu paskimmasta päästä.

[ attachment removed ]

 

Avro lähti Ouluun.

[ attachment removed ]

 

Spanair A320 EC-HRG

[ attachment removed ]

 

Aebal B717 EC-HOA

[ attachment removed ]

 

Iberia A321 EC-ITN

[ attachment removed ]

 

Condor A320 D-AICC

[ attachment removed ]

 

Iberia Air Nostrum CRJ-200ER EC-HSH

[ attachment removed ]

 

LTU A320 D-ALTF

[ attachment removed ]

 

Transavia Airlines B737 PH-HZO

[ attachment removed ]

 

Air Lingus A321 EI-CPF

[ attachment removed ]

 

NetJets Europe Dassault Falcon 2000 CS-DFD (Harvinainen minulle)

[ attachment removed ]

 

British Airways A321 G-TTID

[ attachment removed ]

 

Spanair A320 EC-IOH

[ attachment removed ]

 

Jet2 B757 G-LSAC Onse kaunis ::)

[ attachment removed ]

 

Monarch A321 G-OZBG

[ attachment removed ]

 

Vueling A320 EC-JMB

[ attachment removed ]

 

Thomsonfly B737 G-THOE Loput sitten pyyhkäisivät altani.

[ attachment removed ]

 

Easyjet A319 G-EZIO

[ attachment removed ]

 

Toinen tuli ja toinen lähtee.

[ attachment removed ]

 

OH-LGA

[ attachment removed ]

 

Taisi olla aika uusi vielä tuloni jälkeen OH-LQB

[ attachment removed ]

 

Antakaa ihmeessä palautetta kuvista. Tiedän että on parantamisen varaa :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavat kuvat! :)

 

British Airways A321 G-TTID

Tuo ei muuten ole mikätahansa tavallinen British Airways vaan GB Airways, joka on eräänlainen franchising yhtiö. ;)

 

Oliko muuten kenttäalue kuinka myllätty, meinaan taitavat rakentaa sinne toista kiitotietä, jos en pahasti erehdy?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Oliko muuten kenttäalue kuinka myllätty, meinaan taitavat rakentaa sinne toista kiitotietä, jos en pahasti erehdy?

 

 

Totta puhut  ;) Se on ollut viimeiset kaksi vuotta aivan työmaana koko alue, Espanjassa ku nuo rakennukset eivät ihan Suomen tahtiin nouse. Viimeksi kun olin 2005 kesällä, niin paikka oli jo silloin raivattu isoksi työmaaksi ja nyt alkaa jo rakennusta ja uutta kiitotietä näkyä. Lentokentän sisällä oli malliluonnos laajennuksesta ja mistään ihan pienestä ei ole kyse  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, ei se kolmoskiitotie Vantaallekaan ihan parissa vuodessa rakentunut :)

Nii, mutta jos oikein muistan, niin kolmosen tilalla oli ennen kalliota tai ainakin jostain johdasta ja Malagan kentällä oli pelkkää peltoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii, mutta jos oikein muistan, niin kolmosen tilalla oli ennen kalliota tai ainakin jostain johdasta ja Malagan kentällä oli pelkkää peltoa.

 

Ajattelitko, että pellolta leikataan ruoho ja sitten vedetään vähän asfalttia päälle, niin jumbojetit pysyy pinnalla? Kalliomaa voi olla huomattavasti pehmeää peltomaata helpompi rakennuspohja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelitko, että pellolta leikataan ruoho ja sitten vedetään vähän asfalttia päälle, niin jumbojetit pysyy pinnalla? Kalliomaa voi olla huomattavasti pehmeää peltomaata helpompi rakennuspohja.

 

Ihanko tosi? :o kysymys oli kuitenki se, että Espanjassa rakennukset, edes pienet talot nouse pahimmassa tapauksessa kolmeen vuoteen. Suomessa rakennus sujuu huomattavasti nopeammin. Eiköhän pieni lapsikin sen tajua, että kovalle maalle rakennus on paljon helpompaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihanko tosi? :o kysymys oli kuitenki se, että Espanjassa rakennukset, edes pienet talot nouse pahimmassa tapauksessa kolmeen vuoteen. Suomessa rakennus sujuu huomattavasti nopeammin. Eiköhän pieni lapsikin sen tajua, että kovalle maalle rakennus on paljon helpompaa.

 

Miksi sitten puhuit pellosta ja kalliosta, jos tarkoititkin jotain "kulttuurikysymystä" ja nyt itsekin myönnät että jos merkitystä on se on ehkä päinvastainen, kuin alkuperäinen viestisi väittää??

 

Vakavasti ottaen lentokenttäprojektit on kyllä nykyeuroopassa useimmiten kiinni ympäristöluvista. Esimerkiksi Arlandan kolmas kiitotie valmistui n. vuotta ennen Hki-Vantaata, mutta otettiin käyttöön sitä myöhemmin, kun ymäpristölupa ei ollutkaan kunnossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla