Guest Masa

iPhone (Apple osaa markkinoinnin / hypetyksen)

384 viestiä aiheessa

iPhonesta on ehditty tehdä jo ennen sen myynnin aloittamista jotain elämää suurempaa. Tämä ominaisuuksiltaan keskinkertainen puhelinmalli on ollut medioissa enemmän tai vähemmän aina siitä asti kun se joskus vuodenvaihteen tienoilla julkistettiin.

Nyt sitä sitten on alettu myydä ja siitä seuraava Reutersin videomateriaali. Amerikassa osataan innostua :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tossa luurissa ei ole edes 3G yhteyksiä vain EDGE  :thmbdn:

USA:ssa sitä 3G:tä on aika heikosti saatavilla vielä toistaiseksi 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jaa jaa... silti tää mun N95 hakkaa tuon mennen tullen ;)

Olisikin aika huolestuttavaa näin suomalaisittain, jos ei Nokian tämän hetken huippumalli, joka on vielä jonkun verran kalliimpikin, "hakkaisi" tuota iPhonea.

Ai niin, tässä N95:ssä ei ole kosketusnäyttöä. Tulee varmaan seuraavassa softapäivityksessä :-\

No onneksi tossa internet tabletissa sentään on :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikin aika huolestuttavaa näin suomalaisittain, jos ei Nokian tämän hetken huippumalli, joka on vielä jonkun verran kalliimpikin, "hakkaisi" tuota iPhonea.

Ai niin, tässä N95:ssä ei ole kosketusnäyttöä. Tulee varmaan seuraavassa softapäivityksessä :-\

No onneksi tossa internet tabletissa sentään on :thmbup:

Ei sillä kosketus näytöllä tee vielä mitään, kun on kuitenkin isot sormet ja pieni ruutu vai tuleeko iLuurin mukana joku tikku jolla sitä söhiä??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sillä kosketus näytöllä tee vielä mitään, kun on kuitenkin isot sormet ja pieni ruutu vai tuleeko iLuurin mukana joku tikku jolla sitä söhiä??

iPhonen kosketusnäyttöä käytetään nimenomaan sormilla ja se on tehty siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvähän se olettaa ku ei ole edes toista testannu. ;)

Mutta tottahan se on että iPhone ei ominaisuuksiltaan ole mitenkään mahdottoman top of the range malli. iPhone on enemmänkin sitä mitä Apple on tehnyt tietokoneiden kanssa ja iPodin kanssa, ottanut sinänsä jo toimivan konseptin ja tehnyt siitä Applemaisen toimivan paketin. Kaikki toki ei tykkää Applen filosofiasta tehdä asioita, mutta monet tykkää. Itse toivon että vihdoin tulis eka puhelin jonka käyttöliittymään ja käyttöjärjestelmään ei tarvis vittuuntua 2min käytön jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvähän se olettaa ku ei ole edes toista testannu. ;)

Mutta tottahan se on että iPhone ei ominaisuuksiltaan ole mitenkään mahdottoman top of the range malli. iPhone on enemmänkin sitä mitä Apple on tehnyt tietokoneiden kanssa ja iPodin kanssa, ottanut sinänsä jo toimivan konseptin ja tehnyt siitä Applemaisen toimivan paketin. Kaikki toki ei tykkää Applen filosofiasta tehdä asioita, mutta monet tykkää. Itse toivon että vihdoin tulis eka puhelin jonka käyttöliittymään ja käyttöjärjestelmään ei tarvis vittuuntua 2min käytön jälkeen.

Nimenomaan. Käyttöliittymien yksinkertaisuus ja helppous, mutta silti toimintojen monipuolisuus on se, missä Apple on onnistunut näyttämään kyntensä. Itsekään en ole vielä törmännyt nykypuhelimeen, jonka käyttäminen olisi mukavaa.. Sitä odotellessa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eihän kahta eri hintaluokassa olevaa puhelinta pysty vertailemaan, mutta saman hintaluokan matkapuhelinten vertailussa iPhone pärjää hyvin, ellei jopa loistavasti.

Ihan hyvältähän se iPhone vaikuttaa, mutta toivottavasti Eurooppa-mallissa on ääkköset..  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eihän kahta eri hintaluokassa olevaa puhelinta pysty vertailemaan, mutta saman hintaluokan matkapuhelinten vertailussa iPhone pärjää hyvin, ellei jopa loistavasti.

Ihan hyvältähän se iPhone vaikuttaa, mutta toivottavasti Eurooppa-mallissa on ääkköset..  ;)

Eri hintaluokan puhelimia? Siis tämä applen p****nhan saa vain operaattorin sopimuksella! Kyllä minä ainakin mielummin maksaisin vähän lisää, ettei tarvitse sitoutua. Minulle ne on saman hintaluokan puhelimia, viis siitä että toisesta pitää maksaa vähän enemmän, että saa käsiinsä sen. Minulle se että jotain puhelinta saa vain yhden operaattorin kautta tarkoittaa sitä että en haluaisikaan puhelinta.  :thmbdn: :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eurooppaversioon tulossa kaiketi 3G.

Ei ole ihan heti tulossa, ainakaan Saunalahden mukaan, koska eivät ole ottamassa sitä valikoimiinsa, kun ei tule olemaan 3G-luuri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle on tässä hypetyksessä jäänyt ihan hämärän peittoon että mitä tuolla luurilal tehdään? Voiko sillä soittaa?  :P

Mitä? Puhelin jolla voi soittaa....sehän on ihan vanhanaikaista...me vaan podetetaan (mesetetään)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri hintaluokan puhelimia? Siis tämä applen p****nhan saa vain operaattorin sopimuksella! Kyllä minä ainakin mielummin maksaisin vähän lisää, ettei tarvitse sitoutua. Minulle ne on saman hintaluokan puhelimia, viis siitä että toisesta pitää maksaa vähän enemmän, että saa käsiinsä sen. Minulle se että jotain puhelinta saa vain yhden operaattorin kautta tarkoittaa sitä että en haluaisikaan puhelinta.  :thmbdn: :thmbdn:

Niin, ja se miten jenkeissä on asioiden laita ei tarkoita että se olisi Euroopassa/Suomessa niin. Jenkeissä on jo pitkään harrastettu tuota että ostetaan puhelin operaattorilta ja se on sidottu sitten siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ja se miten jenkeissä on asioiden laita ei tarkoita että se olisi Euroopassa/Suomessa niin. Jenkeissä on jo pitkään harrastettu tuota että ostetaan puhelin operaattorilta ja se on sidottu sitten siihen.

Mikä on muuten aivan takapuolesta. Noh, siellä vähän nämä operaattorit toimivat muutenkin eritavoin kuin Euroopassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä on muuten aivan takapuolesta. Noh, siellä vähän nämä operaattorit toimivat muutenkin eritavoin kuin Euroopassa.

Kyllä muualla euroopassakin on hyvin yleistä että puhelin on lukittu vain yhdelle operaattorille. Suomi on ollut kumma maa siinä suhteessa että täällä on nyt vasta tullut kytkyt-kauppoja ja SIM-lukittuja puhelimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt oli Suomenkin televisiossa juttua iPhonesta. Applen aikaansaamaa markkinointihypeä iPhonen ympärillä kutsutaan jo tässä vaiheessa historialliseksi.

Mahtaa joku muu kännykkävalmistaja katsella sitä lähes uskonnollisen hurmoksen mittoihin paisunutta innostusta jopa vähän kateellisena.

Toisaalta se on niin, että raha se on mikä lopulta ratkaisee. Menee vielä jonkun aikaa ennenkuin pystytään sanomaan, että paljonko siitä iPhonesta ihan oikeasti jää viivan alle.

Ne ovat ne volyymit mitkä lopulta ratkaisevat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä usko, että Apple puhelimellaan paljon edes meinaa tienata. Kyllä se lienee tarkoitettu lähinnä brändimielikuvia vahvistamaan ja siten lisäämään varsinaisten rahasampojen, soittimien ja läppäreiden myyntiä. Tietty jos hinnoittelussa mennään siihen, että se on melkein sama ottaa se ipodi puhelimella kuin ilman, niin sitten se kyllä myy.

Se on kyllä metkaa, millaisella hurmoksella väki lähtee Applen markkinointiin mukaan. Jotkut siellä osaavat hommansa tosi hyvin. Eikä pelkästään Jobs, joka kyllä hänkin on legendaarinen visiokauppias. Itse tuotteissahan ei ole mitään ihmeellistä, mitä kilpailijoilla ei olisi, mutta niissä selvästikin halutaan uskoa olevan jotain erityisen hienoa. Ja tämä on tullut ihan muutamassa vuodessa. Applehan oli jo menossa konkurssiin tai myyntiin jokunen vuosi sitten. Mutta sitten tuli muotoiluosastolla iDea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on kyllä metkaa, millaisella hurmoksella väki lähtee Applen markkinointiin mukaan. Jotkut siellä osaavat hommansa tosi hyvin. Eikä pelkästään Jobs, joka kyllä hänkin on legendaarinen visiokauppias.

Sen jälkeen kun ensimmäisen iPodin ostin vasta suht äskettäin, olen viihdyttänyt itseäni useamminkin USA:ssa ollessani Apple Storeissa. Toki tsekkaan uusimmat iPod-mallit, mutta ennen kaikkea "hengailen" siellä ja kuuntelen niiden "lahkolaisten" puheita myyjien kanssa. Ne jutut nimittäin kuulostavat aika ajoin siltä kuin oltaisiin jossain spesiaalilemmikkieläinruokakaupassa tai vastaavassa. Puhuvat niistä laitteistaan samaan sävyyn kuin lemmikeistään.

Itse tuotteissahan ei ole mitään ihmeellistä, mitä kilpailijoilla ei olisi, mutta niissä selvästikin halutaan uskoa olevan jotain erityisen hienoa. Ja tämä on tullut ihan muutamassa vuodessa. Applehan oli jo menossa konkurssiin tai myyntiin jokunen vuosi sitten. Mutta sitten tuli muotoiluosastolla iDea.

Olen käynyt läpi useamman eri MP3-merkin ja kun iPodin ostin, niin kyllä minä ainakin huomasin sen erilaiseksi. Hyvällä tavalla. Nyt on jo kolmas iPod menossa, joten jonkunlaiseen koukkuun lienen jäänyt :'(

Tuosta iPhonesta on nyt tullut luettua käyttäjäkommentteja netistä, ja siellä on joukossa ihan asiallisiakin. Ja ainakin niiden perusteella iPodin logiikka on saatu iPhoneen varsin onnistuneesti. Ja sen lisäksi kone on nopea kuin mikä, jos sitä vertaa johonkin S60-älypuhelimeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.