Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Ja ovat varmaan aika kalliitakin jos verataan nykyisiin vehkeisiin (siis UAZiin ja Defenderiin, G-klassen Mesejä ei lasketa kun ei niillä mitään tosi tilanteessa kuitenkaan tee..).

 

Minun työpisteessä on kaksi UAZia, jotka eivät toimi hyvin edes kesällä, ei yhtään defenderiä ja kaksi noita mersuja. Loput yli kaksikymmentä maastohenkilöautoista ovatkin sitten ihan eri merkkisiä ja todella hyvin toimivia japanilaisia, eli mars mars tietojen päivitykseen. ;)

Edit: Lisäyksenä vielä linkki: http://www.toyota.fi/Ajankohtaista/toyota_plus.aspx Uusimmassa 1/2008 Toyota Plus -lehdessä on juttu "Hiluxit astuvat aktiivipalveluun""

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuormaa kuljettaa tällainenkin Sisu... savua on kyllä enemmän kuin tulta, märkä puu savuttaa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutamia kuvia Ivecosta, ennenkuin vaihtuu...

 

Melkoisesta pinosta sain mäkkiä ajella :o

p1060020co0.jpg

 

Ja oli muuten kuormanteko helppoa! Kiitokset konekuskille. Harvoin on noin tasaista pinoa saatu tärvellä...

p1060024fx9.jpg

 

Lauantain ajoja sotki paha tietokone ongelma >:(  M-Liiton ohjelma ei suostunut käynnistymään.

p1060026dz9.jpg

 

Appiukon pihasta lähdin kiireellä.

p1060029zn8.jpg

 

Rakkaan vaimoni napsaimemat siis kolme viimeistä kuvaa :) En edes huomannut kuvien ottoja

p1060030rq4.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mersu olis jo Jyväskylässä valmiina, Weckmanin päällirakenteilla...

Komia peli on tulossa :thmbup:

Kokemuksia siitä sitten jatkossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mersu olis jo Jyväskylässä valmiina, Weckmanin päällirakenteilla...

Komia peli on tulossa :thmbup:

Kokemuksia siitä sitten jatkossa.

 

Laitahan kuvia tulemaan kun saat uuden pelin alle.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mersu olis jo Jyväskylässä valmiina, Weckmanin päällirakenteilla...

Komia peli on tulossa :thmbup:

Kokemuksia siitä sitten jatkossa.

 

Jep jep. Weckman tekee laatukärryjä ;D  Eräs tuttu kuljettea weckmanin tekeleellä elementtejä :thmbup: Tosin ei ivecolla, vaan Ärräläisellä highlinellä.

 

Paljonkos on Ivecolla kilometrejä nyt vaihdettaessa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ivecohan ei ole kuin vajaan kolmen vuoden ikäinen, kilometrejä kertynyt 311-tuhatta. Joten joku saa siitä ihan käyvän pelin vaikka sorahommiin...

Tehojakin on melkein 550hp.

Ja tokihan mersusta kuvia tulee, kunhan vaan saadaan se käyttöön :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ivecohan ei ole kuin vajaan kolmen vuoden ikäinen, kilometrejä kertynyt 311-tuhatta. Joten joku saa siitä ihan käyvän pelin vaikka sorahommiin...

Tehojakin on melkein 550hp.

Ja tokihan mersusta kuvia tulee, kunhan vaan saadaan se käyttöön :thmbup:

 

 

Hurjan pienet kilometrit. Meilläpäin kertyy pölliautoihin 200-300 000 vuodessa ja itselläkin tuli yli 200 000 km vuodessa yksin yhtä autoa ajaessa.

Itsellä on kokemusta hyvinkin mersusta ja voin rehellisesti sanoa sen olevan mun mielestä paskin merkki raskaissa kuorma-autoissa ja niiden ominaisuudet eivät sovi ollenkaan pöllin ajoon. Mikään ei kestä ja hermot menee siinä ylenpaattisessa ratin veivaamisessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hurjan pienet kilometrit.

Niin minunkin mielestä  :) Tutun elementti autossa on 320,000km ja se on ollut käytössä 1.5 vuotta

 

Oisit mielummin ostanut/pyytänyt johtajalta kunnon Scanian  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomenna alkaa logistiikka linjalla Riihimäellä opiskelut  :) Autonkuljettajaksi olisi tarkoitus opiskella. Kova on ollut hinku rattiin jo pikkupojasta asti, kiitos faijan joka myös ajaa rekkaa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomenna alkaa logistiikka linjalla Riihimäellä opiskelut  :) Autonkuljettajaksi olisi tarkoitus opiskella. Kova on ollut hinku rattiin jo pikkupojasta asti, kiitos faijan joka myös ajaa rekkaa  ;D

 

Heh teillä alkaapi jo huomenna koulu. Meillä HELTECH:issä 2.luokkalaisilla eli myös minulla alkaa vasta ens keskiviikkona. 1.luokkalaisilla alkaa jo ensi tiistaina. Nyt sit alkais toi autokoulu ku koulut alkaa. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin minunkin mielestä  :) Tutun elementti autossa on 320,000km ja se on ollut käytössä 1.5 vuotta

 

Oisit mielummin ostanut/pyytänyt johtajalta kunnon Scanian  ;D

 

Joo, katsotaan sitten... En vielä kehu, enkä hauku. Kokemusta mulla ainoastaan 2435:sta Mersusta, joka oli aika laiska pöllinajoon ;D

Ja noista kilometrimääristä: Parhaimpina päivinä autoon kertyy jopa 600km, mutta normipäivänä ainoastaan n. 300-400km.

Eilen seitsemän kuitukuormaa Äänekoskelle ja km tuli yhteensä n. 420km. Joten tehokasta ajamista lyhyeltä matkalta...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tehojakin on melkein 550hp.

Ei ne hevosvoimat, vaan vääntö. :P Esim. Scanian V8 620 vääntää yhtä paljon, mitä FH16 660 ja MAN V8 680.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään pääsin ottamaan tyypit Mersulla ja voi saakeli, kun tuo vaihteisto ei ihan koeajolla istunut näihin kouriin ;D

Aina ajellut "keppivaihteisella" ja tuo Telligent tuntui ihan liian hienolta...

No, ihminen on onneksi oppivainen eläin ;)

 

Kuormatilaa ja varusteita on riitävästi:

p1060106ex8.jpg

 

Ja muutenkin on hieman fiksumpia ratkaisuja, kuin Trakkerissa:

p1060105zt1.jpg

 

Muuten tuntui ihan vääntävältä ja asia peliltä. Moottorijarru oli paaalljon parempi kuin Ivecossa, alusta tuntui sopivan jämäkältä ja päällirakenteet ovat todellakin ihan :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämännäköinen on mun työauto: Scania R420 -08 Lagab vaihtolavalaittein, päällä Lagab-merkkinen kaappi ja perässä SKAB-merkkinen 2-kerros vaunu.

[ attachment removed ]

Yhdistelmä rullaa vakioreittiä Västerås-Helsingborg-Västerås 5krt/vko.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muuten tuntui ihan vääntävältä ja asia peliltä. Moottorijarru oli paaalljon parempi kuin Ivecossa, alusta tuntui sopivan jämäkältä ja päällirakenteet ovat todellakin ihan :thmbup:

Mutta miksi TAV:n kita?  :P

 

Niin ja ykskään ei noista väännä juuri mitään.. Turha sitä on kisata noilla numeroilla.

3000Nm lienee ihan tarpeeksi yhdistelmälle. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vakavampaa puolta tiellä liikkumisesta. Lähellä Lappeenrantaa on mobiilinosturi suistunut metsän puolelle. Ei ole tietoa miten kuljettajan on käynyt. Ohjaamo on muuten pahoin kasassa mutta kuljettajan kohdalla  säästynyt kokoonpainumiselta. :(

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vakavampaa puolta tiellä liikkumisesta. Lähellä Lappeenrantaa on mobiilinosturi suistunut metsän puolelle. Ei ole tietoa miten kuljettajan on käynyt. Ohjaamo on muuten pahoin kasassa mutta kuljettajan kohdalla  säästynyt kokoonpainumiselta. :(

 

Taitaakin olla sen painoinen vehje ettei sitä tuolta suosta purkamatta nosteta  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole tietoa miten kuljettajan on käynyt. Ohjaamo on muuten pahoin kasassa mutta kuljettajan kohdalla  säästynyt kokoonpainumiselta. :(

 

Heikki, nuo kuvat olisi kannattanut myydä Etelä-Saimaalle.

 

Joka tapauksessa, kuskille ei ole käynyt kuinkaan. Etelä-Saimaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä Tarmolle pieni piristys uusiin mersu kokemuksiin;

 

Mistä tuntee Mersu kuskin huoltoasemalla?

 

-No, se nauraa samalla tavalla, kuin telligentti vaihtaa vaihdetta: "kräk kräk kräk" ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä Tarmolle pieni piristys uusiin mersu kokemuksiin;

 

Mistä tuntee Mersu kuskin huoltoasemalla?

 

-No, se nauraa samalla tavalla, kuin telligentti vaihtaa vaihdetta: "kräk kräk kräk" ;D

 

Joo'o. ;D

Ja ennenvanhaan mersu-kuskin tullessa huoltoaseman pöytään kaikki oikealla olevat siirtyivät naapuripöytiin...

Oli meinaan kepissä riittävästi liikkumavaraa :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vakavampaa puolta tiellä liikkumisesta. Lähellä Lappeenrantaa on mobiilinosturi suistunut metsän puolelle. Ei ole tietoa miten kuljettajan on käynyt. Ohjaamo on muuten pahoin kasassa mutta kuljettajan kohdalla  säästynyt kokoonpainumiselta. :(

Heh, Pekkaniska nostaa ja nyt Pekkaniska myös kyntää! ;D

 

Noh asiaan, hyvä jos ei kuskille mitään käynyt. Ja eiköhän se sieltä ylös tuli kun pari samanlaista pistetään vaijeriin ja hinaushommiin..  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt on mersua ajeltu jo muutamat satakm:t ja kyllä tuo vaihteiden "raksutus" on jo huomattavasti vähentynyt ;)

Eilen saatiin nosturi päälle, tänään hieman lisää työvaloja, piirturin tsekkaukset, sekä vanhat vetoset alle...

Huomenna uusi tietokone ja sitten pääseekin jo pinolle :thmbup:

 

p1060109qr4.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä Tarmolle pieni piristys uusiin mersu kokemuksiin;

 

Mistä tuntee Mersu kuskin huoltoasemalla?

 

-No, se nauraa samalla tavalla, kuin telligentti vaihtaa vaihdetta: "kräk kräk kräk" ;D

 

Ja mersun idiootit vaan jatkaa tuota linjaa.. Nyt kun se vaihdekeppiboksi ei enää metelöi, niin kräk kräk kräk kuuluu audiojärjestelmän kautta... Ei kristus että osaa olla raivostuttava ääni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään