Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2007 Spottausmatka Arlandaan alkoi mukavasti, viereisellä portilla terminaali 2:ssa oli Germanwingsin Park Inn hotels -logojetti D-AKNF. [ attachment removed / expired ] Koska siirtyminen autovuokraamoon tapahtui nopeasti päätin yrittää ehtiä kuvaamaan logojetin lähdön kiitotieltä 08. Kun pääsin paikalle, niin se oli vasta viides lähtenyt kone. Sitä ennen lähti mm. tämä ainoa SAS:n väreissä oleva Avro RJ70 EI-COQ, jolla operoidaan ainakin Lontoon Cityn kentälle. Konetta operoi Transwede. [ attachment removed / expired ] D-AKNF nousussa 08:lta. [ attachment removed / expired ] Nordic Leisuren MD-83 SE-RDM. [ attachment removed / expired ] Loput kuvat ovat 01R:ltä, joka oli käytössä laskeutuville koneille. SE-DSO on Malmö Aviationilta vuokrattu Skywaysin ainoa Avro RJ100. [ attachment removed / expired ] Sky Expressin Saab 340 -rahtikone SP-KPO, josta ei löytynyt netistä yhtään kuvaa eikä tietoa sarjanumerosta. Yhtiö käyttää radiokutsua "Express Sky", koska kutsu "Sky Express" on Skywaysin käytössä. [ attachment removed / expired ] Amapola Flyg AB:n Fokker 50 SE-LJG. [ attachment removed / expired ] Vinkkinä se, että Finnairilla on ensi keskiviikkoon asti viikkotarjouksessa meno-paluulippuja Helsingistä Arlandaan ajalle 30.7.-26.8. hintaan 99 euroa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2007 Sky Expressin Saab 340 -rahtikone SP-KPO, josta ei löytynyt netistä yhtään kuvaa eikä tietoa sarjanumerosta. Yhtiö käyttää radiokutsua "Express Sky", koska kutsu "Sky Express" on Skywaysin käytössä. Voisiko kyseessä olla ex-OH-FAB, ex-SE-KCS (cn 340A-066)? 340 tuotantolistalla tuo on ainoa Sky Expressin koneista, joka ei ole SP-rekisterissä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2007 Sitä ennen lähti mm. tämä ainoa SAS:n väreissä oleva Avro RJ70 EI-COQ, jolla operoidaan ainakin Lontoon Cityn kentälle. Onko peräsimestä lähtevä "nauha" tiivistysvanaa? Tarkoitan nauhalla sitä systeemiä, joka löytyy jokaisesta an-12 koneesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2007 Onko peräsimestä lähtevä "nauha" tiivistysvanaa? Tarkoitan nauhalla sitä systeemiä, joka löytyy jokaisesta an-12 koneesta. Ei, vaan Avron antenni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2007 Olipa pirteä GWings väritys! Tollasia sais olla enemmän! Harrilta odottellaan loppuja viikonlopun kuvia. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2007 Lauantain ja sunnuntain kuvien odottaessa käsittelyä laitetaanpa vielä yksi kuva perjantai-illalta eli 2. kesäkuuta asti Arlandasta käsin koululentoja lentänyt Thaimaan ilmavoimien Boeing 737 HS-HRH. Kone kävi lennolla myös lauantaina. Sunnuntaina se sai selvityksen Moskovan Domodedovoon ja ennen lähtöä koneella kävi pitkä letka mustia autoja joten todennäköisesti kone lähti kotimatkalle. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2007 Voisiko kyseessä olla ex-OH-FAB, ex-SE-KCS (cn 340A-066)? 340 tuotantolistalla tuo on ainoa Sky Expressin koneista, joka ei ole SP-rekisterissä Paul R. Compton/Nordic Research kirjoitti minulle, että SE-KCS on edelleen Ruotsin rekisterissä. Hänen mielestään todennäköinen kandidaatti on SE-LTI (c/n 340A-010), joka on myyty Puolaan 27. kesäkuuta 2007. Paul odottaa asiaan vahvistusta kontaktiltaan Puolasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla