Sami Virkkula

Keskustelua Boeing 787:sta

49 viestiä aiheessa

Tästä masiinasta alkaa pikku hiljaa tulla enemmän juttua niin perustetaan oma ketju niin saadaan kaikki hajanaiset jutut yhteen paikkaan.

 

Oletteko huomanneet että B787:n ja Caravellen keulissa on jotain yhtäläisyyttä?  ;)

 

ANA sanoo että eka kone on ylipainoinen ja valmistaja joutuu maksamaan sakkoja.  :-\

 

http://www.msnbc.msn.com/id/19665993/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyykös tuota 787 Rollout seremoniaa konaisuudessaan mistään netistä ? Itse kun tuon sunnuntaina missasin...  :-\ Ensi-lento onkin sitten pakko katsoa livenä kun tulee.

 

Itse ainakin tykästyin tuon koneen ulkomuotoon... ah ja ne kannut  :thmbup:

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletteko huomanneet että B787:n ja Caravellen keulissa on jotain yhtäläisyyttä?  ;)

 

Ikkunoissa on ehkä jotain samaa, mutta muuten se keulan muotoilu muistuttaa minusta enemmän Emppua (170/190), kuin Caramellia. Muutenkin etuviistosta tuo kone näyttää ylensyöneeltä Empulta :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseäni jäi ihmetyttämään, kun luulin koneen tulevan esittelyyn GENX:eillä, mutta kuvissa näkyy valmistajan lätkä olevan RR eli koneessa onkin nyt sit ilmeisesti Trent 1000 kiinni?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti nämä kaikki tulevaisuuden  bojoinkit tulevat näyttämään samalta, kun Y1 on vain lyhennetty versio samasta koneesta.

Y1:http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Y1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletteko huomanneet että B787:n ja Caravellen keulissa on jotain yhtäläisyyttä?  ;)

 

Selvä kopio Cometin keulasta  ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo näyttää kyllä maaleissa ihan mukavan virtaviivaiselta, vaikkei parin vuoden takaisten mainoskuvien tasoa ihan. Maalamattomana pidin sitä taas yhtenä tylsän näköisenä metallituubina, mutta näin ihan jees.

 

Saas nähä koskaa pääsee kokeilemaan unilinjaajan kyytiä.

 

Edit: Cometin nokan kanssa yhdennäköisyyttä kieltämättä!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maalamattomana pidin sitä taas yhtenä tylsän näköisenä metallituubina, mutta näin ihan jees.

 

Siinä on komposiittirunko ei metalli ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tylsän näköisenä muovituubina sitten, jos se sinua enempi miellyttää.  ;D

 

Ei nyt erityisemmin, samanlainen se on kuin muutkin  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

samanlainen se on kuin muutkin

 

No eikö tuo juuri ole tylsän yksi määritelmä?  :) Mutta maalattuna tuo siis on ihan kivan näköinen, kuten sanoin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuosta taitaa samanlainen kuolausmasiina tulla tulevaisuudessa kun tästä meikäläisen kuolaamasta Triplaseiskasta. Hyvä vaan, ettei kaikki ole saman näkösiä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Outo muovinen lintu. Onko tuossa 787:ssa jotenkin erityisen taipuisat siivet - ja miksi?

 

Miksi ei ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuossa 787:ssa jotenkin erityisen taipuisat siivet - ja miksi?

Miksi ei ?

Siksi, että matkustajat huomaavat siipien taipuisuuden ja pelkäävät, että siipi katkeaa. ::)

 

Tiedän että tämä on kaukaa haettua, mutta kauan sitten Tupolev 154:ssä käytetyllä metalliseoksella taipuisan siiven idea ei toiminut:

it soon became clear that the wing had been underdesigned, and would need to be replaced with a sturdier structure. One reason for this was that the wing was made of a relatively new alloy with less-well known properties. Another was that the wing was designed to be very flexible to offer a smooth ride in turbulence.

http://www.airlinercafe.com/page.php?id=121&PHPSESSID=fdb55be4366d8defda5c3b4fb701fa45

Artikkelissa on aika hurjan näköinen kuva Tupolevin väsyneestä siivestä.

 

No, ainakaan 787:n siipi ei ole metallia.

 

Lueskelin jostain, miten "kaikki" amerikkalaiset "tietävät", että Boeing on Airbusia edellä: koska kesäisin kaikki Euroopassa seisoo, kun kaikki ovat ns. kesälomalla. Toisaalla joku innokas amerikkalainen oli tehnyt taulukon, josta ilmeni, että Suomessa on vuosittain lomapäiviä vähintään 39, Ranskassa 36, Saksassa 33, USA:ssa 20. Heh heh.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedän että tämä on kaukaa haettua, mutta kauan sitten Tupolev 154:ssä käytetyllä metalliseoksella taipuisan siiven idea ei toiminut:Artikkelissa on aika hurjan näköinen kuva Tupolevin väsyneestä siivestä.

 

Voi olla että Tu-154 ja B787:n kehitysten välillä on saattanut tulla jotain uutta kehitystä tekniikan rintamalla  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuosta taitaa samanlainen kuolausmasiina tulla tulevaisuudessa kun tästä meikäläisen kuolaamasta Triplaseiskasta. Hyvä vaan, ettei kaikki ole saman näkösiä.  :)

 

Olisiko T7:n uhkaaja sen suhteen...?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mitenköhän 787 rullaa ? Miten ohjaus ja jarrutus rullauksessa ?

 

Siinähän on suunnitteluperiaate, että moottorin työllä ei apulaitteita kauheasti ohjata tai käytetä. Mitä se sitten koskeekaan ?

 

Jotenkin tuntuu, että olisi fiksua rullata renkaan sisäisillä napamoottoreilla. Lähinnä tuo melupuoli kiinnostaa.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään