Juha Klemettinen

Diat digiksi

30 viestiä aiheessa

Nyt näyttää jo kivalta, tuleeko siitä paperista vieläkin vähän laikkuja? Taitaa kuitenkin valkoinen muovi tai opaalilasi(maitolasi) olla parempi.

Aihe on kyllä harvinainen, ja mielellään näkisi lisää kun ehdit niitä tekemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps. Kyllä näistä vielä jonkinlainen setti saadaan aikaiseksi. Parhaat diat ovat vielä jossain hyvässä tallessa... Kun saan tämän systeemin viritettyä ja dioista pahimmat pölyt pois niin laitan parhaat esille. Kiitoksia vielä kerran toimivista ja edullisista vinkeistä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, olet ymmärtänyt oikein. Paitsi että se loitontava on vaan tuki mikä pitää diaa halutulla etäisyydellä.

Havainnollistan tätä nyt muutamalla kuvalla, tämän jälkeen kylläkään kukaan ei ota mua enää vakavasti :-[ Toisaalta tarviiko sitä nyt aina olla niin vakava 8)

Yksinkertaisimmillaan tässä tarvikkeet, Vessapaperirullan hylsyn voi korvata käytännössä millä vaan, mutta se leikkautuu saksilla kivasti.

Tuo on kyllä jo niin simppeliä, että pitää itsekin yrittää.  :laugh: Vaarin jäämistöstä löytyy paljon digitointia odottavia diakuvia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on kaapit täynnä dioja, ja niitä olisi mukava hyödyntää näin digiaikanakin. Uuteen filmiskanneriin investoiminen ei hokuta, ja muutenkin skannaaminen on tappavan tylsää ja pitkäveteistä hommaa.

Mutta onneksi on muitakin ratkaisuja. Olen pidemmän aikaa vilkuillut kameraan kiinnitettäviä diojen kopiointilaitteita. Olisin ostanut uuden Soligor merkkisen, mutta niitä ei tunnu saavan mistään, ei edes valmistajalta. Soligorin uusimmassa versiossa on itse laitteessa linssi(t), eikä se tarvitse muuta kuin T2-sovitteen kameraan.

aikani haeskeltuani löysin Ebaysta vähän käytetyn vanhemman laitteen.

Onko tää Juha tuo uudempi Soligorin vempele, jota et löytänyt?? http://www.topshot.fi/product_info.php?pid=994&sid=a901142a4377c9dbbdb18da88e8b26bd

-Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään