Jussi Seppälä

Sigma 18-200mm OS vs. Nikon 18-200 VR

40 viestiä aiheessa

Nikonin 18-200 VR on luokkansa ehkä kehutuin lasi. Miten on halvemman "pikkuveljen" laita? Sigman vastaavasta en ole kuullut juuri mitään.

Onko kokemuksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli aluksi Sigman linssi ja puolitoista vuotta sitten vaihdoin sen Nikoniin. Ero Nikonin hyväksi on melkoinen VR:n ja paremman/nopeamman tarkennuksen myötä. Toisaalta hintakin on aivan toista Nikonilla.

En ole katunut Nikonin hankintaa hetkeäkään, mutta oletko valmis laittamaan yli 800 euroa siihen...?

Käytän Nikonin 18-200:aa D80:n ja D200:n jatkeena; rungoillakin on merkitystä linssin kanssa.

Ismo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli aluksi Sigman linssi ja puolitoista vuotta sitten vaihdoin sen Nikoniin. Ero Nikonin hyväksi on melkoinen VR:n ja paremman/nopeamman tarkennuksen myötä. Toisaalta hintakin on aivan toista Nikonilla.

En ole katunut Nikonin hankintaa hetkeäkään, mutta oletko valmis laittamaan yli 800 euroa siihen...?

Käytän Nikonin 18-200:aa D80:n ja D200:n jatkeena; rungoillakin on merkitystä linssin kanssa.

Ismo

Tuo 18-200 VR on luokassaan aivan loistopeli

tältä illalta vapaalla kädellä 1/25s 150mm f5.6

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omani sain alkukeväästä Saksasta vähän reilulla 700 eurolla.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omani sain alkukeväästä Saksasta vähän reilulla 700 eurolla.

Enää ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan. Verkkokaupassa on tällä hetkellä muutamia kappaleita sekä hyllyssä että varastossa hintaan 699,90.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enää ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan. Verkkokaupassa on tällä hetkellä muutamia kappaleita sekä hyllyssä että varastossa hintaan 699,90.

Tä? nytkö jo? Eihän siihen mennytkään kuin 2vuotta että löytyy hyllytavarana ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota Sigmaa ei käsittääkseni ollutkaan vielä 1½ vuotta sitten, kuin korkeintaan valmistajan protoja...

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vain. Kaikki tuo vahvistaa omia ennakkokäsityksiäni laseista. Tuo Nikon on varmasti jokseenkin paras mahdollinen valinta yleisobjektiiviksi. Se kun käynee tasapuolisesti vähän kaikkeen. Tulevan D200:n nokalle sitä olisi tarkoitus istuttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vain. Kaikki tuo vahvistaa omia ennakkokäsityksiäni laseista. Tuo Nikon on varmasti jokseenkin paras mahdollinen valinta yleisobjektiiviksi. Se kun käynee tasapuolisesti vähän kaikkeen. Tulevan D200:n nokalle sitä olisi tarkoitus istuttaa.

Joo toi on nimenomaan yleislasina erittäin toimiva. Tuo ja Sigman 12-24-laajis on mulla aika perussetti millä teen kaiken.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komppaan edellisiä. Viime maanantaina hain omani Verkkokaupan hyllystä ja todella tyytyväinen olen ollut...Pikkuveli kun otti suttuzuumini häämatkalleen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo 18-200 VR on luokassaan aivan loistopeli

tältä illalta vapaalla kädellä 1/25s 150mm f5.6

Sami täähän sun kuvas on pimee... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sami täähän sun kuvas on pimee...

Avaa silmät ;)

Ja muutenkin aika tylsä

Mitä sinä turhaan panttaat niitä parempia ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten Janne sanoikin, tässä oli kyse vakaajallisesta versiosta tuosta Sigman 18-200:sta...

Mutta mitä minä itse olen tehnyt vertailua tuon sinunkin aiemmin omistaman vakaajattoman version ja Nikkorin välillä, olen tullut siihen tulokseen, että Sigman piirto on parempi, kuin Nikkorissa. Mutta kuten sanoit, Nikkorissa on parempi tarkennus. Mutta yksi syy siihen, miksi Sigman tarkennuksen kanssa on ehkä ollut pienoisia ongelmia, on sen telepään "valovoima", joka on vain f6,3. D200:n kanssa tuo ei ole juuri aiheuttanut ongelmia sen paremman tarkennussysteemin vuoksi, mutta D70:n kanssa tuolla linssillä oli ajoittain pienoisia vaikeuksia, jotka ilmenivät ohitarkennuksina siellä 200mm päässä... Sitten taas muiksi Nikkorin eduiksi laskisin jämerämmän rakenteen (miinus se zoomin klappi) ja sitä kautta paremman käyttöergonomian.

Kaiken kaikkiaan se vakaajaton Sigma on kyllä hyvää vastinetta rahalle maksaessaan käytännössä ei_juuri_mitään. Siksipä olisikin jännä päästä oikeasti testaamaan myös tuota vakaajallista versiota, sillä jos se on pystynyt säilyttämään piirtokykyetunsa ja se vakaaja toimii yhtään sinnepäinkään, miten hyvin se Nikkorissa toimii, niin siinä voi olla varsin oiva peli...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota Sigmaa ei käsittääkseni ollutkaan vielä 1½ vuotta sitten, kuin korkeintaan valmistajan protoja...

Ostin Sigman helmikuussa 2006 ja myin sen toukokuussa 2006 saatuani Nikkorin. Maliniemen kanssa olen samaa mieltä Sigmasta siinä, että hinta - laatusuhde on kyllä kohdallaan.

Ismo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin Sigman helmikuussa 2006 ja myin sen toukokuussa 2006 saatuani Nikkorin.

Joo, ja tuo kysytty/otsikon Sigma julkaistiin muistaakseni Photokina 2006:ssa, syys-lokakuussa 2006. Mutta oletetaan että vakaajaton versio vastaa piirroltaan vakaajallista, kunnes joku ahkerampi/kokeneempi/viisaampi jotain muuta osoittaa...

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

18-200 OS (Canon mountilla) tuli ostettua viime viikolla Osakasta. Ihan kiva lasi, korvaa aikaisemmin omistamani 18-200:n. En ole vielä syvällisemmin kerennyt testaamaan tuota (focus charteilla sun muilla, reissukuvia kyllä on napattu jo liuta), mutta ei kehitys ainakaan huonompaan suuntaan ole mennyt :) Vakaaja tuntuisi toimivan hienosti, tässä muutama testikuva:

1/6s käsivaralta ISO640, otettu pyörivästä maailmanpyörästä.

[ attachment removed ]

1/60s @ 200mm

[ attachment removed ]

Nikonista nyt ei ole mitään kokemuksia mutta tuota OS:ää voin kyllä jo tässä vaiheessa suositella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta tuota OS:ää voin kyllä jo tässä vaiheessa suositella.

Toivotaan, että se vaan kestää edes hieman paremmin, kuin 80-400:ssa...

Ja mielenkiinnolla jäämme odottamaan lisäkuvia (ehkä jopa vähän isommassa koossakin ;))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heipä hei, sanokaas nyt suoraan kannattaako tuota OS:ää ostaa 400D:hen? Kun se ois aika varteen otettava vaihtoehto, opari valinnassa. :) Tämä ei sitten siis liity mitenkään 70-200mm myymiseen mistä oli aikaisemmin puhetta. Kuitenkin mitä oon nuita testejä ja kuvia katellu on ollu aika jees.  ;) Eikä hintakaan ole kovin paha. Tässä teille hieman vertailua:

SIGMA 18-200/3.5-6.3 DC OS Canon/Nikon:

Rajala: 479,00 €

Top Shot: 477.00 €

Digitarvike: 429.00 €

AC-FOTO.de: 575€

+pk:t tietenkin päälle. Saa lisäillä muitten kauppojen hintoja.

-Oskari

EDIT: Hintavertailua jatkettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin ostaisin tuon jos olis tarvetta. Itseltäkin löytyy Nikkor 70-200 mutta tuo Nikkor 18-200 on loistava peli lyhyemmälle ja tarvittaessa siitä löytyy se 200mm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään