Juha Klemettinen

Kennon puhdistus

28 viestiä aiheessa

mulla ei oo noista "pensseleistä" mitään kokemusta mutta toi jälkimmäinen tuntuu varsin epäilyttävältä, jos siihen itse kiinnitetään joku "liina", se on yhtäkuin että siinä liinassa on todennäköisesti yhtä paljon pölyä kuin mitä sillä pois yritetään, ellei enemmänkin. Kertakäyttöinen tuntuisi näkemättä paremmalle idealle.

"Joku "liina"" on tietysti väärä vaihtoehto. Esim jo aiemmin mainittu PecPad on tarkoitettu optiikkaputsaukseen ja homma toimii. Sekin on tottakai kertakäyttöinen, vain se pyyhkeen alla oleva silikonilasta (joka ei koske kameraan missään vaiheessa..) käytetään uudelleen. Pakkauksen avaamisen jälkeen liinojen säilytyksen kanssa pitää toki myös olla huolellinen, itsellä ne on pakaterasiassa lukitusssa kaapissa jonne ei jälkikasvu pääse.

Mikon mainitsemassa vc:ssä on ainakin meillä puuvillapyyhkeitä jne, joista irtoaa iloisesti liikkuvia kuituja, joten nimen omaan pitää huolta mainitulla suihkuttamalla että ilman suhteellinen kosteus on vähintään :) abt 100, jolloin ilman kosteus sitoo pölyä, jä estää sen kuivana, eli kevyenä, herkästi leijailua.

Ei tuo kennon putsaus mitään rakettitiedettä ole kun minäkin olen siitä selviytynyt useamman kerran, mutta vanha viisaus pitää kutinsa: "Hullu saa olla muttei tyhmä." Jos et tiedä mitä teet, älä tee, muttä pää kylmänä ja ohjeita noudattaen onnistuu normaalijärkiseltä ihmiseltä.

Tuosta 38eur kustannuksesta: Täällä periferiassa asuvana on ongelmana se että kamera pitäisi lähettää postin ruhjottavaksi huoltoon, mikä on myös lisäkulu, sisältää omat riskinsä, tarkoittaa että kamera on poissa rivistä pari-kome viikkoa ja todennäköisesti puhdistustarve huomataan juuri silloin kun tarve kameralle on suurin. Omassa hoidossa homma hoituu viidessä minuutissa, eli alle siinä ajassa millä pääsee sporan alueella asuvat viemään menosuunnassa omansa huollon jonoon...

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään