Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Luotan kuitenkin liikennettä valvovaan viranomaiseen ennemmin, kuin kiistelynhaluaan ja pätemisen tarvettaan tyydyttävää hihhulia. Heh ja jos me keskustelemme kaksin ja sinä sanot ammattimiesten (monikossa!) toteavan jotain, mitä en ole edes nähnyt niin mulla taitaa mennä ohi jotain? ;D

Voiko sitä enempää odottaa kaverilta, joka pitää korttejansa jonkinsortin munanjatkeina: http://irc-galleria.net/view.php?nick=hynkel&image_id=69177594  ;D Ja tostahan puuttuu vielä A ja D, aika köyhää. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se ei ole laiton. Piste. Luotan kuitenkin liikennettä valvovaan viranomaiseen ennemmin, kuin kiistelynhaluaan ja pätemisen tarvettaan tyydyttävää hihhulia. Jos on jotain jäänyt hampaan koloon sun kapiaisia vastaan niin pura sitä heille, älä minulle. Heh ja jos me keskustelemme kaksin ja sinä sanot ammattimiesten (monikossa!) toteavan jotain, mitä en ole edes nähnyt niin mulla taitaa mennä ohi jotain? ;D

Osannet katsoa ko. kanavan backlogia sen verran, klo 12:07:17 ja siitä kymmenisen minuuttia eteenpäin.

12:07:17 < ****zku> laitonha toi o

12:17:23 < ****zku> samanlai toiki on laiton kuljetus      (ks. urli, joka sama heppu antoi 5 sekuntia aiemmin eli 12:17:18)

Tottakai on selvä, että tuokaan kommentoija ei tiedä erikoiskuljetuksista ja niiden suorittamisesta yhtään mitään.. vai hetkinen...

ps. me emme keskustelleet kanavalla kahden. avauduit siellä ja avautumises jälkeen me muut keskustelimme tästä kyseisestä kuormauksesta.

Voiko sitä enempää odottaa kaverilta, joka pitää korttejansa jonkinsortin munanjatkeina: http://irc-galleria.net/view.php?nick=hynkel&image_id=69177594  ;D Ja tostahan puuttuu vielä A ja D, aika köyhää. :P

A:ta ei ole eikä tule, tarpeeksi moni on tappanu tai vammauttanu itsensä pyörällä...  D:stä en sitten tiedä... Elävää lihaa tuskin koskaan tulen ajamaan vaikka sen kortin kävisinkin suorittamassa, eli enpä taida viitsiä, maksaa vaan turhaan. Siellä on muuten gallerian puolella tasan yksi kortti, miksi puhut monikossa? Minulla ei myöskään ole ollut sigussa vouhotusta jostain helv**** hiabeista ja manneista 15-vuotiaana (kortittomana enivei) nulikkana eikä sen jälkeenkään.

Kun nyt galleriaan päästiin käsiksi, niin todetaan sitten samalla, että lähes kuvaa vastaavasta pasi/amw-kuljetuksesta valvova viranomainen (poliisi yhteistyössä katsastusmiehen kanssa) on ottanut mitat, koska epäili, että lavetti on levitetty tarpeettoman leveäksi, eli se olisi päällä olevaa jakamatonta kappaletta leveämpi... ei toki ollut: http://irc-galleria.net/view.php?nick=hynkel&image_id=48884395 (kuvassa lavetti on täydessä 3,2 metrin leveydessä, yleisellä tiellä pasia kuskatessa levitetään puolet tuosta eli 2,9 metriin eli käytetään kapeampia lankkuja tai sitten sitä ei levitetä lainkaan)

Jos olisi ollut, niin matka tuskin olisi jatkunut ennen tilanteen korjausta ja sakkojakin olisi voinut napsahtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli miten oli teidän kiistelynne, mutta tuskinpa viranomaisia niin paljon kiinnostaa nokitella toisiansa jostain lavetista ja sen leveydestä. Ei oo mitä ilmeisemmin ennenkään, niin epäilen vahvasti että jatkossakaan kiinnostais.

Joo, eikä kiekkoratsioita ole koskaan. Ainakaan siis öisin. Tai iltaisin. Eikä varmasti päivisin tai aamuisin... Kyllä sitä on yhdistelmän pituuttakin kertaaleen ihmetelty 3-tiellä, että onko se nyt 25,25 vai 25,30...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epäilen että PV:n kalustoa tutkis jatkuvasti. Ja tiedät sen itsekkin.

Siis mitä sä nyt koitat mulle kertoa. Intissä vedin lavettia alle 20tkm ja siinä puolen vuoden aikana olin kahdesti sen kanssa ratsiassa.. Toki tuo on jo toki muutenkin keskimääräistä tiheämpi väli, otanta on niin pieni, että sattuma vaikuttaa, mutta kyllä sitä pv:n kalustoakin valvotaan (ja syytä olisikin, jos pv:n autokoulun porukallakin on asenne, että paskat niistä määräyksistä)... Siviilissä ei oo joutunu kunnon ratsiaan kuin kahdesti, vaikka aikaa ja kilometrejä on tullut moninkertainen määrä...

12:13:58 <> jos viet sodankylää jonku ylileveen kuljetuksen

12:14:08 <> ni et saa tuoda paluukuormana vaikka jotai maajussin peräkärryy

12:14:21 <> tai jos lavetilla on kaivuri

12:14:26 <> et saa ottaa sen löpöpyttyy kyytii

12:14:44 <> vaik pokkauksen päällä olis tilaa sille

(tpv-yhdistelmässä saa sen pytyn ottaa vetäjään, vaikka perävaunu oliskin ylileveä/pitkä ekpv, toki vak- tai adr-määräykset huomioiden)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siviilissä ei oo joutunu kunnon ratsiaan kuin kahdesti, vaikka aikaa ja kilometrejä on tullut moninkertainen määrä...

Minä olen ajanut 5,5 vuoden aikana n. 400 000km raskaalla enkä ole joutunut muuhun kuin puhallusratsioihin. Ei edes kiekkoja ole ikinä kyselty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi haloo, mikä haloo saatu tästäkin nysväämisestä!

Kuitenkin, kiitos kuvista Juha-Matille. Toivottavasti jaksat pysyä "linjoilla", vaikka tämä voikin välillä olla vähän rankkaa...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi haloo, mikä haloo saatu tästäkin nysväämisestä!

Kuitenkin, kiitos kuvista Juha-Matille. Toivottavasti jaksat pysyä "linjoilla", vaikka tämä voikin välillä olla vähän rankkaa...  ;)

Kiitoksia, edes yksi viesti oikeasta aiheesta. Taidan tästä lähin pitää omat ajoni ja kuvani omana tietonani, kun joillekin ei mikään kelpaa.

Ratsioista sen verran, että minut on pahimmillaan/parhaimmillaan pysäytetty seitsemän kertaa kahden kuukauden aikana ja samaisena vuotena toistakymmentä kertaa. Vuodessa mulla tuli ennen yli 200 000 km, nykyään noin puolet siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitetaas onkia täältä tietoa/kuvia säiliö-täysperävaunurekasta, jossa on mustang P51 aiheiset maalaukset säiliöissä?

Kiittäen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitetaas onkia täältä tietoa/kuvia säiliö-täysperävaunurekasta, jossa on mustang P51 aiheiset maalaukset säiliöissä?

Kiittäen

Kyseessä on Auvisen Scania R620 Aces High

Kuva

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä yks kuva. Vanha kunnon SM-Sisu synkronoimattomalla fullerin laatikolla. :thmbup:

Todella hyviä kuvia ja Fullerin aski se on mukava ja nopea tapa vaihtaa vaihteita, vaikka aluks tuntui, että siellä on sorsa laatikossa(rääkymässä). :thmbup: Harmi kun ei enään Fjylleriä saa hämmentää :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen ajanut 5,5 vuoden aikana n. 400 000km raskaalla enkä ole joutunut muuhun kuin puhallusratsioihin. Ei edes kiekkoja ole ikinä kyselty.

Kuus vuotta mä oon ajanut ja kerran, siis vain kerran pysäytetty ja silloinkin oli ADR-kilvet päällänsä, eli herkemmin pysäyttävät. Tutkivat kirjat, ADR-varusteet ja sidonnat. Thät's it.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän kuvia, ettei ihan pashan jauhamiseksi mene ;)

Harvinainen kuva Märsusta, puuttuu joku oleellinen :o

p1060535cl1.jpg

Johtaja heitti keikan Myllykoskelle, joten tästä syystä oli nosturi pois.

Löytyihän se foresteri sieltä puskista.. Vähän jännitti, koska otin eka kertaa elämässäni yksin tuon pois ja päälle :-[

Ja eihän mulla ole kokemustakaan, kuin abt 10-vuotta pölliauto-hommista. Mutta nämä poisotot ovatkin harvinaisia meidän ajoissa:

p1060537sv1.jpg

Siihen sen pitäisi osua... Ja aika kätevästi osuikin.

p1060538up1.jpg

Se on siinä. Ja seuraava homma oli viime yön taistelujälkien pajoitus. Eli kerronpa hieman eilisestä:

- Johtaja käski minut uuteen laaniin hakemaan Vapon-tukkia ja sinnehän minä sitten meninkin.  Tietokone näytti, että on kärrypaikka ja kääntöpaikat ym.

Joten en epäillyt mitään... Noh, ajelin metsätietä ja pinotkin tuli jo vastaan.

Mutta viimeiset sadat metrit iskivät aivoihin kuin tuhat volttia :P

Ei sättänän sättänä! Mökki näkyy, eikä kääntöpaikkaa millekkään isommalle kulkineelle.

Noh, minä siinä tuumasin, ettei peruuttaminen takas isolle tielle ole mahdollista, joten pakko yrittää tuo kokopitkä johonkin  työntää.

Ruimasin sen sitten kannokkoon/kivikkoon ja tässä vaiheessa ainoat vauriot olivat pari irronnutta roiskeläppää.

Irrotin kärryn ja käänsin nupin mökin pihanurmikolla :-\  Anteeksi vaan mökkiläiset, mutta M-L maksaa..

Sitten ketju kiinni kärryn aisaan ja varovaista vetoa.

Mutta eihän se sieltä oikeaan suuntaan suostunut kääntymään, vaan tuli perä eellä!

No, nosturin kanssa sitten aisaan kiinni ja jarrutonta kärryä yrittämään hieman paremmalle hollille.

Sitten vaan ketju kiinni ja taas vetoja. Kivien ja kantojen ylitys oli raa'an näköistä ja kuuloista. Lisäksi pari kuusta kaatui alta pois.

Eipä tuossa olis muutakaan voinut, se oli ns pakko saada sieltä pois.

Sainkin sen sitten takaisin tielle ja sitten alkoi kaamea suhina.

Jaahans, menin tutkimaan vauriot ja jarrukello oli vääntynyt. Onneksi piti paineita, että sain ajettua pajalle.

Lisäksi nosturin penkki sai osumia kuusesta ja se painui eteen, estäen jalkapolkimen vipua liikumasta.

Sen sain korjattua, kun laitoin liinan kiinni penkkiin ja toinen pää puhun.

Varovasti vetäsin autolla ja kaikki oli ok. Pientä kosmeettista haittaa on kyllä havaittavissa ;)

Notta tämmöistä joskus tuolla metsässä.

p1060539wc8.jpg

Kalliovuorelta oli mahtavat maisemat.

p1060540iq8.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuva

Kiitos, en siis nähnyt unta...

Yritin ottaa kännykkäkuvan mut se putos toki lattialle

Kustannusarviosta tietoa  :D ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja juuri tuota meinasin...jos oot 6kk aikana kahdesti ratsiassa, niin se ei ole mikään vaiva. Eli ei ne niitä nysvää kovin usein..

Ai 10 tkm välein ei ole usein? Just just.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai 10 tkm välein ei ole usein? Just just.

Se, että sinun kohdallasi kävi näin onnettomasti ei vielä tarkoita, että yleisesti jäädään keskimäärin 10tkm välein ratsiaan. Itseasiassa se ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että sinulla oli huonoa tuuria ja sattumaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se, että sinun kohdallasi kävi näin onnettomasti ei vielä tarkoita, että yleisesti jäädään keskimäärin 10tkm välein ratsiaan. Itseasiassa se ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että sinulla oli huonoa tuuria ja sattumaa.

Olen aivan samaa mieltä. Sen sijaan en ollut samaa mieltä Villen kanssa sen johtopäätöksestä, että tuo väli ei olisi kovin usein... Ville Ripatti:"Eli ei ne niitä nysvää kovin usein.."

Jos tolla tahdilla joutuisi "isoon" ratsiaan jatkuvasti niin hohhoijaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ajanut vuoden tällä nykyisellä työnantajalla ja kertaakaan ei ole pysäytetty, joten eiköhän sekin kohta korjaannu ;)

Mutta ylikuormilla en mässäile, mutta ajoaika tahtoo mennä yli 4.5-tunnin, kun en muista tuota digipiirturin nappulaa painaa... Ärsyttävä keksintö koko digipiirturi!

Miksei tuotakaan ole tehty automaattiseksi, että esim. kuormatessa piirturi "haistaa" kuskin olevan levolla?

Tässä lauantain lasti. Eli purilaita Uttiin. Kokopaino 53460kg, matkaa kertyi 468km ja aikaa meni 9-tuntia.

p1060544qp2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei tuotakaan ole tehty automaattiseksi, että esim. kuormatessa piirturi "haistaa" kuskin olevan levolla?

Koska eikai kuski nyt kuormaa tehdessään levolla ole? Työtähän sekin on vaikka auto ei liikukaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska eikai kuski nyt kuormaa tehdessään levolla ole? Työtähän sekin on vaikka auto ei liikukaan?

Je, sillon painetaan "muu työ-nappia".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuva

Btw, mitä tuollaisissa säiliöissä yleensä kuljetaan ja onko tuolla muotoilulle joku erityinen käytännön sanelema syy? (on varmaankin, mutta mikä?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli onkos auton oltava sammutettuna, että piirturi haistaa kuskin olevan levolla?

Ja kyllä tuon 'muutyö' muistankin yleensä laittaa, mutta onko sillä ajoaikaan sitten merkitystä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Btw, mitä tuollaisissa säiliöissä yleensä kuljetaan ja onko tuolla muotoilulle joku erityinen käytännön sanelema syy? (on varmaankin, mutta mikä?)

http://www.kuljetusauvinen.fi/Galleria/Aces%20High/album/slides/IMG_1128.html

Sementtiä vissiin vie, ainakin tuon perässäolevasta tekstistä voisi päätellä. Muutenkin ko. firma erikoistunut pulverin ajamiseen (ja autojen koristeluun - sivuilta näkee että tämä ei ole ainoa tuunattu auto...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Je, sillon painetaan "muu työ-nappia".

Ai niinkö tehdään? Ihanko varmasti?

Eli onkos auton oltava sammutettuna, että piirturi haistaa kuskin olevan levolla?

Mun autossa ainakin riittää, että laittaa käsijarrun päälle ja seisoo paikallaan vähän aikaa. Hyvä niin, muuten ei tulisi taukoja pidettyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään