Ilkka Mannikainen

HEL-DEL-HEL 30.6.-1.7.07

32 viestiä aiheessa

Talvella joku antoi vinkin Pallontallaajissa, että Delhin lentoja saa superhalvalla Arean kautta kun lähtöasema on Vilna. Noh, siinä ei kauaa aikailtu kun oli liput hallussa hintaan 184 euroa VNO-DEL-VNO. Pari päivä myöhemmin hinnoitteluvirhe oli korjattu lähemmäs neljääsataa euroa.

Ja matkahan on aloitettava Vilnasta sillä jos ensimmäistä väliä lipusta ei lennä niin lopuillekaan lennoille ei kannata yrittää mukaan.

 

Tässä kuvakooste mitä tuolla rahalla nyt sai ja miten reissu eilen ja tänään aamulla eteni:

 

Lauantaiaamu 30.6.2007 09:30:

EE-KRK paikka 3A

AY3131

HEL-VNO

 

Siellä se LGE köllöttää jo kolmekolmosessa kiinni. Palannut aamulla Delhistä.

[ attachment removed ]

 

 

Sitten matka kohti Delhiä alkaa 22L.ltä. Kotimaisemia kuvatessa....

[ attachment removed ]

 

Kone Delhin reissulla onkin nykyään tällainen ennekuin A330 tulee. Perillä Delhissä ei ole kun kuulo mennyt, hampaat irti ja munuaiset pois paikoiltaan ATR:n käsittelyn jälkeen.  :D  Kamalia pelejä nämä Aeron koneet.

[ attachment removed ]

 

 

Vilnan kentällä ei ihan mennyt kaikki putkeen. Tulimme Helsingistä myöhässä ja siihen olemattomaan terminaaliin oli tietenkin bussikuljetus koneelta. Kun bussi oli terminaalin kohdalla, huomasin toisella puolella bussin joka vei Helsinkiin lähtijät koneelle, olevan jo täydessä lastissa. Vielä oli kuitenkin selvittävä passintarkastuksesta ja turvatarkastuksesta terminaalissa, että olisin itse siinä samassa bussissa sillä olinhan lähdössä tällä samalla koneella samantien takaisin Helsinkiin.

Transit-systeemi toimi Vilnassa ihan yhtä hyvin kun Riikan kentällä eli ei ollenkaan.  ::)

 

30.6.2007

EE-KRK

AY 3132

VNO-HEL

 

Paluumatkalla Vilnasta, vasemmalle jää Helsingin Delhi.  :D

[ attachment removed ]

 

 

 

Tästä ei putki pitene Helsinki-Vantaalla. Gate 33.

[ attachment removed ]

 

 

 

Ja koska turistiluokka on tänään myyty täyteen, on jonkun uhrauduttava siirtymään keulaan päin. Paikka 28A vaihdettu 3A:ksi. Olisikohan se reklamaation paikka kun paikat vaihtuu noin asiakasta kuulematta. :)

 

OH-LGE

AY 21

HEL-DEL

klo 14:15

 

 

Tästä se lähtee tämäkin reissu todella käyntiin!. Kuplajuoma alkujanoon.

[ attachment removed ]

 

 

Infotaulu on saanut uuden ilmeen. Keskustelua herättänyt tuplanopeus on näytöistä poistettu kokonaan ja enää näkyy vain korkeus sekä lentoajat. Toivottavasti nopeusnäyttö palaa pian ruutuihin.

[ attachment removed ]

 

 

 

Sitten liikkeelle. Lähtö 22R:ltä.

Tapiolassa nautitaan aurinkoisesta lauantaista.

LGE suuntaa pääkaupunkiseudun kaarroksien kautta kohti Viroa, Venäjää, Kazakstania, Afghanistania, Pakistania ja sieltä Intia  ja pikkuhiljaa Delhi Int.

[ attachment removed ]

 

 

Laajakangas esiin ja elokuva-aika. Palstan karmaa elokuvan tunnistaville. ;)

[ attachment removed ]

 

 

Syödääs vähän; alkuruokana intialainen kurkkusalaatti. Knölli keskellä on peruna intialaisittain.

[ attachment removed ]

 

 

Pääruoka lammasta intialaiseen tapaan. Erittäin maistuva annos. Mukissa Etelä-Afrikkalaista rypäletuotetta.

[ attachment removed ]

 

 

Hyvät Naiset ja Herrat, Delhi Internationalin sisäänkäynti. Sisään terminaaliin ei ole asiaa jos ei ole esittää matkalippua. Pitää hyvin asiattomat ja muut puuhastelijat poissa kentältä. Kentän edessä sen sijaan näytti olevan nukkumapaikka kymmenille paikallisille.

[ attachment removed ]

 

Sitten muutama sana Delhin transitista tai sen olemattomuudesta:

Tarkoitus oli lähteä tälle matkalle Intian Transit-viisumi taskussa (hinta12e). Eivät kuitenkaan myöntäneet TR-viisumia vaan oli pakko ottaa puolen vuoden multiple-turistiviisumi (hinta 50). Oli myös mahdollisuus, että lähtisin matkaan ilman viisumia sillä olin vain vaihtamassa konetta Delhissä. Ja nyt kyllä voi jälkiviisasti todeta, että aina viisumi Intiaan mennessä!

Transtia ei ollut mahdollisuus käyttää sillä LGE jäi viimeiseen riviin standille Delhissä josta bussilla terminaaliin. Terminaalin ovesta sisään ja vastassa oli vain ja ainoastaan passintarkstus jossa olisi tullut isoja ongelmia jos ei olisi ollut viisumia.

Menin passintarkatuksen ja tullin läpi ulos koko kentältä, hissillä seuraavaan kerrokseen ja siellä Finnairin lähtöselvitykseen ja taas passintarkastukseen.

 

Kyllä oli muuten söpöjä tyttöjä Finnairin check-in -tiskillä, eräs lähti vielä henkilökohtaisesti saattamaan passintarkastukseen ja loungeen. 8)

 

 

Loungeen vievältä portaikolta kuvattu rintamasuunta. Kello noin 02.00 paikallista aikaa.

[ attachment removed ]

 

 

Ja katse vasempaan päin. Tässä terminaali itseasiassa olikin immigrationin jälkeiseltä ja "ostoskadun"  osalta eli ei tosiaankaan mikäään iso kenttä vaikka miljoonakaupungissa sellaisen luulisi olevan.

[ attachment removed ]

 

 

Turvatarkastuksen labyrintti. Pari tuntia aiemmin tämä nauha-asetelma täynnä kansaa. Turvatarkastuksessa käsimatkatavaroiden tägiin laitetaan myös leima ja jos sitä Finnairin tägiä ja leimaa ei ole portilla esittää niin tulee ongelmia.

Huomaa aidattu norsu!

[ attachment removed ]

 

 

Jos ei ihan pakottava tarve ole asioinnille niin ehkä jää asiat koneeseen.

[ attachment removed ]

 

1.7.2007

OH-LGE

AY22

DEL-HEL

klo 03:05

 

 

CF-6 kiipeää kuumassa Intian yössä Delhin päälle. Ulkolämpötila +33 kello kolme yöllä.  Tässä vaiheessa koneessa oli vielä jokunen aste enemmän kun neljän tunnin käännön ajan ständillä lämmennyt runko sai 220 paxia hikoilemaan. LGE:n raitisilmasuuttimien puute taas tuli todistettua. Voi sanoa, että oli hieman kuuma koneessa.

Eikä tarvitse varmaankaan kertoa, että oli ripeää kyytiä.  :laugh:

[ attachment removed ]

 

 

Yöpala nousun jälkeen. Kuvattu sämpylä oli vähän liian terveellinen allekirjoittaneelle joten keskityin paikalliseen jugurttiin ja Kingfisheriin. Plussaa lennättävälle yhtiölle paikallisesta oluesta.  :thmbup:

Hyvin mahtuu syömään ja olemaan kun on kolmen istuttava rivi kokonaan omassa käytössä. Pyysin kauniilta checkarilta Delhissä josko blokkaisi kaksi muuta paikkaa B ja C niin ettei niille tule ketään. Ja kyllähän kun kauniisti pyytää ja kauniisti hymyilee niin toiveet toteutetaan. ;)

[ attachment removed ]

 

 

Huomenta! Kerava ja päärata uinuu vielä.

[ attachment removed ]

 

 

Touchdown klo 07:15, tunnin etuajassa. Mentiin ohi zulugabrielista joten piti heittää ukemit ja sitten portille 30

[ attachment removed ]

 

Lämpötila Helsinki-Vantaalla mukavat 17 astetta ja taas on yksi reissu takanapäin. Delhiin arvelen lähteväni jossain vaiheessa uudestaan ja vielä niin että pääsee kenttää pidemmälle.  :laugh:

 

 

Seuraavassa osiossa ensi viikolla seikkaillaan Budapestiin kuuluisalla marsuhäkillä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivat kuvat. Tuli nälkä katsellessa noita ruokia.  :laugh: Keravakin päässyt kuvaan vaikken tunnistakkaan paikkaa.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkakuvat ovat mahtavia! Kun saat vielä noi muutamat toimiin niin avot!  :thmbup:

EDIT: Nythän ne toimii.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavat matkakuvat! Näitä katsoessa tulee aina itsellekkin mieli lähteä matkaan.  8)

Ja elokuva joka tuolla matkustamossa pyörii on tietenkin Casino Royale.  ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivat kuvat. Tuli nälkä katsellessa noita ruokia.  :laugh: Keravakin päässyt kuvaan vaikken tunnistakkaan paikkaa.  :thmbup:

 

Eiköhän kysymyksessä ole Körsö?

 

Mutta, kaikenkaikkiaan hyviä kuvia. Itselläni on kokemusta Intiasta viimeksi Mumbaista huhtikuussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivat kuvat. Tuli nälkä katsellessa noita ruokia.  :laugh: Keravakin päässyt kuvaan vaikken tunnistakkaan paikkaa.  :thmbup:

 

Vantaata toi jo kyllä on, Vallinojaa,  ;) Saviontie menee radan varressa ja toi poikittainen tie on Anttilantie.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ja elokuva joka tuolla matkustamossa pyörii on tietenkin Casino Royale.  ;)

 

 

Kyllä.

 

 

 

Ai oisko se sittenkin Korsoa.... :)

 

Se mikä itseäni harmittaa on se, että tuolla Delhissä käydään yöllä ja on paikoin säkkipimeää. Siellä olisi ollut Alitalian cargo MD-11 ja 777 kuvattavissa . KLM oli myös paikalla Mädärillä.

LGE:stäkin olisi saanut ständillä kivoja kuvia valoisaan aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vantaata toi jo kyllä on, Vallinojaa,  ;) Saviontie menee radan varressa ja toi poikittainen tie on Anttilantie.

 

Aijaa no sitten  8) Ei ihme etten tunnistanut paikkaa vaikka kattelinkin tarkasti. ;p No keravahan on niin outo kaupunki ettei sitä tunnista vaikka koko ikänsä siellä onkin asunut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä nähdä, että Ilkkakin on saanut kameran reissuun mukaan, mutta homma seis, vaarantava virhe... CFM on juuri se kaiken pahan alkulähde, eli A340:n ruma, tehoton, rumaääninen, muovinen, aina hajalla oleva, säälittävä moottori josta ei ole mitään hyötyä kenellekään. Kuvassasi oleva moottori on sen sijaan uljaan, loistavan, toimintavarman, korvaamattoman ja aina kiiltävän työjuhdan, MD-11:n CF6. Perusasioita. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi juma mikä amatöörimäinen virhe. Lukenut niin paljon tuota CFM -propagandaa täältä, että nyt se on jäänyt jo päähän. ;D

 

Paha virhe joka pitää oikaista heti! Hävettää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät kuvat! Itsellä sama reissu edessä lokakuussa, tosin Delhissä viivyn hieman kauemmin. ;)

 

Ei sitten enää riittänyt intoa toiseen Vilnan keikkaan? :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

CF-6 kiipeää kuumassa Intian yössä Delhin päälle. Ulkolämpötila +33 kello kolme yöllä.  Tässä vaiheessa koneessa oli vielä jokunen aste enemmän kun neljän tunnin käännön ajan ständillä lämmennyt runko sai 220 paxia hikoilemaan. LGE:n raitisilmasuuttimien puute taas tuli todistettua. Voi sanoa, että oli hieman kuuma koneessa.

Eikä tarvitse varmaankaan kertoa, että oli ripeää kyytiä.  :laugh:

 

 

Mitä luulet mikä on 219 matkustajalla mielessä? Ällöttävän kuuma ja keleksiä hiostava kone vai ihanan super mahtava nousukulma ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Oli myös mahdollisuus, että lähtisin matkaan ilman viisumia sillä olin vain vaihtamassa konetta Delhissä. Ja nyt kyllä voi jälkiviisasti todeta, että aina viisumi Intiaan mennessä!

Transtia ei ollut mahdollisuus käyttää sillä LGE jäi viimeiseen riviin standille Delhissä josta bussilla terminaaliin. Terminaalin ovesta sisään ja vastassa oli vain ja ainoastaan passintarkstus jossa olisi tullut isoja ongelmia jos ei olisi ollut viisumia.

 

Hmmm.. Olisivatko lähettäneet seuraavalla mahdollisella koneella takaisin Helsinkiin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä luulet mikä on 219 matkustajalla mielessä? Ällöttävän kuuma ja keleksiä hiostava kone vai ihanan super mahtava nousukulma ;D

Kyllä epäilen monen ellei jopa jokaisen ihastelleen mahtavaa McDonnelin suorituskykyä vaikkakin koneessa oli vielä tuolloin kuuma. ;)

 

Hmmm.. Olisivatko lähettäneet seuraavalla mahdollisella koneella takaisin Helsinkiin ;D

 

Niin tai laittaneet paikalliseen kaappiin odottamaan jatkokäsittelyä. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä luulet mikä on 219 matkustajalla mielessä? Ällöttävän kuuma ja keleksiä hiostava kone vai ihanan super mahtava nousukulma ;D

 

Hehe,  :) Uskon, että matkustajat hikoilivat entistä enemmän pelätessään kestääkö ikivanha kone nousun. Finnairilta hyvä keino saada "läskin" matkustajat rentoutumaan tarjoilemalla paikallista olutta, jonka valmistuksessa on käytetty suurella todennäköisyydellä eräitä hassunnäköisen luonnontuotteen lehtiä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät kuvat! Itsellä sama reissu edessä lokakuussa, tosin Delhissä viivyn hieman kauemmin. ;)

 

Just ostin äeteelle ja sen serkulle liput neljäs lokakuuta lennolle Delhiin. Et kai meinaa olla samalla lennolla?? :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Just ostin äeteelle ja sen serkulle liput neljäs lokakuuta lennolle Delhiin. Et kai meinaa olla samalla lennolla?? :D

 

 

En sentään, syyslomaviikolla matkustamme (14.-22. päivä). :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En sentään, syyslomaviikolla matkustamme (14.-22. päivä). :)

 

toi viikko oli aika kallis kun kattelin lippujen hintoja finskin sivuilta. onneks liput makso about 190€ suunta niin ei tullu kauheesti hintaa loppusummaksi, toimistomaksukin oli vain 12€ per lippu kun verkkopankin kautta makso... mutsi totes noista kuvista et onneks siellä kentällä ei tarttee kauaa olla odottamassa :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

toi viikko oli aika kallis kun kattelin lippujen hintoja finskin sivuilta. onneks liput makso about 190€ suunta niin ei tullu kauheesti hintaa loppusummaksi, toimistomaksukin oli vain 12€ per lippu kun verkkopankin kautta makso... mutsi totes noista kuvista et onneks siellä kentällä ei tarttee kauaa olla odottamassa :D

 

Itse hyödynsimme äitienpäiväviikonlopun tarjousta, josta saimme liput 299€, meno-paluu. ;)

 

Joo saa nähdä että millasta reissua sitten luvassa... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hauskat kuvat ja erityisesti kuvatekstit.

Mitä se koko reissu nyt lentojen ja viisumin osalta maksoi? Lähinnä se HEL-VNO-HEL (vai oliko vain yksi sivu?) taisi jäädä kertomatta.

Entä onko niin, että Finnair päästäisi matkustajat ilman viisumiakin Delhiin? Sehän olisi lähes heitteillejättöä, jos ja kun siellä määräasemalla joutuu heti kättelyssä näyttämään sitä puuttuvaa dokumenttia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapiolassa nautitaan aurinkoisesta lauantaista.

Vai, että Tapiolassa. ;D Olisko pääkaupunkiseudun opiskelu mitään? Kuvassahan on Suomenoja, ja Olari-Matinkylä alue. ;)

 

Yöllä 33 astetta. :o Hyvä matkakertomus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla