Aarno Isomäki

ilmakuvia yyteristä

2 viestiä aiheessa

aamulla lenneltiin siis jämillä, jossa oli alkamassa riippuliidon rankingkilpailut.  keli oli melko syheröinen ja epävakaan näköinen jo aamusta. suuntaa sitten  pohdittiin ja netistä sääennusteita tutkittiin. näytti siltä, että rannikolla olisi heikkoa tuulta ja auringonpaistetta. haa! mennääs poriin päräyttään!

jämijärven teboililla käytiin mennessä mun koneen ratkennutta pakoputkea tinaamassa. matkalla pomarkuussa tuli vettä, niinkuin sieltä esterin yhestä paikasta, mutta luottavaisina ennusteisiin ajeltiin vaan rannikolle päin. torniin soiteltiin useaan otteeseen, koska oli tarkoitus kaupungin päälläkin käydä ja sehän sattuu olemaan porin kentän lähialuetta. tornista ei kuitenkaan vastattu. ei sitten voitu mennä kylän päälle, koska tornihan voi aueta kesken lennon.

aikansa ajelutti, ennenkuin yyteristä löysimme soveltuvan starttipaikan (kohtuullisen varusteidenkantamismatkan ulottuvilla olevan)

vinkki muillekin, jotka menevät yyteriin lentämään. se löytyy "purjelautarannalta". opasteet on. silti piti vielä n. 200m kantaa kamppeita, ennekuin löytyi esteetöntä rantaa startata.

startit tehtiin tietysti avojaloin. siellä kun on sellainen kulttuuri, ettei kengät jalassa juuri kukaan kävele rannalla;-)

arto starttaa piitsiltä.

[ attachment removed ]

nakurantakin kuulemma täällä on jossain. en vaan onnistunut ketään bongaamaan.

[ attachment removed ]

artolla oli terävämpi katse... tainnu juuri nähdä jotain mukavaa, kun noin naurattaa juuri ennen laskua...

[ attachment removed ]

rantaterassi

[ attachment removed ]

yleisnäkymää.

[ attachment removed ]

hotelli. taustalla reposaari ja mäntyluoto meri-porissa.

[ attachment removed ]

minä itte. tai oikeestaan mun varjo. tai oikeestaan varjon varjo. ja mun varjo tietysti myös...

[ attachment removed ]

vesiliukumäki dyyneillä.

[ attachment removed ]

yyterinliete on jonkinlainen suojelualue hiekkarantojen vieressä.

[ attachment removed ]

munakarille johtaa vedenalainen polku

[ attachment removed ]

kolari. pitäis kattoo minne ajelee, eikä töllistellä taivaalle!

[ attachment removed ]

loppuun vielä viikon luontokuva.

[ attachment removed ]

yyterin lento oli kyllä hienoin lentokokemus pitkästä aikaa. vaikka lento kesti vain reilun vartin, tasainen merituuli, auringonpalvojien positiiviset reaktiot, auringonpaiste ja hienot maisemat tekivät lennosta unohtumattoman. pari kertaa ajeltiin hiekkaranta päästä päähän (yhtään ei enmpää viitsinyt, ettei lomalaiset häiriinny), mutta tällä kyllä eläisi puoli vuotta (revon timoa lainatakseni), vaikka ei yhtään tämän jälkeen pääsisi lentämään!

keliä olisi paluumatkallakin ollut, mutta hienon lennon lumousta ei viitti särkeä vähään aikaan sisämaan kytölennoilla:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla