Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Wau!  :thmbup: Hienoa meininkiä, piti oikein tutkia kaikki läpi. Minkähänlainen on palkkataso noilla ameriikan rahtareilla?

 

Muutamia omia pikku tuurauskeikalta tästä keväältä: http://www.facebook.com/album.php?aid=21303&l=2581e&id=588233035

 

Vieläkös K&K tahkoaa tätä etelän linjaa samaan tahtiin kun tuossa useampi vuosi sitten? Auto ei juurikaan seissyt, vaan kuskia vaihdettiin lennosta. Silloin ainakin pari autoa tahkos väliä Helsinki - Kuusamo siten että päivän päätteeksi oltiin toisessa päässä. Kilometrejä tuli vuodessa tarpeeksi, joten kalustokaan ei ollut vuotta-paria vanhempaa.

 

Tuo linja jäi aikanaan varastojullina hyvin mieleen :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täältä kolmas kiitos tästä! :thmbup:

 

Oishan se jännää elämää kait tollanenkin...  :P

Näkisi paljon komeita maisemia yms. Mutta kun toisaalta ajattelee niin mielellään tekee jotain muuta.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wau!  :thmbup: Hienoa meininkiä, piti oikein tutkia kaikki läpi. Minkähänlainen on palkkataso noilla ameriikan rahtareilla?

 

Muutamia omia pikku tuurauskeikalta tästä keväältä: http://www.facebook.com/album.php?aid=21303&l=2581e&id=588233035

 

Juu, toi "Stop'n & Go" grilli on kyllä todella hyvä!

Hyvää grilliruokaa kohtuu hinnoilla ja kivasti rekkamiehelle katseltavaa seinillä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, toi "Stop'n & Go" grilli on kyllä todella hyvä!

Hyvää grilliruokaa kohtuu hinnoilla ja kivasti rekkamiehelle katseltavaa seinillä ;)

 

Luin joskus artikkelin grillin perustajasta. Systeemihän on se. että maksamalla "jäsenyyden", muutaman kympin luokkaa, saat oman numeroidun kuppisi kattoon roikkumaan ja kahvi on jatkossa ikuisesti ilmainen. Perustaja oli muistaakseni tuonut idean jenkeistä. Mahtaako olla sama omistaja enää?

 

Toinen harmihan tuossa on että toisen puolen suurelta levähdyspaikalta ei ole mitään yli- tai alikulkua grillille. En ole kyllä kuullut että siinä monikaan olisi henkeään menettänyt moottoritien yli loikkiessa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kuvaa Kanadasta...

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuva:

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tutun näköinen kabiini, samanlaista tulee päivittäin pyöritettyä. Heppoja on tosin 360, ihan kivasti liikkuu kun vetokitakin on otettu veks. Tossa Scaniassa on näköjään pakokaasujarru automaatilla, erittäin miellyttävä keksintö imo, pitää jylhää murinaa moinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt hieman päivitystä meikäläisen työhommista:

 

Nyt oli Jykiläisen vuoro olla perässä:

p1050171ev9.jpg

 

Kunnon keräilykuorma ??? Kahdeksan paikkaa ja sitten sain kuorman Vapolaisia tehtyä!

p1050176og2.jpg

 

Hieman piti upeita maisemiakin kuvailla:

p1050178rr7.jpg

 

Auringonlaskun aikaan oli kuorma sitomista vaille valmis:

p1050180us4.jpg

 

Wunderbaum ;D

p1050186sw3.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wau!  :thmbup: Hienoa meininkiä, piti oikein tutkia kaikki läpi. Minkähänlainen on palkkataso noilla ameriikan rahtareilla?

 

Muutamia omia pikku tuurauskeikalta tästä keväältä: http://www.facebook.com/album.php?aid=21303&l=2581e&id=588233035

Hienoja kuvia, vaikkakin noista Metsälän terminaalin kuvista tuli puistatuksia. Tuolla sitä on peruuteltu ahtaisiin laitureihin ja paleltu talvisin.  Voutilankin terminaali vaikutti aluksi toooosi isolta, mutta nyt sielläkin alkaa vissiin tilanpuute vaivaamaan? Oli kyllä helpotus siirtyä rahtiajosta nosturi/lavettiajoon. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia, vaikkakin noista Metsälän terminaalin kuvista tuli puistatuksia. Tuolla sitä on peruuteltu ahtaisiin laitureihin ja paleltu talvisin.  Voutilankin terminaali vaikutti aluksi toooosi isolta, mutta nyt sielläkin alkaa vissiin tilanpuute vaivaamaan? Oli kyllä helpotus siirtyä rahtiajosta nosturi/lavettiajoon. :P

Juu mitä itse olen katsellut Kakekiidon terminaalia Voutilassa, niin iltapäivisin aivan täyteen ammuttu. On taidettu tarkoituksella tehdä liian pieneksi, jotta saadaan hyvä käyttöaste. Heivaisivat sen karavaanarikauppiaan mäkeen niin olisi tilaa laajentaakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu mitä itse olen katsellut Kakekiidon terminaalia Voutilassa, niin iltapäivisin aivan täyteen ammuttu. On taidettu tarkoituksella tehdä liian pieneksi, jotta saadaan hyvä käyttöaste. Heivaisivat sen karavaanarikauppiaan mäkeen niin olisi tilaa laajentaakin.

Silloin kun tuo uus terminaali oli valmistumassa ja käytiin tutustumassa siellä, niin silloin oli ainakin sikariportaalla suuret suunnitelmat laajentaa sitä johonkin suuntaan ja tehdä vielä varastohotellikin. Vieläköhän näin on? Reilu vuos sitten olin Kakella ajossa ja silloin oli jo tuskallisen ahdasta siellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkähänlainen on palkkataso noilla ameriikan rahtareilla?

 

Pikagooglauksen perusteella vuosipalkka on siinä $40000-$50000 tienoilla. Joku richtruckdriver.com näyttäisi mainostavan jopa $95000 vuosiansioita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heivaisivat sen karavaanarikauppiaan mäkeen niin olisi tilaa laajentaakin.

 

Mutta Voutilan Essoon ei jumalauta kosketa, eiks niin?  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta Voutilan Essoon ei jumalauta kosketa, eiks niin?  :thmbup:

 

Toivottavasti kosketaan ja raivataan maan tasalle mahdollisimman nopeasti. Viimeksi piti kahta puoliperaa siirtaa, jotta sain putken pois pihalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti kosketaan ja raivataan maan tasalle mahdollisimman nopeasti. Viimeksi piti kahta puoliperaa siirtaa, jotta sain putken pois pihalta.

 

No, pihassa käy varmasti toista sataa raskasta ajoneuvoa päivittäin ja kaikki ne ovat sieltä myös lähteneet. Ei kai se Esson vika ole jos joku ajaa autonsa sellaiseen paikkaan josta ei sitä osaa ajaa pois  ::)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tälläinen jäi kortille palolento 8:lta 27.5.2008 Matkalla hakemaan lisää juotavaa meille janoisille lomalaisille  :thmbup:

 

[ attachment removed ]

 

 

Puolustuksen puheenvuoro: Kamerana vanha HP Photosmart 935, kuvaaja surkea, photoshoppia ei ole, enkä osaa käyttää. Kiitos ja anteeks

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä Svenskien maasturi tuli Rissalaan Herculeksen kyydissä. Etelä Afrikassa valmistettu. Ei ne aina Volvoilla ajelekaan. Oli kuulemma tehty vastakauppaa kun E-Afrikka osti JAS:seja. Moottori ja vaihteisto on saksasta , kertoi vartiosotilas jota haastattelin.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, pihassa käy varmasti toista sataa raskasta ajoneuvoa päivittäin ja kaikki ne ovat sieltä myös lähteneet. Ei kai se Esson vika ole jos joku ajaa autonsa sellaiseen paikkaan josta ei sitä osaa ajaa pois  ::)

 

Ei varmasti ole. Mutta ei se ole minunkaan vikani, jos koitan pysäköidä auton sivuun niin, ettei se ole keskellä ajoväylää ja jotta muut mahdolliset täysperät mahtuvat kulkemaan. Ja kun eteen sitten tulee pari puoliperää niin enää ei pääsekään sieltä takaa mihinkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä Svenskien maasturi tuli Rissalaan Herculeksen kyydissä. Etelä Afrikassa valmistettu. Ei ne aina Volvoilla ajelekaan. Oli kuulemma tehty vastakauppaa kun E-Afrikka osti JAS:seja. Moottori ja vaihteisto on saksasta , kertoi vartiosotilas jota haastattelin.

 

Hetkinen... Muistan jostain (Ruotuväki n. ½-vuotta sitten) lukeneeni että Suomen puolustusvoimat on kans hankkinu joitain etelä-afrikkalaisia tiedusteluajoneuvoja. Paljon mahdollista että ovat samoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei varmasti ole. Mutta ei se ole minunkaan vikani, jos koitan pysäköidä auton sivuun niin, ettei se ole keskellä ajoväylää ja jotta muut mahdolliset täysperät mahtuvat kulkemaan. Ja kun eteen sitten tulee pari puoliperää niin enää ei pääsekään sieltä takaa mihinkään.

 

Kyllä tuota samaa voi tapahtua (ja on tapahtunutkin) vaikka ison ABC:n pihassa. Kieltämättä se Esson piha on vähän konstikas, mutta siitä ei pääse mihinkään että tunnelma ja lounaan hinta-laatusuhde on erinomainen. Esso jos häviää niin siinä ne olikin Kaukokiitolaisten lounaspaikat..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hetkinen... Muistan jostain (Ruotuväki n. ½-vuotta sitten) lukeneeni että Suomen puolustusvoimat on kans hankkinu joitain etelä-afrikkalaisia tiedusteluajoneuvoja. Paljon mahdollista että ovat samoja.

Toivottavasti Suomeen ei kuitenkaan mennä tilaamaan mitään Afrikanautoja. Ei varmana toimi Lapin yli 30 asteen pakkasissa yhtä hyvin (jos toimii ollenkaan) kuin UAZit..

 

Ja ovat varmaan aika kalliitakin jos verataan nykyisiin vehkeisiin (siis UAZiin ja Defenderiin, G-klassen Mesejä ei lasketa kun ei niillä mitään tosi tilanteessa kuitenkaan tee..).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään