Vesa Juntunen

Iltapäivän vehnää EFHK:lta 9.7.07 (10 kuvaa)

36 viestiä aiheessa

Mikä sen lussun meluisuudessa on nyt niin ihmeellistä?

 

Jöö.. Edelleen ihmetyttää, että miksi ko. asiasta pitää joka paikassa pölistä ja nostaa asia esille todella sivistyneillä piikittelyillä,  ???

 

Anyway, onko kellään tietoa mistä LQA poimi matkustajat kyytiin? LEKO 7:n edessä kone oli pitkään ja siitä sitten suoraan reitille. Kuljetetaanko matkustajat nykyään noinkin kauas linja-autoilla.. Hassuinta on, että Tiilikasa RY:n porukka ei nähnyt linja-autojakaan siellä mutta täytynee siinä tapauksessa käydä optikolla,  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan helv**** ruma tuo ainakin on!  :laugh:

 

Ensin te itkette että venäläiset on kopioinut 757:n, sitten haukutte Tupolevia rumaksi mutta ylistätte 757:ä ihanaksi. Koittakaa nyt prkle päättää  ::)

 

Edit: Kyllä se A340:n lentoonlähtömelu on suurempi (0,3dB), mutta sivulinja melu on pienempi.  ;) Lähestymismelu onkin jo sitten ihan eri luokassa.

 

http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_10_3_2.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensin te itkette että venäläiset on kopioinut 757:n, sitten haukutte Tupolevia rumaksi mutta ylistätte 757:ä ihanaksi. Koittakaa nyt prkle päättää  ::)

No tuolla antonovilla ei nyt ole mitään tekemistä 757:n kanssa, ja sekin tupolevi, vaikka onkin kopioitu 57:sta, niin ei ole sitäkään kunnolla osattu tehdä vaan saatu siitäkin niin helv**** ruma  :laugh: mikä ei kyllä ole ihme edelleenkään kun on venäläiskoneesta kyse  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mää olen nähnyt mm. Pulkovon puten vetävän vanaa tuolla korkeudella.

 

 

 

Sunnuntaina kun mökillä ollessa tuli taas ooteltua AY005:sta, tuli nähtyä että kyllä sitä kosteuspöllyä tulee about 5000km korkeudessakin. Hevy pyyhkäsi kehittyvän ukkospilven vierestä, jossa oli myös pilven utuun kehittynyt auringon halo rengas, samalla kun Nykkiläinen siitä töötäs menemään, siivistä tuli kunnon pöllyt ja wingleteistä viivat.  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaan eikös uusimmassa TM:ssa ollut taulukko, joka väitti A343:a meluisammaksi lähtijäksi, kuin MD11. :o

 

Aina kun koneet on lähteny radalta 15 niin olen vain MD-11 kuullut ja sitten varmentanut katsomalla ulos. Mutta en ole tätä isoa bussia niin kertaakaan nähnyt ... joten se taitaa olla aika tasoissa pikku veljiensä  kanssa ... Ainakin mun kirjoissa ...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tuolla antonovilla ei nyt ole mitään tekemistä 757:n kanssa, ja sekin tupolevi, vaikka onkin kopioitu 57:sta, niin ei ole sitäkään kunnolla osattu tehdä vaan saatu siitäkin niin helv**** ruma  :laugh: mikä ei kyllä ole ihme edelleenkään kun on venäläiskoneesta kyse  8)

 

No siis, jos siinä Tupolevin tapauksessa olisi kopioitu 757:aa, niin eihän tuloksena oikeasti voisi ollakkaan mitään muuta, kuin jotain helv**** rumaa. Mitään Dildo II:sta tänne tarvita :P

 

Mutta sitä en ymmärrä, että mistä nuo kopiointipuheet ylipäätään ovat lähteneet. Meinaan kun 757:aa ja Tupoa vertaa kuvista, niin kyllä niissä ei ole käytännössä mitään yhteistä. Monen muun koneen kanssa varmaan löytyy enemmän tai vähemmän samannäköisiä piirteitä, kuin 757:n...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mutta sitä en ymmärrä, että mistä nuo kopiointipuheet ylipäätään ovat lähteneet. Meinaan kun 757:aa ja Tupoa vertaa kuvista, niin kyllä niissä ei ole käytännössä mitään yhteistä. Monen muun koneen kanssa varmaan löytyy enemmän tai vähemmän samannäköisiä piirteitä, kuin 757:n...

 

Onhan se nyt vaan livenä häkellyttävän samanoloinen muodoiltaan ja mittasuhteiltaan. Kooltaankin. Nokka nyt on jotain ihan muuta, mutta kuitenkin. Kopiointispekulaatiot olivat kovin yleisiä, silloin kun rakkine aikanaan maailmaan ilmestyi. Ihan lehdistössäkin asiaa puitiin. Minäkin kummastelin, että mikäs wtun winglettiviisseiska toi on, kun semmoisen ekan kerran näin joskus 90-luvulla. Semmoista ei tosin oltu keksittykään siihen aikaan (kaiketi), mutta wingletti-727 oli käynyt Vantaallakin, joten kaikkihan oli mahdollista. Sopivasti konetta kiertämällä oikeat muodot sitten alkavat paljastua, mutta se yhteneväisyys ei käy sideshoteista oikein ilmi.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta se yhteneväisyys ei käy sideshoteista oikein ilmi.

 

Et kait nyt tosissasi luule, että minä jotain pelkkiä sideshotteja tuijottaisin? :P

 

Alkuun olin itsekin sitä mieltä, että yhtäläisyyksiä on jotenkin oudon paljon. Mutta mitä enemmän konetta on nähnyt, niin kuvissa, kuin livenäkin, sitä enemmän ne yhtäläisyydet alkavat näyttää aivan eri puista veistetyille...

 

Tuota tuota, heitänpä sinulle haasteen. Etsi kyseisistä koneista vaikka kolme samanlaista seikkaa. Olisi jännä vertailla omiin havantoihin. (RR:n moottoreita ei lasketa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sopinee laittaa tähän jatkoksi muutamat tämänpäiväiset samoista koneista. :P

 

Tullu jo ihan liikaa näitä peruskuvia, niin en kehtaa avata uutta aihetta.

 

UR-82027

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

OH-CCO

[ attachment removed / expired ]

 

Roskalavan nököinen takaa katsottuna. :laugh: Kyseessä siis jo kaikille tutuksi tullut kioski.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja sivukuvaa.

[ attachment removed / expired ]

 

VP-BDM

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Et kait nyt tosissasi luule, että minä jotain pelkkiä sideshotteja tuijottaisin? :P

 

Alkuun olin itsekin sitä mieltä, että yhtäläisyyksiä on jotenkin oudon paljon. Mutta mitä enemmän konetta on nähnyt, niin kuvissa, kuin livenäkin, sitä enemmän ne yhtäläisyydet alkavat näyttää aivan eri puista veistetyille...

 

Tuota tuota, heitänpä sinulle haasteen. Etsi kyseisistä koneista vaikka kolme samanlaista seikkaa. Olisi jännä vertailla omiin havantoihin. (RR:n moottoreita ei lasketa)

 

No emmä epäile sun kuvankatsomistaitoja ollenkaan, enkä siihen viitannutkaan ;)

 

Määhän jo kerroin edellisessä viestissä kolme seikkaa... En puhunut samanlaisista mitään, enkä varsinaisesti edes väittänyt konetta 757:n kopioksi. Kunhan vastasin edelliseen kysymykseesi. Mutta laitetaan nyt vaikka toi sivuvakaaja vielä yhdeksi tekijäksi. Ei sekään samanlainen ole, mutta mitat suhteessa koneen kokoon ovat hyvinkin boeingmaiset. Enemmän toi nykykattelulla näyttää A321:ltä kuin B757:lta, mutta kyllä asiaa tosiaan spekuloitiin ihan lehdistössäkin. Ettei olisi jopa tämä kotimainen pää-äänenkannattajamme osallistunut aiheeseen. En muista.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla