Aleksi Saarinen

Transport Tycoon Deluxe ja OpenTTD

31 viestiä aiheessa

Vielä yksi ongelma...

Kun minulla on kaksi junaa samalla legillä, ja käytän toisen aseman luona signaaleita (exit), junat menevät asemalle, mutta niiden tullessa ulos ne aina pysähtyvät signaalin eteen ja täytyy itse antaa niille lupa jatkaa. Miten junat saisi kulkemaan itsenäisesti?

Tässä vielä kuva selventämään: 

[ attachment removed ]

P.S  Ja vielä samaa aihetta sivuten, kun juna menee tallille suoritettuaan reittinsä, se jää sinne ja täytyy taas käskeä käsin sitä jatkamaan. Miten tämän saa automatisoitua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossahan on vaan yksi signaaliblokki, joten tietysti se on punaisella. Jos tuossa on vaan yksi juna, ei tarvitakaan kuin yksi laituri. Jos siinä on enemmän, tuo viritys ei riitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä yksi ongelma...

Kun minulla on kaksi junaa samalla legillä, ja käytän toisen aseman luona signaaleita (exit), junat menevät asemalle, mutta niiden tullessa ulos ne aina pysähtyvät signaalin eteen ja täytyy itse antaa niille lupa jatkaa. Miten junat saisi kulkemaan itsenäisesti?

Tässä vielä kuva selventämään: 

[ attachment removed ]

P.S  Ja vielä samaa aihetta sivuten, kun juna menee tallille suoritettuaan reittinsä, se jää sinne ja täytyy taas käskeä käsin sitä jatkamaan. Miten tämän saa automatisoitua?

Heitäs toi reittipiste tuosta pois, ja laita tilalle yksisuuntainen opastin (klikkaile sitä opastinta siinä radalla sillä opastintyökalulla, kun olet laittanut sen). Tuohon viereiselle radalle samanlainen. Tosin itse tekisin ro-ro aseman, jossa junat tulevat toisesta päästä sisään ja toisesta ulos. Tuo risteyssysteemi näyttää hiukka hitaalta.

Edit: teinpä mallikuvan tuosta risteyssysteemistä.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipa taas mahtava peli! Pelaajia oli useita, ja kuten arvata saattoi, Olli Vainio paistatteli listojen kärjessä... minä toisena. 8)

Minä kolmantena! Puolustuksekseni sanon, että tulin n. tunnin myöhässä mukaan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään