Guest romurallye

liikaa hydraulinestettä

11 viestiä aiheessa

Finskin bussi lähdössä Milanoon ei pääse lähtemään sen vuoksi kun hydraulinestettä on liian paljon. Voisi kuvitella, että yleisempi ongelma on se kun nestettä on liian vähän, eli miten kummassa sitä voi olla liikaa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finskin bussi lähdössä Milanoon ei pääse lähtemään sen vuoksi kun hydraulinestettä on liian paljon. Voisi kuvitella, että yleisempi ongelma on se kun nestettä on liian vähän, eli miten kummassa sitä voi olla liikaa ?

 

No kun ovat mokomat menneet piirtämään siihen "mitta-asteikkoon" sekä ylä- että alarajan. Ei muuten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nesteen määrä kun ei itsestään ainakaan lisäänny ja huollossa tuijotettaneen silmä kovana mittatikkua kun kaadetaan öljyt sisään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaaha, vika kuulemma löydetty, ja varaosia haetaan, mutta eivät kerro julki sen enempää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..tai silmälasit hydraulinesteiden täyttäjille ;)

 

Mitenhän on, onko tuohon(kin) joku erityisermpi kone, vai ihan normaali pumppu jolla lentokonemekaanikko mittatikkua/ mitta-asteikkoa hyväksikäyttäen täyttää sen säiliön? Päätellen siitä että varaosia haetaan niin kai tuohon operaatioon sitten joku spesiaali kone on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, oli se omituinen episodi. Niissä hydraulivermeissä joita olen rassannut, nesteet yleensä vuotavat ulos eivätkä lisäänny. Lisäksi tarvittiin varaosia liiallisten nesteiden poistoon... noh, anturivika voi olla kyseessä. Nyt kumminkin ko. bussi on jo taivaltanut matkaa hyvän aikaa kohti Italiaanolaa. Itse en siis istu mukana vaan avokas vaimo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No juu, kyllä säiliöissä yleensä tosiaan tapaa olla jonkinlainen huohotus mistä valuu ylimääräinen pois jos on reilusti liikaa nestettä lisättynä. Kenties lentokoneissa ei sellaista ole esim. paloriskin tms. takia? Tiedä siitä kun en ole mikään lentokonemekaanikko.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee arvailuksi, ja varsinkin kun ei tunne bussin sielunelämää ollenkaan...

Ettei vaan olisi ollut kyseessä tilanne jossa nestettä on siirtynyt järjestelmästä toiseen, jolloin vastaanottava järjestelmä ylitäyttyy? 

Siirtyminen saattaa käydä sisäisen vuodon takia, tai joissain koneissa siirtyminen tapahtuu näppihäiriön johdosta.

 

Anturivikakin tietysti hyvä ehdokas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tuskin liiallisen nesteen takia varaosia haetaan, ellei jostain toisesta järjestelmästä valu lisään, en itsekkään tuohon usko.

Hyvä että vika korjataan, ja Jaakko, jos tämän luet palautin koneesi avaimet sähköpostilla tietty.

Toimi hyvin ja ajoin nätisti. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tuskin liiallisen nesteen takia varaosia haetaan, ellei jostain toisesta järjestelmästä valu lisään, en itsekkään tuohon usko.

Hyvä että vika korjataan, ja Jaakko, jos tämän luet palautin koneesi avaimet sähköpostilla tietty.

Toimi hyvin ja ajoin nätisti. 8)

 

Joo Arne kiitos huomasin . Nyt ei muuta kuin leimoja papereihin ja kelppareita hakemaan.

Voisit soittaa suoraan sitten mihin yhtiöön menet reitille. :thmbup:

jk. muistathan, ettet voi ekalla keikalla laittaa viittä tai kuutta nauhaa samaan hihaan. Tai voi jos pidennytät hihat. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään