Guest Masa

iPhone (Apple osaa markkinoinnin / hypetyksen)

384 viestiä aiheessa

Nyt iPhoneen saa moniajon!

Jos laite on jailbreakattu käykää hakemassa Cydiasta semmoinen ohjelma kun Backgrounder. Nyt pysyy päällä monta appsia samaan aikaan!

Pysyykö käyttis pystyssä tai hidastuuko merkittävästi kun on useampi sovellus päällä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iPhonessa on minusta yksi ainoa mullistava feature, nimittäin käyttöliittymä. iPhonen laatikosta ei löydy manuaalia, koska et tule koskaan sitä tarvitsemaan.

Mitenhän tähän suhtautuu kuluttajaneuvojat siinä vaiheessa, jos joku tästä "ominaisuudesta" valittaa? Lain mukaan kun jokaisen laitteen mukana tulee toimittaa suomenkieliset käyttöohjeet laitteen käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenhän tähän suhtautuu kuluttajaneuvojat siinä vaiheessa, jos joku tästä "ominaisuudesta" valittaa? Lain mukaan kun jokaisen laitteen mukana tulee toimittaa suomenkieliset käyttöohjeet laitteen käyttöön.

Kyllä ainakin oman iPhonen mukana tuli suomenkielinen, puhelimen ja sen ohjelmien peruskäytön opastava manuaali, Pikaopas nimeltään. Paketista löytyi myös Tärkeitä tuotetietoja -vihkonen, jossa on  tietoa puhelimen käytöstä, käsittelystä, turvallisuudesta, akusta, ohjelmalisensseistä jne...  Ja nämä kaikki kirjallinen informaatio on luonnollisesti myös ruotsiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitin manuaalia, semmoista nokian 150 sivuista romaania. Kyllähän sen netistä saa toki. Mutta sitä ei tarvitse. Ainakaan itse en ole koskaan tarvinnut etsiä mitään manuaalista. Ei edes sähköpostin konffaamiseen mitä en ollut koskaan millään puhelimella ennen tehnyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri hintaluokan puhelimia? Siis tämä applen p****nhan saa vain operaattorin sopimuksella! Kyllä minä ainakin mielummin maksaisin vähän lisää, ettei tarvitse sitoutua. Minulle ne on saman hintaluokan puhelimia, viis siitä että toisesta pitää maksaa vähän enemmän, että saa käsiinsä sen. Minulle se että jotain puhelinta saa vain yhden operaattorin kautta tarkoittaa sitä että en haluaisikaan puhelinta.  :thmbdn: :thmbdn:

Olen samaa mieltä. Ihan sama asia jos ostais auton jolla voi ajaa vain vaikka shellin bensoiila. Idioottia touhua!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä on iPhonea katseltu, suomesta eräs matkapuhelin store myy alta 800€,

(pelkkä netti-ilmotus)

Ei taida saada vieläkään ilman Soneran kytkyä ?

Italiasta n. 800€ hintaan myös. Huonoja kokemuksia on italialaisten tavarantoimituksista :D

Mutta silmään osui Isosta-Britanniasta jokin firma, joka myisi 3G, 16gb mallia hintaan 300€,

laitoin e-mailia, ja vastauksena tuli että kerro vain koko osoitteesi + lähetä rahat western unionin kautta.

Niin saat puhelimen Applen tehtaan paketissa avaamattomana ja 2 vuoden takuulla kotiovellesi 48h sisällä..

Mitäs pitäisi ajatella ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja vastauksena tuli että kerro vain koko osoitteesi + lähetä rahat western unionin kautta.

Eikös tuo Western Union ole scammereiden suosiossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tässä mieleen, kuinkas helposti huomaa, jos käsissä on iPhonen kopio ?

Mitkä seikat osuvat eniten silmään ?

Sekä, jos ulkomailta ostaa niin toimiiko takuu myös Suomen maalla ?

Kenelläkään visioita miten iPhonen hinnalle tulee tapahtumaan ?

Aika korkea on tuolta Saapasmaasta tilatessa..

Ainahan hinnat tippuvat, mutta milläköhän aikataululla iPhonen ollessa kyseessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tässä mieleen, kuinkas helposti huomaa, jos käsissä on iPhonen kopio ?

Mitkä seikat osuvat eniten silmään ?

Sekä, jos ulkomailta ostaa niin toimiiko takuu myös Suomen maalla ?

Kenelläkään visioita miten iPhonen hinnalle tulee tapahtumaan ?

Aika korkea on tuolta Saapasmaasta tilatessa..

Ainahan hinnat tippuvat, mutta milläköhän aikataululla iPhonen ollessa kyseessä.

Paha sanoa varmaksi kun en ole kopiota käpistellyt. Veikkaanpa kuitenkin, että yleisen laadun ja yksityiskohtien perusteella ei mene kauaakaan että kopion erottaa. Käynnistämällä puhelimen huomannee ainakin. Tuskinpa yhdessäkään kopiossa on ihan samanmoista softaa. Lisävarmuutta toki tuo jos ostaa "oikeasta kaupasta" eikä hevosmiehiltä torilla.

Hinta tuskin putoaa mitenkään dramaattisesti ainakaan ennen seuraavaa mallia. Itse en ole sellaisesta vielä kuullut mitään mutta jossain vaiheessa sellainenkin toki tulee. Applen tietokoneetkaan eivät tosin halpene mitenkään mullistavasti edes uudemman mallin saapuessa.

Jos ostaisin italiantuonnin täällä, tekisin sen varmasti hopeisen omenan kavereiden kautta. Tuon aiemmin mainitsemani homppulaketjun perusteella uskaltaisin kyllä ostaa mikkow:lta (vai mikä se nimi nyt olikaan).

Olen lähdössä Roomaan maaliskuussa ja harkitsen vakavasti iPhonen ostamista sieltä. Kytkypuhelinta kun en tule koskaan ostamaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ostaisin italiantuonnin täällä, tekisin sen varmasti hopeisen omenan kavereiden kautta. Tuon aiemmin mainitsemani homppulaketjun perusteella uskaltaisin kyllä ostaa mikkow:lta (vai mikä se nimi nyt olikaan).

Häneltä juuri kysellet kyseistä kapistusta ja sieltä taitaa postiin sellainen kohta puoliin lähteä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Häneltä juuri kysellet kyseistä kapistusta ja sieltä taitaa postiin sellainen kohta puoliin lähteä. :)

Muista sitten kantaa laturia mukanasi jatkuvasti... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muista sitten kantaa laturia mukanasi jatkuvasti... ::)

En tiedä miten sinä oot iPhonea käyttäny mutta tässä omia kokemuksia akkukestosta.

Uusimmalla 2.2.1 firmiksellä:

Lähes jokaisella täydellä latauksella puhelin kestää standby tilaa noin 2d12h-3d, tänä aikana on yleensä 3-5h puheluita(tilastot puhelimen omista tiedoista), WLAN ja 3G päällä. Maileja puhelin hakee 15min välein. GPS:ääkin tulee välillä käytettyä ja nettiä selattua.

Verrattuna edelliseen puhelimeen joka oli E90 Commari niin kyllä akunkesto on ihan tuntuvasti parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä miten sinä oot iPhonea käyttäny mutta tässä omia kokemuksia akkukestosta.

Lähes jokaisella täydellä latauksella puhelin kestää standby tilaa noin 2d12h-3d, tänä aikana on yleensä 3-5h puheluita(tilastot puhelimen omista tiedoista), WLAN ja 3G päällä. Maileja puhelin hakee 15min välein. GPS:ääkin tulee välillä käytettyä ja nettiä selattua.

Verrattuna edelliseen puhelimeen joka oli E90 Commari niin kyllä akunkesto on ihan tuntuvasti parempi.

Miten tuota gepsiä voi käyttää? -en saa ku karttaa selattua mutten gps:'' osaa käyttää  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
...Hinta tuskin putoaa mitenkään dramaattisesti ainakaan ennen seuraavaa mallia. Itse en ole sellaisesta vielä kuullut mitään mutta jossain vaiheessa sellainenkin toki tulee.

iPhonen päivitys tai kokonaan uusi malli julkaistaan näillä näkymin kesäkuun 9. Applen kehittäjätapaamisessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla sama konfiguraatio, mutta ei tosin 3G:tä. Paljon puhetta päivän mittaan, ja akku finaalissa koko ajan. Roskiin lensi tuo laite muutaman kuukauden jälkeen, ja nyt on Nokian E71, johon olen olut tyytyväinen. Työkäyttöön tuosta iPhonesta ei tosiaan ollut, mutta ihan kiva lelu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla sama konfiguraatio, mutta ei tosin 3G:tä. Paljon puhetta päivän mittaan, ja akku finaalissa koko ajan. Roskiin lensi tuo laite muutaman kuukauden jälkeen, ja nyt on Nokian E71, johon olen olut tyytyväinen. Työkäyttöön tuosta iPhonesta ei tosiaan ollut, mutta ihan kiva lelu.

Täällä ja yksi E71 käyttäjä ja siihen erittäin tyytyväinen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä ja yksi E71 käyttäjä ja siihen erittäin tyytyväinen...

Täällä toinen. Yksinkertaisesti loistava puhelin. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin eli sinulla on/oli tyystin eri puhelinkin sitten ja akku on/oli ihan toisenlainen. Firmwarepäivitykset ovat myös akkukestoa suuresti nostaneet.

3G on paljon suurempi tehosyöppö, kuin 2G. Ja firmwraet ovat samat, kuin 3G:n kanssa. Enkä ollut yksin tuon ongelman kanssa. Vähänkään enemmän työkseen puhelinta käyttävät joutuvat kantamaan laturia mukanaan jo ihan siitäkin syystä, ettei iPhonen latureita loju nurkissa samalla lailla, kuin Nokian.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko ihan faktaa tuo väittämäsi vai luuletko/toivotko vaan? Ipodeja on myös aika isolla määrällä ihmisiä ja kohtuu-uusien ipodien laturit kyllä näyttää käyvän iphoneissakin... Minä olen kyllä havainnut iPhonen parhaimmaksi luurikseni so far, joka osa-alueella.

Riippuu missä viettää aikaansa. Ehkä junnu/teinipiireissä noita soittimia lojuukin joka paikassa, mutta työelämässä kun ollaan, niin täällä ei ainakaan toistaiseksi ole yhtään näkynyt. Hyvä, että olet löytänyt sinulle sopivan puhelimen. Minun käyttööni se ei ollut sopiva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähänkään enemmän työkseen puhelinta käyttävät joutuvat kantamaan laturia mukanaan jo ihan siitäkin syystä, ettei iPhonen latureita loju nurkissa samalla lailla, kuin Nokian.

Tähän kiusaan onkin tulossa lääke, kun Digitoday uutisoi tänään näin:

KÄNNYKÖISSÄ YKSI LATURI VUOTEEN 2012 MENNESSÄ

Matkapuhelinvalmistajat ja operaattorit ovat sopineet, että ne alkavat käyttää yhtä standardoitua laturimallia. Mobiilialan järjestön GSMA:n mukaan teleala haluaa olla entistä ekologisempi.

lisää aiheesta: http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2009/02/17/knnykiss-yksi-laturi-vuoteen-2012-menness/20094422/66

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän kiusaan onkin tulossa lääke, kun Digitoday uutisoi tänään näin:

KÄNNYKÖISSÄ YKSI LATURI VUOTEEN 2012 MENNESSÄ

Matkapuhelinvalmistajat ja operaattorit ovat sopineet, että ne alkavat käyttää yhtä standardoitua laturimallia. Mobiilialan järjestön GSMA:n mukaan teleala haluaa olla entistä ekologisempi.

lisää aiheesta: http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2009/02/17/knnykiss-yksi-laturi-vuoteen-2012-menness/20094422/66

Näkis vaan, että Apple tuohon mukaan lähtee... ::) iPhonessa tuon liittimen läpi menee myös ääni, kuva ja data, joten ihmettelen, jos tosiaan Applen laitteisiin tuo tulee mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.