Guest peltipurkki

Äijämäisin lentokone?

61 viestiä aiheessa

Joskus tuli luettua joku artikkeli A-10:lla irakissa lentavasta naiskapteenista. Eipa ollut ainakaan aijan nakoinen ko. pilotti, vaikka kone sitten olisikin. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..kyllähän se äijämäisin kone on A-10 Thunderbolt, "Ugly but well hung". Aivan mahtava äijävehje. Mennään matalalalla ja lujaa, rohee aseistuskin.

 

ehdottomasti yksi vahva ehdokas, mutta nopeaksi en tätä "fööniä" kehuisi

 

Gatling on kyllä äijä vehje Hrrrrrr  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustaja osasto: B777-300 GE90:sillä.

 

Rahtiosasto: AN-124 tai joku vastaava..

 

Erikoismaininta: AN-22..... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ehdottomasti yksi vahva ehdokas, mutta nopeaksi en tätä "fööniä" kehuisi

 

Gatling on kyllä äijä vehje Hrrrrrr  8)

 

No, juu eipä se nyt niin nopea olekaan kuin annoin itseni olettaa, mutta kyllä tuolla ilmeisesti max. 390tks vauhdillakin kerkee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Messerschmitt Bf 109 - ässä  ;)

P-51 Mustanki - koita nyt pysyä ilmassa ilman että sakkaat :)

Bell-Boeing MV-22B - vaatii vissiin vähän taitoa lentääkseen :D

 

 

Keke

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Northrop XP-79

http://en.wikipedia.org/wiki/XP-79_Flying_Ram

 

Äijä asettuu ahtaaseen ohjaamoon mahalleen ("prone position") kahden moottorin väliin.

Äijä makaa mahallaan siksi, että siinä asennossa kestää mahdollisimman ilkeitä G-voimia.

Kyseessä on sotilaskone, ei mikään nössö siviilikone.

Aileroneja hallittiin paineilmalla, jota pilotti tuotti palkeiden välityksellä.

Tässä flying wingissä siipien etureunat oli vahvistettu, jotta NIILLÄ VOISI MURTAA JA KATKOA VIHOLLISKONEEN SIIPIÄ JA VAKAAJIA! :D :D

 

 

Pienemmillä suuntavakaajilla tuollainen lentäisi aika hyvin risukossa. Siis metrin levyisenä mallikoneena.

Oksiin törmäämisen kestolla on aika samanlaiset suunnittelukriteetit.

Työntövoimaa pitää riittää, delta-siipi, potkuria ei saisi olla, vahvat siivenreunat jne.

Tuosta kun olisi kuullut aikaisemmin. Kaikkea ne keksii.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Niin unohdin mainita, että merkittävä äijämäisen koneen kriteeri voisi olla se, ettei hajoa jos törmää pikkulintuun.

 

Siinä mielessä XP-79_Flying_Ram on kyllä kovanaama.

 

Ja kuskin pitäisi vielä pää edellä törmätä muihin koneisiin... Ennen oli miehet rautaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pienemmillä suuntavakaajilla tuollainen lentäisi aika hyvin risukossa. Siis metrin levyisenä mallikoneena.

Siitä vaan rakentamaan kauko-ohjattavaa XP-79:ää, niin pääsee kokeilemaan kavereiden lennokkien kestävyyttä ilmataistelussa. ;D

 

Ennen oli miehet rautaa

hiiohoi, hiiohoi!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehdottomasti tämä: http://www.airliners.net/open.file/0880517/L/.

- ei sovellu aloittelijoille

- melkein 9 litran moottori

- 300 hevosta

- kauhea ääni

- voi rullata luu ulkona

- nokkapellillä voi ottaa nokoset

- ohjaamossa istutaan melkein kuin hevosen selässä, istumisasento on todella erikoinen. Sauva on todella mahtavan kokoinen ja painoinen.

- lantasäiliöön mahtuu melkoinen määrää kaljaa, makkaraa ja sinappia

- ulkonäkö sellainen roheen karhea

Osa laitteista on pois käytöstä, mutta sehän vaan lisää äijämäisyyttä - ei mitään turhaa. Ja koska laite on 1-paikkainen, on narinat kytketty myös pois päältä.

Tuo on kyllä äijäkone pakko se on myöntää minunkin. Äänet ovat sellaiset että oksat pois, sen verran useasti juuri tuota konetta kuunnellut. Ja koska kyseessä vielä p**kakone niin eikös se jo tee siitä tarpeeksi äijän? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä vaan rakentamaan kauko-ohjattavaa XP-79:ää, niin pääsee kokeilemaan kavereiden lennokkien kestävyyttä ilmataistelussa. ;D

hiiohoi, hiiohoi!

 

 

CAD-piirustukset tuli luonnosteltua jo vuosi sitten. Ei vaan ole ehtinyt rakentaa.

Potkureita on kaksi, jotta ne ovat pieniä, ja ne ovat takana häkissä suojassa. Voisi olla vaikka 4 potkuria, olisi ehkä vielä parempi.

 

Puiden lehdistä ei tarvi välittää. Syksyllä huomaa, että ~vaakasuorien oksien keskellä mahtuu lentämään aika hyvin, jos malli on semmoinen, ettei tartu kiinni.

 

En vaan enää muista, että miksi piti lentää noin alhaalla. Vissiin sivutuulen välttämiseksi, kun tehdään maastoetsintää myrskysäällä.

 

 

EDIT: ei kun jotta näkee maastoetsinnän kohteen aikana, jolloin puissa on lehdet.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin joskus, kun Concorde vielä lensi, lähdössä kotiinpäin Heathrowsta. Istuin ikkunapaikalla. Ilta oli jo pimennyt ja rullailtiin kohti kiitotietä. Stopattiin siellä rullaustien päässä odottelemaan ja kun kone vielä kääntyi sopivasti, huomasin Concorden olevan siinä ennen meitä lähdössä. Olin lähes aitiopaikalla, kun Concorde siirtyi kiitotielle ja vivut siirrettiin eteen. Jyminä oli mahtava ja näky viistosti takaa upea, kun Concorde lähti kiihdyttämään moottorit sinistä liekkiä hohtaen. Sitä näkyä ja ääntä en unohda koskaan.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:thmbdn:

 

 

Äijäkoneella ei ole liian suurta hintalappua, katso vaikka noita muita esitettyjä vaihtoehtoja, taitaa tämä olla sieltä halvimmasta päästä kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan, tolkuton aseistus nopeus teho jne.

Niinpä, mieletön suorastaan...  :o Youtubesta löytyy hyvä 5 osainen dokkari F14:ta... Kannattaa katsoa! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nooh,mitäs arvon pikkukone porukat olis mieltä tästä:Peterson 260SE tai sen edeltäjästä Wren 460?

www.katmai-260SE.com

T:Jukka

PS:Aika mellevä modattu C-182!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään