Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Tässä olis pari kuvakysymystä. Asiantuntijoille ei varmaan mitään vaikeita, mutta laitetaan nyt kumminkin. Kuvat otettu pokkarilla joten taso on mitä on. Kuva 1. [ attachment removed / expired ] Kuva 2. [ attachment removed / expired ] Kuva 3. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Toka on Beechcraft, varmaan OH-BBA.. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Kallelle ekasta pisteet ja Pekolle toisesta. Tästä koneesta eka kuvakyssäri. [ attachment removed / expired ] Tässä kone isompana. [ attachment removed / expired ] Tässä toiseen kysymykseen oikea vastaus joka Pekolta jo tulikin. [ attachment removed / expired ] Ja tässä koneen tiedot. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Laitetaanpa pari lisää. Kuva 4. [ attachment removed / expired ] Kuva 5. [ attachment removed / expired ] Kuva 6. Tämä on helppo, kauanko menee aikaa oikeaan vastaukseen [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Viimeinen on MiG-21:n nokkakartiosta. Kannattaa nimetä kuvat jotenkin muuten kuin valmiilla vastauksilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Sori Johannes mut nyt en oikein ymmärtänyt sun viestiä Eli miten kuvien nimissä näkyy valmiit vastaukset. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Sori Johannes mut nyt en oikein ymmärtänyt sun viestiä Eli miten kuvien nimissä näkyy valmiit vastaukset. No esim. viimeisen kuvan nimi näkyy olevan "keulakartio_mig.jpg" ei siinä tarvitse Sherlock Holmes olla tajutakseen mistä koneesta on kyse, jos nyt muutenkaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 No nyt selkis kiitoksia vaan Terolle. Kas kun en ole aikaisemmin pahemmin kuvia minnekkään lähetellyt ja tänne vielä vähemmän ( nämä oli ekat kuvat ) niin mokahan sitä tuli tehtyä :'(. lupaan parantaa tapani Mitä tulee tuohon viimeiseen kuvaan niin kyllä minä sen arvasin että se on helppo kunhan tuli se vaan tilapäisessä mielenhäiriössä tänne laittettua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 No nyt selkis kiitoksia vaan Terolle. Kas kun en ole aikaisemmin pahemmin kuvia minnekkään lähetellyt ja tänne vielä vähemmän ( nämä oli ekat kuvat ) niin mokahan sitä tuli tehtyä :'(. lupaan parantaa tapani Mitä tulee tuohon viimeiseen kuvaan niin kyllä minä sen arvasin että se on helppo kunhan tuli se vaan tilapäisessä mielenhäiriössä tänne laittettua. Tero jo vastasikin asiaan, jota tarkoitin. Oikeisiin vastauksiin menee tällä foorumilla tosin muutenkin vain sellaiset 10 sekuntia, vaikka kyssärikuvat olisi nimetty miten tahansa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Taidan olla vähän jäävi vastaamaan näihin Tarkemmin sanotttuna tuo kuva ei ole nokkakartiosta, vaan sen suojasta Juha. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Kun noita lamppuja tulee esille niin kysytäänpä tämäkin: mikä kone? [ attachment removed / expired ] Ei ole Jawa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Tarkemmin sanotttuna tuo kuva ei ole nokkakartiosta, vaan sen suojasta No niin on, kyllä minä sen tiesin. En vain kirjoittanut sitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Kun noita lamppuja tulee esille niin kysytäänpä tämäkin: mikä kone? Ei ole Jawa. Heitetäänpä veikkauksena, että Hawker Siddeley Gnat T1 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Annetaan vinkki, kaikki kuvat ovat ilmailumuseosta Vantaalta. Tarkennetaan myös kysymyksiä Mistä koneesta kuvan 3 valonheitin on. Mistä koneessa kuvassa 4 oleva tähtimoottori on. Kuvaan viisi olinkin jo laittanut epähuomiossa vastauksen eli museossa kakkoshallissa oleva malminetsintäkoneen peräkartio tai mikä sitten lienee oikealta nimeltään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Olisko kuva 4 Brewster-lennokista? Sami Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Samille pisteet Tästä koneesta oli kysymys. [ attachment removed / expired ] Rakennuttaja. [ attachment removed / expired ] Kuvakyssäriin numero 3 ei ole tuulut yhtään vastausta, onko vaikea vai liian helppo. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Kuvakyssäriin numero 3 ei ole tuulut yhtään vastausta, onko vaikea vai liian helppo. Taitaa lampun asento hämätä ... Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Niinpä nyt vasta huomasin sen itsekkin joten laitetaanpa lamppu oikeinpäin. [ attachment removed / expired ] Joko helpottaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Heitetäänpä veikkauksena, että Hawker Siddeley Gnat T1 Jep. Tai tarkkaan ottaen Folland, mutta aika lailla samasta asiasta lienee kysymys. Tietääkö kukaan mistä? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2007 Jep. Tai tarkkaan ottaen Folland, mutta aika lailla samasta asiasta lienee kysymys. Tietääkö kukaan mistä? Mikäli Airliners.nettiin on uskominen niin Folland Gnateissa erilainen keula, samanlainen kuin Suomen Gnateissa aikoinaan. Mutta joo, sama kone varmastikin.... Mutta paikasta sen verran, että olisko nyt sitten tuo Kemble? Ja siellä joku museo? http://www.airliners.net/open.file/0691000/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2007 Mikäli Airliners.nettiin on uskominen niin Folland Gnateissa erilainen keula, samanlainen kuin Suomen Gnateissa aikoinaan. Mutta joo, sama kone varmastikin.... Airlinersissa luokituksessa/merkissä on virhe. Kaikki Gnatit ovat Follandeja. Gnat-tuotanto Briteissä jatkui vuoteen 1960 (Intiassa taisi jatkua vielä myöhemminkin, ja siellä kehitettiin edelleen...) ja Hawker Siddeley-nimi tuli käyttöön vasta 1963. Lisää esim: http://en.wikipedia.org/wiki/Folland Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2007 Airlinersissa luokituksessa/merkissä on virhe. Kaikki Gnatit ovat Follandeja. Gnat-tuotanto Briteissä jatkui vuoteen 1960 (Intiassa taisi jatkua vielä myöhemminkin, ja siellä kehitettiin edelleen...) ja Hawker Siddeley-nimi tuli käyttöön vasta 1963. Lisää esim: http://en.wikipedia.org/wiki/Folland Janne Niin siis nimenomaan tuo RAF:n käyttöön tullut T.1 -versio on Hawker-Siddeley kuitenkin: "The plane entered production with the RAF as the Fo.144 Gnat Trainer (later renamed the Gnat T.Mk1) but not until Folland was taken over by Hawker Siddeley at the insistence of the British government, which preferred to deal with a select few large, industrial groupings, rather than small, private-venture companies like Folland." Lähde:http://www.warbirdalley.com/gnat.htm "While a development batch of T.1s had been ordered in 1958, the order for production examples did not arrive as expected. Many at Folland were of the opinion it was deliberately held back by the government to force them to accept a take-over by Hawker-Siddely - part of the government's plan to rationalise the various aviation manufacturers into a far smaller number of larger companies. In August 1959 the first T.1 development aircraft flew and once Folland had been swallowed by HS, the production order duly arrived, with 30 ordered in February 1960. " Lähde:http://www.thunder-and-lightnings.co.uk/gnat/history.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2007 Mutta paikasta sen verran, että olisko nyt sitten tuo Kemble? Ja siellä joku museo? http://www.airliners.net/open.file/0691000/M/ Ei ole. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla