Jani Salo

Oletko eronnut kirkosta ?

146 viestiä aiheessa

Kun sulla on todellinen hätä, katsotkos auttajasi asua ensin ja hyväksyt avun vasta sitten.

Ymmärsit pointtini väärin. Pointtini oli se, että vaikka ei kuuluisikaan kirkkoon, ei se tarkoita, ettei voisi pyytää tai saada apua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulet tänne yksin, mistä?.

Poistut täältä yksin, minne?. Sitä ei kukaan meistä elävistä tiedä

Tommy Taberman laulaa/räppää seuraavasti:

"V*tusta tänne tultiin ja päin v*ttua täällä myös menee."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi pitää kuvitella, että täältä minnekään poistumme ? Eikö riitä, että yksilön elämä päättyy, geenien ehkä jatkuu... :)

Pääsevätkö sinpanssit taivaaseen ? Entä gorillat tai orangutangit ? Montako prosenttia saa olla eroa geeniperimässä, jotta vielä katsotaan ihmiseksi, ja pääsee taivaaseen ? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Revi sitten tuosta asennetta tai uhoa,ei onnistu enää. On myöhäistä

Miksi pitäisikään tietää? Kukaan ei elä ikuisesti, ja ainakaan kukaan minun tuttavista jotka ovat kuolleet ei ole tullut sanomaan että ovat taivaassa saatikka helvetissä. Sinne maan alle ne jokainen on laitettu, ja hyvä niin. Olen joutunut itsekin pohtimaan useammankin kerran tuota kuolemaa omakohtaisesti sairauteni takia ja olen hyväksynyt sen että aika joskus jättää minustakin ja häviän fyysisesti läheisteni luota mutta toivottavasti minusta jää muisto elämään. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jk. Ihmetteln vain,mitähän nuo muutamat ylläolevat huutavat avukseen suurimmalla hätänsä hetkellä?

Riippuu hädästä; palokunta, poliisi ja ambulanssi löytyy kaikki nykyään 112sta että sieltä voi käydä huutaa apua.

Herääkin kysymys mitä auttaa jos huutaa jumalaa apuun, ei se kuitenkaan palavaa taloa sammuta.

Mutta asiaan, juuri konffi meni tossa viime sunnuntaina. Eroan todennäköisesti kun tulen täysi-ikäiseksi ja liityn kun tulee tarvetta kirkon palveluille ja eroan kun enää tarvitse niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eroan todennäköisesti kun tulen täysi-ikäiseksi ja liityn kun tulee tarvetta kirkon palveluille ja eroan kun enää tarvitse niitä.

Hopsista, ei se nyt ihan noin saa olla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärsit pointtini väärin. Pointtini oli se, että vaikka ei kuuluisikaan kirkkoon, ei se tarkoita, ettei voisi pyytää tai saada apua...

Aina voi , tuleekin pyytää ja saa apua  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tommy Taberman laulaa/räppää seuraavasti:

"V*tusta tänne tultiin ja päin v*ttua täällä myös menee."

Ja vittuakos tässä sitten räppäät  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi pitäisikään tietää? Kukaan ei elä ikuisesti, ja ainakaan kukaan minun tuttavista jotka ovat kuolleet ei ole tullut sanomaan että ovat taivaassa saatikka helvetissä. Sinne maan alle ne jokainen on laitettu, ja hyvä niin. Olen joutunut itsekin pohtimaan useammankin kerran tuota kuolemaa omakohtaisesti sairauteni takia ja olen hyväksynyt sen että aika joskus jättää minustakin ja häviän fyysisesti läheisteni luota mutta toivottavasti minusta jää muisto elämään. 

Sinusta jää varmasti ihana haikea muisto läheisillesi ja ystävillesi.

Itse menemme , poistuessamme jonnekin. Kenpä tietäis minne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu hädästä; palokunta, poliisi ja ambulanssi löytyy kaikki nykyään 112sta että sieltä voi käydä huutaa apua.

Herääkin kysymys mitä auttaa jos huutaa jumalaa apuun, ei se kuitenkaan palavaa taloa sammuta.

Mutta asiaan, juuri konffi meni tossa viime sunnuntaina. Eroan todennäköisesti kun tulen täysi-ikäiseksi ja liityn kun tulee tarvetta kirkon palveluille ja eroan kun enää tarvitse niitä.

Ei noihin palveluksiin, paitsi maallisiin, tarvita kuin uskoa johonkin.

helpottaa paljon tieto jos "maalliset" hautaavat siunattuun maahan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ollut hyvin lähellä kuolemaa muutamia kertoja. Ei silti ole tullut mieleen, että pitäisi olla jokin "jumala", jota pitäisi kunnioittaa, palvoa ja huutaa hädän hetkellä avuksi. Enkä voi edes ymmärtää, miksi pitäisi olla. Sorry...

Arttu

Mitä Arttu huudat hädän ketkellä. En tarkoita kusihätää.

Olet nähnyt montaa lähtevää läheltä, toimessasi.

Ei sun tarttekaan uskoa mihinkään, mutta silti menee pohja ajatellessa ammattiauttajan suhtautumista.

Lääkäri mollaa luontaishoitajaa......Lääkäri on silti ystäväni.

Papeista olen saanut elämässäni parhaimpia ja rehellisimpiä ystäviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paskaaks tässä  ;D

T: Savolainen supersankari, Vituixmän

Tuuppa sitä samaa simmuihis, kun hätä koittaa.

Helppo noukkia  takapuolelta. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

helpottaa paljon tieto jos "maalliset" hautaavat siunattuun maahan.

Eiköhän tuo uskoville suotane, mitä sitten lieneekin tuo "siunattu" maa. Itselleni on kyllä aivan yhdentekevää vaikka haudattaisiin paskatunkioon sitten kun se aika koittaa. Helvettiin en usko sen enempää kuin jumalaankaan ja olen myös kirkosta eronnut.  

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuo uskoville suotane, mitä sitten lieneekin tuo "siunattu" maa. Itselleni on kyllä aivan yhdentekevää vaikka haudattaisiin paskatunkioon sitten kun se aika koittaa. Helvettiin en usko sen enempää kuin jumalaankaan ja olen myös kirkosta eronnut.  

Näinköhän se kulkee , kun aikas on loppusuoralla ja tajuat sen.

Omapa on mieliteesi, sille en voi mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näinköhän se kulkee , kun aikas on loppusuoralla ja tajuat sen.

Omapa on mieliteesi, sille en voi mitään.

Tästä taas voisi aloittaa kiivaankin väittelyn, mutta koska olen aikojen saatossa huomannut että uskoville on aika mahdotonta järkisyin perustella mitään, jätän suosiolla väliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä taas voisi aloittaa kiivaankin väittelyn, mutta koska olen aikojen saatossa huomannut että uskoville on aika mahdotonta järkisyin perustella mitään, jätän suosiolla väliin.

Äläs yleistä. :thmbdn:

Me uskomme johonkin, sinä uskot jotain. Mitä kinaa siitä saa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äläs yleistä. :thmbdn:

Eipä kai sen kummempaa, jos osapuolet vaan hyväksyvät eriävät mielipiteet ja eivät ala käännyttää toisiaan omalle kannalleen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitähän ne kinat juuri tuleekin  :-\

Ongelma vain tuntuu olevan siinä, että ei riitä että perustellaan oma kanta vaan pitää aina yrittää keksiä jotain parempia perusteluita kuin toisella jotta oma kanta näyttäisi paremmalta muiden silmissä.

Itse kuulun kirkkoon enkä aio erota. Minulla on siihen omat perusteluni (hyvät tai huonot) ja hyväksyn ihan täysin sen että joku ei kuulu. Tai että joku uskoo Jumalaan ja joku toinen taas ei. Minulta löytyy hyviä ystäviä kummastakin suuntauksesta.

Minä voin olla sitä mieltä että joku toinen on väärässä kun ei usko Jumalaan tai että hän on väärässä kun uskoo. Mielipide on kuitenkin arvokas sellaisenaan enkä koe suurtakaan tarvetta ruveta julistamaan että minä olen oikeassa ja toi toinen tossa vääräss.

Tämä koko juttu ei nyt ollut pelkästään Jaskalle vaan ihan yleisiä ajatuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitähän ne kinat juuri tuleekin  :-\

Ongelma vain tuntuu olevan siinä, että ei riitä että perustellaan oma kanta vaan pitää aina yrittää keksiä jotain parempia perusteluita kuin toisella jotta oma kanta näyttäisi paremmalta muiden silmissä.

Itse kuulun kirkkoon enkä aio erota. Minulla on siihen omat perusteluni (hyvät tai huonot) ja hyväksyn ihan täysin sen että joku ei kuulu. Tai että joku uskoo Jumalaan ja joku toinen taas ei. Minulta löytyy hyviä ystäviä kummastakin suuntauksesta.

Näin on.

Mitä kinaa siitä saisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä Arttu huudat hädän ketkellä. En tarkoita kusihätää.

Olet nähnyt montaa lähtevää läheltä, toimessasi.

Ei sun tarttekaan uskoa mihinkään, mutta silti menee pohja ajatellessa ammattiauttajan suhtautumista.

Lääkäri mollaa luontaishoitajaa......Lääkäri on silti ystäväni.

Papeista olen saanut elämässäni parhaimpia ja rehellisimpiä ystäviä.

Eh... Ymmärrän nyt varmaan väärin, mutta tarkoitatko siis, että et voisi luottaa antamaani apuun, koska en usko mihinkään ?`En myöskään mollaa luontaishoitajaa. Pyydän heiltä vain osoitusta, että heidän hoitonsa toimii, eikä vaaranna potilaan terveyttä. Se ei liene liikaa vaadittu ? :)

Niinä parina kertana, jolloin oma henkeni on ollut melko löyhällä en ole jäänyt paikalle huutamaan ketään apuun - ainakaan mitään yliluonnollista. Itseeni ja ympärillä oleviin ihmisiin ollaan silloin luotettu. Ei siinä mitään jumalaa ole tarvittu.

Itse tulkitsen tuon jumalauskon siten, että toisilla on epärealistinen toive ja tarve olla jotain muuta, kuin pelkkä maan matonen, joka elää vain silmänräpäyksen maailmankaikkeuden historiassa. Itse olen sen hyväksynyt, enkä siksi tarvitse mitään tukirakennelmaa uskonnoista psyykelleni.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu

On ihan sama mihin uskot tai et.

Luottaisin silti 100%:sti  antamaasi apuun.

En kutsuisi tuotakaan aivan järkeväksi toiminnaksi, mutta kiitos silti... :)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään