Matti Averio

Lontoo Heathrow (EGLL/LHR)/ RAF museum / Imperial War Museum / 50 kuvaa

12 viestiä aiheessa

Aloitetaan museoilla.. Ikävä yllätys kotona, että yli 70 kuvan kohdalla komeilee "corrupted data". Laitetaan mitä jäi käteen.

Saksalaisten V1 raketti.

[ attachment removed ]

He-162

[ attachment removed ]

Vielä saksalaisten tutka toisesta rähinästä.

[ attachment removed ]

Jonkin laitteen nokka.

[ attachment removed ]

Ohjustamoa.

[ attachment removed ]

Spitfire

[ attachment removed ]

Vanhat koneet.

[ attachment removed ]

Tästä alkoikin corruptoitunut data.. Kortilta katosi V2, P51, Focke Wolf, koneista kuvia muista kulmista ja yleiskuvat museosta. Sellainen oli Imperial War Museum(muut sodat on kerrottu hyvin pitkälti brittien omalta kantilta, esim. Suomesta ei sanottu juuri mitään), josta matka jatkui kaupungin toiselle laidalle RAF museoon.

Hulinaa ja vilinää, kun saapuu halliin. Täältä katosi myös aika iso osa koneista.

[ attachment removed ]

Me 262

[ attachment removed ]

Siisti noseart  8)

[ attachment removed ]

Vulcan oli työnnetty myös halliin.

[ attachment removed ]

Perästä sama.

[ attachment removed ]

Taas He 162

[ attachment removed ]

Ja takapuoli

[ attachment removed ]

No täältä löytyi kanssa FW, vaikkei niitä tainnut RAFilla ollakkaan  ::), kuten ei He162:kaan.

[ attachment removed ]

Thunderbolt.

[ attachment removed ]

Nämä olivat pihalla.

[ attachment removed ]

Koneita oli Wikin mukaan yli 130, eli nähtävää riitti. Hallit oli todella hämäriä jo silmälle, eli kuvaaminen oli haasteellista ilman mitään tukea.

Matkalla radan varteen tuli vettä kuin saavista, mutta fiiwikset oli katossa(hä?), kun ekaa heviä tulee!

[ attachment removed ]

Heathrow..

[ attachment removed ]

on..

[ attachment removed ]

tunnettu..

[ attachment removed ]

hiljaisesta..

[ attachment removed ]

ja..

[ attachment removed ]

kevyestä...

[ attachment removed ]

liikenteestään.

[ attachment removed ]

Blah, boring!

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Loppuun vielä muita.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Kentän laidalla olin reilu pari tuntia. Ihan ok reissu, vaikka jotain pommeja siellä taas oli  :laugh:

E: korjattu puuttuva ykkönen RAF museon koneista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista katseltavaa, kiitos näistä. Mukava  nähdä tällaisia ei niin peruskaura kuvia, vaikka kaippa nuo Air New Zelanit sun muut Virginit ovat peruskauraa tuola päin. Harmi että osa kuvista ei sitten onnannut, mutta olihan tässäkin jo paljon katsottavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Satuitko näkemään Heathrowlla tämän laitten Virginin hallin vieressä? Aika erikoinen laitos.

Tietääkö joku mikä tämä on ja mitä sillä tehdään?  simulaattori... ??

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Satuitko näkemään Heathrowlla tämän laitten Virginin hallin vieressä? Aika erikoinen laitos.

Tietääkö joku mikä tämä on ja mitä sillä tehdään?  simulaattori... ??

Paloharjoittelu"simu"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paloharjoittelu"simu"

Joo, paloharjoittelusimulaattori. Olen huomioinut sen useasti Heathrowlla käydessäni. Myöskin taannoisessa "Airport" -tv-sarjassa se joskus vilahteli ja jopa oli roolissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukavahan näitä vieraiden paikkojen kuvia on katsellessa. Tänä kesänä ollut kiitettävän paljon kuvia eri paikoista.  :thmbup:

Ikäviä tuollaiset korttien temppuilut. Itse en vielä formatois korttia vaan koittaisin kaivaa jollain recovery ohjelmalla datoja talteen koska jos kortti on toiminut kentän varressa normaalisti niin kyllä ne datat siellä jossain on. Minkä merkkinen kortti sulla on käytössä? Kannattaa kokeilla esim. smart recoveryä (en ole kokeillut)

http://www.pcinspector.de/download.asp?language=1#smart_recovery

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukavahan näitä vieraiden paikkojen kuvia on katsellessa. Tänä kesänä ollut kiitettävän paljon kuvia eri paikoista.  :thmbup:

Ikäviä tuollaiset korttien temppuilut. Itse en vielä formatois korttia vaan koittaisin kaivaa jollain recovery ohjelmalla datoja talteen koska jos kortti on toiminut kentän varressa normaalisti niin kyllä ne datat siellä jossain on. Minkä merkkinen kortti sulla on käytössä? Kannattaa kokeilla esim. smart recoveryä (en ole kokeillut)

http://www.pcinspector.de/download.asp?language=1#smart_recovery

Minä olen kokeillut mainittua ohjelmaa, ja ainakin se osaa kaivaa kortilta jo kerran poistetut kuvat uudelleen näkyviin. Ihan hyvä homma, varsinkin jos sattuu vahingossa poistamaan koneelta alkuperäisen kuvan. :P

Matille kiitos kuvista, Heathrow'n setti oli varsin asiallinen. Tuollaisella hubilla on yhtiöiden kirjo ihan toinen kuin täällä jossain peräkylän EFHK:lla. ;D Laita myös kadonneet kuvasi näytille, jos saat ne pelastettua jotenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Hyvä tunnelma kaikissa kuvissa. Museokuvista tuli mieleen se rauhallinen ilmailutunnelma mikä noissa alan museoissa on. Ja se tuoksu...

Kuvista jäi erityisesti mieleen se 727 / 744 kuva. Bojo rullaa British Middlandin hallin editse ja Cathayn 744 tulee laskuun hallin takaa  :thmbup:!

Kuinkas tuolla Heathrowlla pärjää ilman vuokra-autoa. Meinaan jos jotain museoita haluaa käydä tsekkailemassa? Niin ja nuo kuvauspaikat, pärjääkö ilman tikkaita?

Minulla aika kauan kun olen Heathrowlla käynyt ja silloinkin vain vaihtaessa Meksikon koneeseen... Linkkejä saa laittaa...Ja vinkkejäkin.. :thmbup:

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Hyvä tunnelma kaikissa kuvissa. Museokuvista tuli mieleen se rauhallinen ilmailutunnelma mikä noissa alan museoissa on. Ja se tuoksu...

Kuvista jäi erityisesti mieleen se 727 / 744 kuva. Bojo rullaa British Middlandin hallin editse ja Cathayn 744 tulee laskuun hallin takaa  :thmbup:!

Kuinkas tuolla Heathrowlla pärjää ilman vuokra-autoa. Meinaan jos jotain museoita haluaa käydä tsekkailemassa? Niin ja nuo kuvauspaikat, pärjääkö ilman tikkaita?

Minulla aika kauan kun olen Heathrowlla käynyt ja silloinkin vain vaihtaessa Meksikon koneeseen... Linkkejä saa laittaa...Ja vinkkejäkin.. :thmbup:

-Jukka :D

Äh! Firefox kaatui kesken pitkän raapustuksen, joten pistetään sama lyhyemmin  :(

Kentälle pääsee helposti metrolla, 09 ollessa käytössä pitää mennä myös bussilla. Molemmille 27 pärjää hyvin ilman tikkaita. Niillä on käytössä vuorottelusysteemi, josta löytynee lisää googlesta vaikkapa "heathrow runway alternation". Metro on kohtuullisen halpaa, mutta se toimii todella hyvin(paitsi varsin yleiset häiriöt, keskustassa sukkuloidessa kannattaa katsoa asemilla, missä on ongelmia milloinkin ja valita reitit sen mukaan.) Spottauspuolella olevassa aiheessa oli se kätevä tulostettava versio spottausohjeista, joka oli todella kätevä.

Imperial War Museum on Lontoon keskustassa, mutta RAF museo on melko laidalla, IWM:stä RAFiin kesti n. 40 minuuttia. RAF museoon kannattaa ottaa mukaan jalusta ja paljon aikaa! Mulla jäi n. 2 tuntia aikaa kiertää sitä ja ensimmäistä hallia hinkattiin kauan, kunnes huomattiin, että niitähän on lisää  :laugh: 2 hallia jäi kiertämättä kokonaan! Siellä oli vain pari muuta meidän lisäksi, eli rauhassa sai olla. Pommikonehallissa ei 28 milliä riittänyt mihinkään.

Lontoo päivässä-kierros voisi hyvinkin olla sellainen, että aamukoneella paikalle, metrolla suoraan RAF museoon, takaisin tullessa jotain ruokaa Imperial War museumin lähistöllä ja sitten museon kautta takaisin kentälle kuvaamaan, josta sitten metrolla pari pysäkkiä eteenpäin koneeseen. Jos vain lento olisi halpa..  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Kiitos Matti hyvistä vinkeistä  :thmbup:... Kun on tuota lommoo elokuussa. Ja osa jopa ihan vailla suunnitelmia, niin pitää jotain ilmailureissua siihen säätää.

-Jukka ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla